  • Data: 2010-07-29 19:18:44
    Temat: Re: Jak sie przelicza odpowiednik ogniskowej?
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-07-29 16:58:16 +0200, Dariusz Zygmunt
    <d...@c...homelinux.net> said:

    > Obawiam się, że Twoje radykalne podejście do kwestii przekątnej i kadru nie
    > jest podzielane przez resztę zarówno teoretyków jak i praktyków fotografii
    > którzy akceptują istnienie {wspomnianego już w tym wątku} koła obrazowego.
    A koło obrazowe w tym przypadku po prostu określa czy dany obiektyw,
    ten konkretny model nada się do naszego aparatu. Co i tak jest mocno
    naciągane, bo do Mamiyi RZ nie podepnę obiektywu od cropowego Canona, a
    jeżeli nawet to i tak ten obiektyw nie ma migawki, więc psu na budę.
    Teoretyzowanie i tyle.

    Mateusz ma rację. W praktycznym zastosowani przekątna jest bez sensu.
    Przykłady.
    Zcznijmy od najbardziej jamniczego formatu
    APS-H w moim EOS-ie IX klatka ma 16,7x29,7 mm.
    APS-C w przybliżeniu = 35 mm oraz 6x9
    6x4,5
    6x8
    6x7
    i kwadrat w dowolnym wydaniu.
    Świadomie pominąłem wielki format.

    Nie fotografuję przekątną,
    Fotografuję dłuższym bokiem, czy to w pionie czy poziomie. I tylko
    stosunek długości ogniskowej, do dłuższego boku (tak mi wygodnie) mnie
    interesuje.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam