  • Data: 2010-07-30 19:14:10
    Temat: Re: Jak sie przelicza odpowiednik ogniskowej?
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-07-30 00:57:16 +0200, Dariusz Zygmunt
    <d...@c...homelinux.net> said:

    > Gdybyś nie wiedział, to świat nie kończy się na Mamiyi RZ i obiektywie od
    > cropowego Canona ;-)
    Co nie zmienia faktu, że mowa o podpinaniu szkieł niededykowanych jest
    daleko idącą debatą akademicką.

    > ?Ale o co Ci chodzi z tym wyliczeniem?
    A o to, że tzw. ekwiwalenty mają się nijak do rzeczywistości. I jeżeli
    w przypadku nośników o bardzo zbliżonych proporcjach da się sensownie
    powiedzieć, ekwiwalent taki to a taki, tak w przypadku proporcji mocno
    od siebie odbiegających ekwiwalent jest o kand dupy otłuc.

    > Mi jest obojętne co kontestujesz, jak dla mnie możesz nie zgadać się z
    > definicją metra i na własny użytek twierdzić, że jest to odległość od czubka
    > Twojego nosa do końca kciuka uniesionego pod kątem 35 stopni względem linii
    > ręki wyciągniętej poziomo, ale powszechnie przyjęta definicja metra jest
    > inna i tak samo definicja "normalności" ogniskowej zdefiniowana jest
    > względem przekątnej kadru a nie "jak Tobie jest wygodnie".
    Nie kontestuję tego, że metr jest wzorcem długości, tylko to że
    przekątna jest wzorcem standardowości szkła.
    A różnica jest zasadnicza.
    Jeżeli:
    1 foot = 0,3044 m, to choćbyś się zesrał to zawsze tak będzie, czyli
    odległość Wąchocka, do Skiroławek zawsze będzie taka sama.

    Niestety powierzchnia sfotografowana dwoma obiektywami uznanymi za
    odpowiadającymi sobie, ale w różnych formatach będzie inny. Inny i to
    czasami tak dalece inny, że jeden strażak na grupowym zdjęciu się nie
    zmieści, a w drugiej wersji się zmieści.
    Innymi słowy odległość od Skiroławek do Wąchocka się zmieni.

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam