  • Data: 2010-08-05 19:25:08
    Temat: Re: Jak sie przelicza odpowiednik ogniskowej?
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-08-01 18:30:16 +0200, Dariusz Zygmunt
    <d...@c...homelinux.net> said:

    > * - np. trzymając się tego że ważna jest linia horyzontu jako "naturalna dla
    > człowieka" to obiektyw o ogniskowej długiej w kadrze pionowym byłby
    > obiektywem o ogniskowej krótkiej w kadrze poziomym. A jeśli fotografujemy
    > pionowo i nie możemy wskazać linii horyzontu to co? Weźmiemy pod uwagę
    > przekątną czy może średnią z wysokości i szerokości kadru? ;-)

    Nie mam zamiaru zmieniać definicji i nigdzie tak nie napisałem.
    Napisałem, że jest głupia i nieprawidłowa to fakt. Ale nie jest to
    definicja od której zależy ludzkie życie, więc niech sobie będzie
    choćby i błędna. Mi to zwisa. Ja nie przekręcam głowy o 30° chcąc
    zobaczyć jak by widział mój aparat gdybym go też przekręcił o 30°. Może
    Ty tak robisz, nie moja brocha. Ja patrzę co mi się mieści od lewa do
    prawa i od góry do dołu. I tylko w ten sposób porównuję ogniskowe.

    Zupełnie na marginesie.
    Uśmiałem się jak norka, jak jeden z moich znajomych lata temu robił
    panoramę standardem w zenicie. Użył podanego przez producenta kąta i
    zmniejszając go nieznacznie przekręcał głowicę o wynik zmniejszenia.
    Panorama miała mieć 360°.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam