  • 21. Data: 2009-10-24 12:44:39
    Temat: Re: Jak robic panoramy sferyczne ?- bedzie dlugie , bardzo dlugie
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 24 Okt., 13:42, " jeczyk" <j...@W...gazeta.pl> wrote:

    > Panoramę sferyczną do pokazywanie w necie najprościej umieścić na stronie "
    > Dropbox" podajesz linka i każdy może ją zobaczyć.
    > Panorama pełnoekranowa w dobrej jakości waży 1-2 MB
    > Do zrobienia takiej panoramy wystarczy 8 zdjęć, 6 poziomych, 1 nadir i 1 zenit.
    > Robię je od kilku lat i na myśl mi nie przyszło pisanie na forum że jest to
    > nowość i rewelacja !
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > --
    > Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->http://www.gazeta.pl/usenet/-
    Zitierten Text ausblenden -

    > - Zitierten Text anzeigen -

    ja robie z reki , bez nadira i zenita dzieki czemu unikam klopotliwego
    zlozenia.
    w sieci jest 100 tys opisow i nigdzie ja nie pisze ze jest to nowosc.
    ktos pytal wiec odpowiadam.
    do zrobienia tym obiektywem z tym aparatem teoretycznie wystarcza 7
    zdjec - 5 dookola +nadir i zenit , ale tylko teoretycznie , w praktyce
    to zalezy dla tego obiektywu od motywu na ile jest latwy do zlozenia i
    musisz miec stataw.
    do zdjec ze statwyu jeszcze nie doszedlem i nie wiem czy dojde .

    scepycyzm takiego opisu jest wiekszy niz zainteresowanie , kazdy jest
    najmadrzejszy i wszystko wie chyba na tym skoncze.

  • 22. Data: 2009-10-24 13:07:46
    Od: XX YY <f...@g...com>

    dzieki

    zamiescilem plik , jest to jedna z pierwszych panoram jakie robilem z
    reki .
    tutaj jeszcze wklejalem nadir czyli podloge , akurat bylo to latwe ,
    choc troche czasu kosztowalo.
    widac blad zaraz po otwarciu panoramy na galezi , latwy do
    wyretuszowania , raczej bez wiekszego znaczenia.

    w sumie jak dla warunkow panoramy z reki dosyc trudno , gdyz bylo tam
    ciasno , ciemno i wysoko.

    http://www.DropBox.pl/file.php?name=F0AAA938BAA343DD
    99C6BAB41827775D

    to bedzie przyklad do dalszego opisu .

    dla kogos twirdzacego wczesniej ( sorry zapomnialem podpisu , mowa
    byla o sraczce ) widac ze jednak da sie zlozyc -
    wszystko zalezy od software - o tym po tym. Punkt nodalny wogole do
    skladania panoram nie jest konieczny .

  • 23. Data: 2009-10-24 13:19:03
    Od: "Piotr Biernawski" <p...@b...com>

    > On Sat, 24 Oct 2009, Piotr Biernawski wrote:

    > Jak chodzi o "panoramę jako taką", przykładem ze słupkiem
    > strzeliłeś w płot ;)
    > Było sobie wziąć drzewo *bez* liści, na tyle bliskie i duże że nie
    > da się "ciąć" obok.

    rany, przeciez to byl tylko przyklad na to jakie bledy optyczne moga sie
    pojawic. zrob panorame w swoim pokoju, lub w jakimkolwiek ciasnym
    pomieszzczeniu bez statywu i odpowiedniej glowicy i sprobuj zlozyc, bedzie
    blad na bledzie dokladnie z tego samego powodu co rozjezdzajace sie slupki.i
    wtedy zaden program juz nie pomoze.

    pozdr
    p.

  • 24. Data: 2009-10-24 13:34:44
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 24 Okt., 15:19, "Piotr Biernawski" <p...@b...com> wrote:
> [...]
    > blad na bledzie dokladnie z tego samego powodu co rozjezdzajace sie slupki.i

    otoz robilem
    i skladam z reki w pokoju tak samo jak ze statywu z glowica
    panoramiczna .
    jedynym ograniczeniem jest tylko ilosc swiatla , zeby zrobic z reki -
    to przypadek gdzie odczuwam brak IS w samjangu , he , he , he no i
    trzeba go przymknac ze wzgledu na GO

    tylko wnetrza samochodu nie zrobilem z reki , gdyz sie nie moglem
    obrocic.

    wszystko bedzie dalej w opisie .
    stracilem kupe czasu sugerujac sie dostepnymi opisami - statyw ,
    glowica , piec zdjec w poziomie dookola nadir + zenit.

    robie bez nadira i zenita , tak ze nie widze swoich nog , ani
    statywu .

  • 25. Data: 2009-10-24 13:44:41
    Od: "Piotr Biernawski" <p...@b...com>

    Użytkownik "XX YY" <f...@g...com> napisał w wiadomości
    l.googlegroups.com...
> [...]
    jedynym ograniczeniem jest tylko ilosc swiatla , zeby zrobic z reki -
    to przypadek gdzie odczuwam brak IS w samjangu

    no hehe, ale sprobuj zrobic taka panorame normalnym obiektywem a nie rybim
    okiem a potem sie madrz. rybie jest moze fajne, 2-3 zdjecia i masz 360st ale
    za przeproszeniem gowno a nie rozdzielczosc. o, taka zabawa w vr ktorym sie
    tak jarasz. chyba ze masz aparat 25 mpix, ale w ten sposob zaraz dojdziemy
    do wniosku ze rybie+25mpix i panoramy cylindryczne mozna miec z 1 zdjecia.
    bez statywu, whoa !

    pozdr
    p.

  • 26. Data: 2009-10-24 14:47:12
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > no hehe, ale sprobuj zrobic taka panorame normalnym obiektywem a nie rybim
    > okiem a potem sie madrz.

    jezeli ktos sie madrzy to nie ja.

    ja pisze o robieniu rybim okiem i nie twierdzilem ze bede opisywal jak
    sie robi normalnym obiektywem.

    rybie jest moze fajne, 2-3 zdjecia i masz 360st ale
    > za przeproszeniem gowno a nie rozdzielczosc.

    nie musisz przepraszac , lepiej nie uzywaj .ja nie widze potrzeby
    plugawienia jezyka polskiego - nie jest to konieczne tutaj. po co
    plugawic a potem przepraszac - nie rozszadniej byloby nie plugawic by
    moc nie przepraszac?

    Ale rozumiem to niby taki slang , majacy podkreslic ze to wypowiedz
    fachhury , ktory zjadl zemby na panoramach i to dla niego jest g...

    w przypadku ogladania na monitorze rozdzioelczosc jest limitowana
    przez rozdzielczosc monitora.

    jak trzeba zrobic panorame plaska 360 o rozdzielczosci 200 mpx to nie
    ma problemu ,

    w panoramie sferycznej na potrzeby PC nie bardzo jest sens.

> [...]
    > do wniosku ze rybie+25mpix i panoramy cylindryczne mozna miec z 1 zdjecia.

    a kto tak pisal ?
    snujesz jakies glupawe przypuszczenia.

    a co to za ztuka wzac aparat 21 mpx zalozyc tele 200 mm i machnac
    panorame z reki dookola ?
    to sie robi natychmiast zlozysz calindryczna bez najmniejszego
    problemu.

    blad wynikajacy z tego ze nie obracasz wokol punktu nodalnego
    bedzie ,mniejszy od rozdzielczosci.
    takich panoramek nie biore wogole pod uwage , gdyz to dzisiaj zaden
    nawet najmniejszy problem techniczny - z reki wychodzi to samo.

  • 27. Data: 2009-10-24 14:51:31
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 24 Okt., 16:47, XX YY <f...@g...com> wrote:

> [...]
    > takich panoramek nie biore wogole pod uwage , gdyz to dzisiaj zaden
    > nawet najmniejszy problem techniczny - z reki wychodzi to samo.

    tu mialem akurat w przykladach po resamplingu o 50%
    nie wiem ile jest teraz mpx
    jak zrobisz download to zobaczysz tablice rejestracyjne samochodow po
    powiekszenieu do 100%

    a co za problem dalej sie obracac i walic kolejne zdjecia tym
    obiektywem z reki ?

    http://picasaweb.google.at/fotografie25/Desktop#5366
    436429516256130

  • 28. Data: 2009-10-24 15:08:24
    Od: "Piotr Biernawski" <p...@b...com>

    Uzytkownik "XX YY" <f...@g...com> napisal w wiadomosci
    m.googlegroups.com...

    > nie rozszadniej byloby nie plugawic by
    > moc nie przepraszac?

    grzybkow sie najadles ze tak majaczysz ?

> [...]
    > takich panoramek nie biore wogole pod uwage , gdyz to dzisiaj zaden
    > nawet najmniejszy problem techniczny - z reki wychodzi to samo.

    a coz to za sztuka i problem techniczny zrobic panorame cylindryczna rybim
    okiem ?

    pozdr
    p.

  • 29. Data: 2009-10-24 16:10:38
    Od: "mkowalczuk" <m...@p...onet.pl>

    No i fajnie wyszło:-)

  • 30. Data: 2009-10-24 16:33:49
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 24 Okt., 17:08, "Piotr Biernawski" <p...@b...com> wrote:
> [...]
    >
    > grzybkow sie najadles ze tak majaczysz ?

    > a coz to za sztuka i problem techniczny zrobic panorame cylindryczna rybim

    zaden - i tego przypadku nie opisuje. nie zostalem proszony o opis
    panoram cylindrycznych jeno sferycznych jesli ten niuans rozrozniasz.