eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaJak przewinąć dzwonek telefoniczny (i podłączyć go do AVR)? › Re: Jak przewinąć dzwonek telefoniczny (i podłączyć go do AVR)?
  • Data: 2013-01-07 23:16:33
    Temat: Re: Jak przewinąć dzwonek telefoniczny (i podłączyć go do AVR)?
    Od: "Anerys" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:kcfam0$3fm$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
    > Przystąpiłem do pierwszej próby z bateryjką 4,5V. Dzwonek przerzuca
    > młoteczek z głośnym uderzeniem w czaszę, gdy dotykam dotykam końcami cewki
    > do elektrod baterii zmieniając za każdym razem polaryzację.

    No, to chyba będzie dobrze.

    > Zauważyłem jednak, dość spore iskrzenie przy elektrodach.

    Zdziwiłbym się, gdyby nie iskrzyło - przecież to cewka indukcyjna, jakby nie
    było...

    > Sprawdziłem rezystancję nowego uzwojenia. WYNOSI TYLKO 5,3 oma (!).
    > Czy coś jest nie tak? Rezystancja nie powinna się zmniejszyć
    > proporcjonalnie?

    No, drut 0.4, to dość gruby drut, krosówka telefoniczna ma 0.5... Tyle, że
    ona w dość grubej izolacji, a nie w emalii, ale i tak IMHO jest to grubo.
    Daj 0.1-0.2, jeśli masz i nie szkoda ci na próby. Chociaż z racji, ze to
    cewka, to z wzoru X(L)=omega*L, to reaktancja tego ma szansę być już znośna
    dla układu - zobacz omomierzem, ile ma pralka, czy żarówka "setka" :)
    (chociaż z żarówki taka cewka, jak z koziej "cenzury" trąba, ale
    indukcyjność ma. Zwyłe, stare, sprawne radio sieciowe, ma na wejściu coś
    kole 50 omów (a nierzadko mniej), jakby nie było reaktancji, to zdymiło by w
    podskokach, a nie dymi. Ważne, cobyś się w amperozwojach w tym dzwonku
    wyrobił. Odciąłbym jednak składową stałą.