eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaJak przewinąć dzwonek telefoniczny (i podłączyć go do AVR)? › Re: Jak przewin?? dzwonek telefoniczny (i pod??czy? go do AVR)?
  • Data: 2013-01-08 19:29:24
    Temat: Re: Jak przewin?? dzwonek telefoniczny (i pod??czy? go do AVR)?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Atlantis" napisał w wiadomości

    >Hmm... Okazuje się, że dzwonek po przewinięciu nie tylko spokojnie
    >pracuje na dwóch bateryjkach 1,5V, ale także spokojnie radzi sobie na
    >jednej! Generalnie wychodzi na to, że te dzwonki oryginalnie musiały
    >mieć sporą tolerancję względem napięcia zasilania. Przed
    >przewinięciem cicho pobrzękiwał już na baterii 9V.

    Jak pisalem - jeden mogl byc podlaczony w budynku centrali, a inny na
    koncu 10km kabla ... musialy miec tolerancje .

    >Jakie rozwiązanie byłoby twoim zdaniem najbardziej odpowiednie?

    A to zalezy co chcesz osiagnac.
    Tak jak jest moze byc, tylko pamietaj ze tracisz troche napiecia na
    gornym, potrzebujesz dwoch linii sterujacych lub negatora, no i czy
    kiedys nie bedzie tak ze oba tranzystory sie otworza, bo np przy
    starcie systemu jest "1" na oby liniach poki program nie ruszy.

    Dwa tranzystory przeciwsobne z polaczonymi emiterami i bazami, sa
    proste, eleganckie na schemacie ... i traca jeszcze wiecej napiecia.
    Moze to nie problem, a moze przy 5V zasilania dziala, a przy 3.6V juz
    nie. No i jakby mial wiekszy prad plynac, to moc w nich juz dosc
    istotna sie wydzieli.

    Dwa przeciwsobne bipolarne w ukladzie OE (znaczy sie kolektory
    polaczone) wymagaja pomyslunku od strony sterowania.
    Ale juz dwa mosfety zamiast nich swietnie dzialaja ... tylko moze te
    5V to za duzo bedzie :-)

    A mowilem - glosnik i odtwarzac z sampla :-P

    >Od strony mikroprocesora mam w tej chwili wygospodarowane dwie linie,
    >generujące podczas dzwonienia dwa sygnały prostokątne 25Hz,
    >przesunięte względem siebie w fazie o 180 stopni.

    W polmostku z kondensatorem w zasadzie nie potrzebujesz az dwoch
    linii.

    W pelnym mostku mogly byc przydatne, bo dobrze by bylo wylaczac
    dzwonek calkowicie.
    Kondensator szeregowy pomoze ... ale elektrolit ma okreslona
    biegunowosc :-)

    J.