eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaJak przewinąć dzwonek telefoniczny (i podłączyć go do AVR)? › Re: Jak przewin?? dzwonek telefoniczny (i pod??czy? go do AVR)?
  • Data: 2013-01-08 18:12:05
    Temat: Re: Jak przewin?? dzwonek telefoniczny (i pod??czy? go do AVR)?
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-01-08 10:27, J.F pisze:

    > Myslalem ze cie martwi maly opor i wynikajacy z tego duzy prad.

    Bo mnie martwił, ale jak sam zwróciłeś uwagę - wynikało to z błędnego
    założenia.

    > Na razie zostawic, ewentulnie przebadac na jakim napieciu pracuje, i
    > jesli sie da - przewinac cienszym drutem na wyzsze napiecie i nizszy
    > prad ... ale mysle ze warto z tym poczekac.

    Hmm... Okazuje się, że dzwonek po przewinięciu nie tylko spokojnie
    pracuje na dwóch bateryjkach 1,5V, ale także spokojnie radzi sobie na
    jednej! Generalnie wychodzi na to, że te dzwonki oryginalnie musiały
    mieć sporą tolerancję względem napięcia zasilania. Przed przewinięciem
    cicho pobrzękiwał już na baterii 9V.

    > Mniej wiecej. Kondensator moze byc jeden, no i rozwiazan z tranzystorami
    > tez jest wiecej.

    Jakie rozwiązanie byłoby twoim zdaniem najbardziej odpowiednie?
    Nie zagłębiałem się w temat, początkowo planowałem po prostu skopiować
    rozwiązanie wykorzystywane do sterownia silniczkiem DC,
    Od strony mikroprocesora mam w tej chwili wygospodarowane dwie linie,
    generujące podczas dzwonienia dwa sygnały prostokątne 25Hz, przesunięte
    względem siebie w fazie o 180 stopni.