eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaJak przewinąć dzwonek telefoniczny (i podłączyć go do AVR)? › Re: Jak przewinąć dzwonek telefoniczny (i podłączyć go do AVR)?
  • Data: 2013-01-07 23:47:57
    Temat: Re: Jak przewinąć dzwonek telefoniczny (i podłączyć go do AVR)?
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-01-07 23:16, Anerys pisze:

    > No, drut 0.4, to dość gruby drut, krosówka telefoniczna ma 0.5... Tyle,
    > że ona w dość grubej izolacji, a nie w emalii, ale i tak IMHO jest to
    > grubo. Daj 0.1-0.2, jeśli masz i nie szkoda ci na próby.

    Drut mniej-więcej takiej grubości (0,09 mm) był użyty pierwotnie, w
    cewce na kilkadziesiąt V. Zastosowanie drutu mającego 0,35 - 0,4 mm
    polecono mi właśnie tutaj, kilka wypowiedzi wyżej.
    W miarę możliwości chciałbym uniknąć eksperymentów z nawijaniem jednego
    uzwojenia pięcioma różnymi rodzajami drutu...

    > Chociaż z racji, ze to cewka, to z wzoru X(L)=omega*L, to reaktancja tego ma
    > szansę być już znośna dla układu - zobacz omomierzem, ile ma pralka, czy
    > żarówka "setka" :)

    Właśnie, może jednak trochę przesadziłem i rezystancję wynoszącą 5,3 oma
    można uznać za akceptowalną (i bezpieczną)? Zwłaszcza, że docelowo
    wszystko ma być zasilane z nieco niższego napięcia (akumulatorek 3,6V).

    > Ważne, cobyś się w amperozwojach w tym dzwonku wyrobił.

    W jaki sposób mogę to ustalić?

    > Odciąłbym jednak składową stałą.

    Chyba jednak będę musiał...
    Jak w związku z tym powinien wyglądać mostek H? Gdzie powinienem wpiąć
    dodatkowy kondensator/kondensatory? Jakie tranzystory powinienem dobrać,
    żeby pierwsza próba nie zamieniła się w pokaz pirotechniczny? ;)