  • Data: 2010-06-18 06:15:40
    Temat: Re: Jak oni to nakrecili???
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 17 Jun 2010 23:25:47 +0200, Przemek V napisał(a):

    > Znam
    > dziesiątki osób, które mieszkały długo w różnych krajach i w tej grupie nie
    > znam nikogo komu by się pojawił jakiś dziwny akcent gdy mówi po polsku.

    Ja znam moją siostrę od parunastu lat w Niemczech - ze mną rozmawia
    mieszając słowa z obu języków z akcentem niemieckim, a z naszą mamą
    rozmawia tylko po niemiecku. Po prostu w Niemczech ma niemieckich
    znajomych, ogląda niemiecką tv i jej dzieci już całkiem przeszły na
    niemiecki (wyjechały mając kilka lat, więc siostrzeniec rozumie polski, ale
    nie mówi, a siostrzenica rozumie tylko niemiecki).
    Wszystko zależy w jakiej grupie się siedzi. Ja pracowałem na delegacji 4
    lata w Niemczech, w pracy rozmawiając po angielsku, w domu oglądając
    niemiecką tv. W efekcie pod koniec rozmawiałem z klientem mieszając
    angielski i niemiecki. A z koleżanką mieszkającą od paru lat w de
    rozmawiałem mieszając polski i niemiecki bo ona też tak mówiła.
    Zarówno ta koleżanka jak i moja siostra mają Niemców za mężów - wyjechały
    i zasymilowały się ze środowiskiem.
    Przeciwieństwem jest moja druga siostrzenica, która siedzi w Anglii, ale
    rozmawia z Polakami i ogląda polską tv. U niej po kilku latach nie słychać
    że przyjechała z Anglii. Ona jest Polką w Anglii, a moja siostra jest już
    Niemką.

    Pozdrawiam,
    Henry