-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!news.uzoreto
.com!feeder1.feed.usenet.farm!feed.usenet.farm!peer02.ams4!peer.am4.highwinds-m
edia.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostra
da.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Subject: Re: Jak ograniczyć popyt na Putinowską ropę
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <t34dt1$89r$2@gioia.aioe.org> <62568f8c$0$494$65785112@news.neostrada.pl>
<t39sde$1upu$1@gioia.aioe.org> <t3ah1i$qlp$1@news.icm.edu.pl>
<9468494186$20220415083915@squadack.com> <t3be7p$72i$2@news.icm.edu.pl>
<8389233149$20220415123146@squadack.com> <t3bojt$vlo$1@news.icm.edu.pl>
<t3c4fu$1leo$1@gioia.aioe.org> <t3cgdb$hie$1@news.icm.edu.pl>
<h...@4...net> <t3r8i7$g5h$1@news.icm.edu.pl>
<1edmlr251m58w.1k45du9cyy2fj$.dlg@40tude.net>
<t3rsu3$22a$2@news.icm.edu.pl>
Date: Thu, 21 Apr 2022 18:21:28 +0200
Message-ID: <q85wywvvx5mi$.mmg83hb7awbd$.dlg@40tude.net>
Lines: 92
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.30.130.192
X-Trace: 1650558088 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 490 83.30.130.192:49971
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 4830
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2703091
[ ukryj nagłówki ]On Thu, 21 Apr 2022 17:23:38 +0200, ii wrote:
> W dniu 21.04.2022 o 12:18, J.F pisze:
>> On Thu, 21 Apr 2022 11:35:58 +0200, ii wrote:
>>> W dniu 19.04.2022 o 14:11, J.F pisze:
>>>> On Fri, 15 Apr 2022 21:18:01 +0200, ii wrote:
>>>>> W dniu 15.04.2022 o 17:54, Poldek pisze:
>>>>> Tak, tramwaje w miastach to jest kwintesencja głupoty. Zamiast zrobić
>>>>> kolejny pas dla wszystkich pojazdów robi się pas dla jednego.
>>>>
>>>> We wrocku zaczeli robic pasy tramwajowo-autobusowe.
>>>> Czasem nawet jeszcze taksowkowo-elektryczne.
>>>>
>>>> Ja im tam tego jednego pasa nie żałuje, pod warunkiem, ze nie
>>>> wydzielony z dwupasowej jezdni :-)
>>>> ale jest kolejny problem - przystanki.
>>>> Gdzies tam przy torze musi byc przystanek, albo jest na jezdni i
>>>> blokuje ruch samochodow, albo jest wydzielony przy torze,
>>>> a wtedy swoją szerokość ma, i miedzy przystankami miejsce sie marnuje.
>>>>
>>>> Trzeba by to jakos przeorganizować.
>>>
>>> No więc mówię, że pojazdy szynowe nie mają sensu. Bo dzisiaj możesz mieć
>>> nieszynowe pojazdy elektryczne. Po co hałas, po co dezorganizacja ruchu.
>>
>> No coz - troche tych tramwajow mamy, i na szerokich ulicach wady są
>> ograniczone. Tylko trzeba troche myslec, albo zadbac na etapie
>> planowania przestrzennego.
>
> Myśleć? Wiesz co się dzieje w domu sąsiadującym z ulicą kiedy po niej
> przejeżdża tramwaj?
Jak sie pomysli wczesniej, to domy są daleko.
>> Elektryczne autobusy jak widac - byly mozliwe, sa jeszcze bardziej
>> mozliwe. Ale jak ich przybedzie, a samochodow nie ubedzie,
>> to zaraz trzeba bedzie buspas zrobic :-)
>
> Oddajmy miasto ludziom. Niech to będzie takie getto. :-)
Byle nie tak, jak w Detroit.
Albo wlasnie tak - i niech sobie gnije :-)
>> We Wroclawiu modne inicjatywy "tramwaj na <wpisac osiedle>".
>> Czego nie bardzo rozumiem, bo o ile potrzebe KM rozumiem,
> To to nie jest dla ludzi, którzy prowadzić samochodu nie umieją?
To jednak Europa ... dla wszyskich parkingow nie starczy :-)
Na Manhattanie tez nie starcza.
>> to czemu musi byc tramwaj, a nie moze autobus?
> Nie chodzi czasem o to by nie każdy mógł brać w tym udziału?
Nie, to inicjatywa oddolna, mieszkancy osiedla chca tramwaj.
Autobusy juz maja.
>> Tylko sporo wroclawskich autobusow jakos dziwnie wolno jezdzi.
> Pewnie jakby im zrobić osobne "torowiska" to by szybciej jeździły.
Nie, to o trase chodzi. Jakos dziwnie jeżdżą po okolicy.
No a jak trafią w korek, to stoją.
>> Za to jedno muszę przyznac ... powyzej pewnej ilosci mieszkanców ...
>> metro nieuniknione.
>
> Chyba powyżej pewnej gęstości ludzi w mieście.
Nie, wez sobie bardzo gęste osiedle ... i co - chcesz 1km metra
zrobic?
Mieszkam przy jednej z arterii, powiedzmy że 100 tys ludzi gdzies przy
niej mieszka.
Ilu z nich chce codziennie pojechac? powiedzmy że 30 tys.
Przez 4h szczytu wychodzi mi 125 ludzi na minute ... tramwaj to ledwo
obsluzy. Bedzie dwa razy mniej - spokojnie obsluzy,
bedzie 2x wiecej - na pewno nie obsluzy.
Chyba, zeby tak sklady po 4 wagony puscic?
Tylko ze tu kolejna specyfika Wroclawia - wszystkie mosty w centrum.
No - troche przesadzam, ale czesto nie ma jak uciec na bok.
A na razie ... niby sie cieszę, bo mam tramwaj co minute, ale mam tez
problem samochodem wyjechac z osiedla, bo priorytet tramwaju -
chce ruszyc, to mu sie zapala zielone, a mnie czerwone ...
>> Czy jednak da sie bez metra?
> Wystarczy nie szukać tam pracy.
Gdzie - w centrum, na przeciwnym koncu miasta?
J.
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
Najnowsze wątki
- 2024-12-27 Rzeszów => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-12-27 Kraków => Application Security Engineer <=
- 2024-12-27 Gorzów Wielkopolski => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2024-12-27 Wrocław => Solution Architect (Java background) <=
- 2024-12-27 kladka Zagorze
- 2024-12-27 Poznań => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-27 Gdańsk => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-27 Katowice => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-27 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-27 Gdańsk => Delphi Programmer <=
- 2024-12-27 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-27 zasniecie
- 2024-12-27 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-26 zapora Zagorze
- 2024-12-26 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=