-
Data: 2022-04-22 23:06:02
Temat: Re: Jak ograniczyć popyt na Putinowską ropę
Od: ii <i...@o...invalid> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 21.04.2022 o 22:58, J.F pisze:
> On Thu, 21 Apr 2022 22:43:53 +0200, ii wrote:
>> W dniu 21.04.2022 o 18:21, J.F pisze:
>>> On Thu, 21 Apr 2022 17:23:38 +0200, ii wrote:
>>>> W dniu 21.04.2022 o 12:18, J.F pisze:
>>>>> On Thu, 21 Apr 2022 11:35:58 +0200, ii wrote:
>>>>>> W dniu 19.04.2022 o 14:11, J.F pisze:
> [...]
>>>>>> No więc mówię, że pojazdy szynowe nie mają sensu. Bo dzisiaj możesz mieć
>>>>>> nieszynowe pojazdy elektryczne. Po co hałas, po co dezorganizacja ruchu.
>>>>>
>>>>> No coz - troche tych tramwajow mamy, i na szerokich ulicach wady są
>>>>> ograniczone. Tylko trzeba troche myslec, albo zadbac na etapie
>>>>> planowania przestrzennego.
>>>>
>>>> Myśleć? Wiesz co się dzieje w domu sąsiadującym z ulicą kiedy po niej
>>>> przejeżdża tramwaj?
>>>
>>> Jak sie pomysli wczesniej, to domy są daleko.
>>
>> 1. To to nie jest miasto.
>
> Miasto. No moze przesadzilem z tym "daleko" ...
>
>> 2. Jak jest miejsce na torowisko to tak samo na kolejne pasy dla
>> pojazdów osobistych a nawet parkingi.
>
> No wlasnie nie ma, bo to jednak miasto.
> A tu minister chce chodnika,
Będzie otwierał?
> aktywisci drogi rowerowej ..
To niech je wybudują na początek tam, gdzie jest dużo miejsca.
>
>>>>> We Wroclawiu modne inicjatywy "tramwaj na <wpisac osiedle>".
>>>>> Czego nie bardzo rozumiem, bo o ile potrzebe KM rozumiem,
>>>> To to nie jest dla ludzi, którzy prowadzić samochodu nie umieją?
>>>
>>> To jednak Europa ... dla wszyskich parkingow nie starczy :-)
>>> Na Manhattanie tez nie starcza.
>>
>> Widzisz, u mnie kiedyś były gadki o tramwaju na osiedla, ale nie
>> zdecydowano się co wydaje się całkiem poprawne bo dzisiaj transport
>> masowy zwija się. Ludzie sami jeżdżą. Jakiś margines wsiada do
>> autobusów.
>
> a gdzie to "u ciebie"?
> Bo u mnie jednak nie margines.
Pewnie im większe miasto tym ten margines jest mniej marginalny.
>
>> Nie wiem gdzie oni wszyscy pracują, ale najwyraźniej nie w
>> centrum skoro woli swoimi.
>
>>>>> to czemu musi byc tramwaj, a nie moze autobus?
>>>> Nie chodzi czasem o to by nie każdy mógł brać w tym udziału?
>>>
>>> Nie, to inicjatywa oddolna, mieszkancy osiedla chca tramwaj.
>>> Autobusy juz maja.
>>
>> No to u nas też chcieli, ale jw. W obliczu faktów nie jest to do niczego
>> potrzebne. Zwykłe marnotrawstwo.
>
> U mnie raczej poszlo o "bo to duza inwestycja".
> Ale robią.
A tak, wieczny problem ... niemniej jednak czy tramwaje mogą w ogóle być
opłacalne? Przykład:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Trolejbusy_w_Olsztynie "W 2007 roku
analitycy oszacowali, że wprowadzenie komunikacji trolejbusowej
kosztowałoby 319 mln zł (komunikacja tramwajowa 360 mln zł, a autobusowa
- 243 mln)". No i tramwaje odtworzono jakiś czas temu mimo, że
najdroższe. "Bo Unia daje pieniądze."
>
>>>>> Tylko sporo wroclawskich autobusow jakos dziwnie wolno jezdzi.
>>>> Pewnie jakby im zrobić osobne "torowiska" to by szybciej jeździły.
>>>
>>> Nie, to o trase chodzi. Jakos dziwnie jeżdżą po okolicy.
>>
>> No to przecież wszędzie tak jeżdżą.
>
> Nie - tramwaje maja trasy proste, a autobusy pokręcone :-)
A a
>
>>> No a jak trafią w korek, to stoją.
>> No i jakby miały swoje "torowisko" to by nie stały, ale za to ...
>> kierowcy pojazdów indywidualnych staliby w dłuższych korkach.
>
> Jak najbardziej, ale ... priotytet KM.
I to właśnie niekoniecznie ma racjonalne podstawy.
>
>>>>> Za to jedno muszę przyznac ... powyzej pewnej ilosci mieszkanców ...
>>>>> metro nieuniknione.
>>>>
>>>> Chyba powyżej pewnej gęstości ludzi w mieście.
>>>
>>> Nie, wez sobie bardzo gęste osiedle ... i co - chcesz 1km metra
>>> zrobic?
>>
>> Ojej, to nie pojadą.
>
> Bo nie muszą.
>
>
>>> Mieszkam przy jednej z arterii, powiedzmy że 100 tys ludzi gdzies przy
>>> niej mieszka.
>>> Ilu z nich chce codziennie pojechac? powiedzmy że 30 tys.
>>> Przez 4h szczytu wychodzi mi 125 ludzi na minute ... tramwaj to ledwo
>>> obsluzy. Bedzie dwa razy mniej - spokojnie obsluzy,
>>> bedzie 2x wiecej - na pewno nie obsluzy.
>>> Chyba, zeby tak sklady po 4 wagony puscic?
>>
>> 4 autobusy?
>
> Jest to moze jakas koncepcja, ale wymaga 4 kierowcow, a tramwaj tylko
> jednego.
4 autobusy mogą jechać w 4 różnych kierunkach.
> Poza tym 4 autobusy ... przejada na jednej zmianie swiatel?
No .. jeden w prawo. drugi w lewo, trzeba prosto a czwarty ... za nimi.
>
>>> Tylko ze tu kolejna specyfika Wroclawia - wszystkie mosty w centrum.
>>> No - troche przesadzam, ale czesto nie ma jak uciec na bok.
>>>
>>> A na razie ... niby sie cieszę, bo mam tramwaj co minute, ale mam tez
>>> problem samochodem wyjechac z osiedla, bo priorytet tramwaju -
>>> chce ruszyc, to mu sie zapala zielone, a mnie czerwone ...
>>
>> No i między innymi dlatego lepiej jakby toto zlikwidowali.
>
> To bym nie mial gdzie zaparkowac.
>
> Albo i mial - centrum by sie oproznilo :-)
To to centrum nie jest tylko dla turystów?
>
>>>>> Czy jednak da sie bez metra?
>>>> Wystarczy nie szukać tam pracy.
>>>
>>> Gdzie - w centrum, na przeciwnym koncu miasta?
>>
>> A jaki niby jest cel by wszyscy pracowali w centrum jak nikt tam po nic
>> nie jeździ? By se w biurze w centrum posiedzieć? A to nie można poza
>> centrum?
>
> Mozna, ale jak po zlej stronie, to trzeba przez centrum przejechac.
> I znow korek ... albo zla praca.
Mniemam, że jeśli w moim mieście nie ma centrum to może w innych też nie
musi być.
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-11-22 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=