  • Data: 2022-04-21 18:21:28
    Temat: Re: Jak ograniczyć popyt na Putinowską ropę
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 21 Apr 2022 17:23:38 +0200, ii wrote:

    > Myśleć? Wiesz co się dzieje w domu sąsiadującym z ulicą kiedy po niej
    > przejeżdża tramwaj?

    Jak sie pomysli wczesniej, to domy są daleko.

    > Oddajmy miasto ludziom. Niech to będzie takie getto. :-)

    Byle nie tak, jak w Detroit.
    Albo wlasnie tak - i niech sobie gnije :-)

    > To to nie jest dla ludzi, którzy prowadzić samochodu nie umieją?

    To jednak Europa ... dla wszyskich parkingow nie starczy :-)
    Na Manhattanie tez nie starcza.

    > Nie chodzi czasem o to by nie każdy mógł brać w tym udziału?

    Nie, to inicjatywa oddolna, mieszkancy osiedla chca tramwaj.
    Autobusy juz maja.

    > Pewnie jakby im zrobić osobne "torowiska" to by szybciej jeździły.

    Nie, to o trase chodzi. Jakos dziwnie jeżdżą po okolicy.

    No a jak trafią w korek, to stoją.

    > Chyba powyżej pewnej gęstości ludzi w mieście.

    Nie, wez sobie bardzo gęste osiedle ... i co - chcesz 1km metra
    zrobic?

    Mieszkam przy jednej z arterii, powiedzmy że 100 tys ludzi gdzies przy
    niej mieszka.
    Ilu z nich chce codziennie pojechac? powiedzmy że 30 tys.
    Przez 4h szczytu wychodzi mi 125 ludzi na minute ... tramwaj to ledwo
    obsluzy. Bedzie dwa razy mniej - spokojnie obsluzy,
    bedzie 2x wiecej - na pewno nie obsluzy.
    Chyba, zeby tak sklady po 4 wagony puscic?

    Tylko ze tu kolejna specyfika Wroclawia - wszystkie mosty w centrum.
    No - troche przesadzam, ale czesto nie ma jak uciec na bok.

    A na razie ... niby sie cieszę, bo mam tramwaj co minute, ale mam tez
    problem samochodem wyjechac z osiedla, bo priorytet tramwaju -
    chce ruszyc, to mu sie zapala zielone, a mnie czerwone ...

    > Wystarczy nie szukać tam pracy.

    Gdzie - w centrum, na przeciwnym koncu miasta?

    J.