-
Data: 2022-04-21 22:43:53
Temat: Re: Jak ograniczyć popyt na Putinowską ropę
Od: ii <i...@o...invalid> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 21.04.2022 o 18:21, J.F pisze:
> On Thu, 21 Apr 2022 17:23:38 +0200, ii wrote:
>> W dniu 21.04.2022 o 12:18, J.F pisze:
>>> On Thu, 21 Apr 2022 11:35:58 +0200, ii wrote:
>>>> W dniu 19.04.2022 o 14:11, J.F pisze:
>>>>> On Fri, 15 Apr 2022 21:18:01 +0200, ii wrote:
>>>>>> W dniu 15.04.2022 o 17:54, Poldek pisze:
>
>>>>>> Tak, tramwaje w miastach to jest kwintesencja głupoty. Zamiast zrobić
>>>>>> kolejny pas dla wszystkich pojazdów robi się pas dla jednego.
>>>>>
>>>>> We wrocku zaczeli robic pasy tramwajowo-autobusowe.
>>>>> Czasem nawet jeszcze taksowkowo-elektryczne.
>>>>>
>>>>> Ja im tam tego jednego pasa nie żałuje, pod warunkiem, ze nie
>>>>> wydzielony z dwupasowej jezdni :-)
>>>>> ale jest kolejny problem - przystanki.
>>>>> Gdzies tam przy torze musi byc przystanek, albo jest na jezdni i
>>>>> blokuje ruch samochodow, albo jest wydzielony przy torze,
>>>>> a wtedy swoją szerokość ma, i miedzy przystankami miejsce sie marnuje.
>>>>>
>>>>> Trzeba by to jakos przeorganizować.
>>>>
>>>> No więc mówię, że pojazdy szynowe nie mają sensu. Bo dzisiaj możesz mieć
>>>> nieszynowe pojazdy elektryczne. Po co hałas, po co dezorganizacja ruchu.
>>>
>>> No coz - troche tych tramwajow mamy, i na szerokich ulicach wady są
>>> ograniczone. Tylko trzeba troche myslec, albo zadbac na etapie
>>> planowania przestrzennego.
>>
>> Myśleć? Wiesz co się dzieje w domu sąsiadującym z ulicą kiedy po niej
>> przejeżdża tramwaj?
>
> Jak sie pomysli wczesniej, to domy są daleko.
1. To to nie jest miasto.
2. Jak jest miejsce na torowisko to tak samo na kolejne pasy dla
pojazdów osobistych a nawet parkingi.
>
>>> Elektryczne autobusy jak widac - byly mozliwe, sa jeszcze bardziej
>>> mozliwe. Ale jak ich przybedzie, a samochodow nie ubedzie,
>>> to zaraz trzeba bedzie buspas zrobic :-)
>>
>> Oddajmy miasto ludziom. Niech to będzie takie getto. :-)
>
> Byle nie tak, jak w Detroit.
> Albo wlasnie tak - i niech sobie gnije :-)
>
>>> We Wroclawiu modne inicjatywy "tramwaj na <wpisac osiedle>".
>>> Czego nie bardzo rozumiem, bo o ile potrzebe KM rozumiem,
>> To to nie jest dla ludzi, którzy prowadzić samochodu nie umieją?
>
> To jednak Europa ... dla wszyskich parkingow nie starczy :-)
> Na Manhattanie tez nie starcza.
Widzisz, u mnie kiedyś były gadki o tramwaju na osiedla, ale nie
zdecydowano się co wydaje się całkiem poprawne bo dzisiaj transport
masowy zwija się. Ludzie sami jeżdżą. Jakiś margines wsiada do
autobusów. Nie wiem gdzie oni wszyscy pracują, ale najwyraźniej nie w
centrum skoro woli swoimi.
>
>>> to czemu musi byc tramwaj, a nie moze autobus?
>> Nie chodzi czasem o to by nie każdy mógł brać w tym udziału?
>
> Nie, to inicjatywa oddolna, mieszkancy osiedla chca tramwaj.
> Autobusy juz maja.
No to u nas też chcieli, ale jw. W obliczu faktów nie jest to do niczego
potrzebne. Zwykłe marnotrawstwo.
>
>>> Tylko sporo wroclawskich autobusow jakos dziwnie wolno jezdzi.
>> Pewnie jakby im zrobić osobne "torowiska" to by szybciej jeździły.
>
> Nie, to o trase chodzi. Jakos dziwnie jeżdżą po okolicy.
No to przecież wszędzie tak jeżdżą.
>
> No a jak trafią w korek, to stoją.
No i jakby miały swoje "torowisko" to by nie stały, ale za to ...
kierowcy pojazdów indywidualnych staliby w dłuższych korkach.
>
>>> Za to jedno muszę przyznac ... powyzej pewnej ilosci mieszkanców ...
>>> metro nieuniknione.
>>
>> Chyba powyżej pewnej gęstości ludzi w mieście.
>
> Nie, wez sobie bardzo gęste osiedle ... i co - chcesz 1km metra
> zrobic?
Ojej, to nie pojadą.
>
> Mieszkam przy jednej z arterii, powiedzmy że 100 tys ludzi gdzies przy
> niej mieszka.
> Ilu z nich chce codziennie pojechac? powiedzmy że 30 tys.
> Przez 4h szczytu wychodzi mi 125 ludzi na minute ... tramwaj to ledwo
> obsluzy. Bedzie dwa razy mniej - spokojnie obsluzy,
> bedzie 2x wiecej - na pewno nie obsluzy.
> Chyba, zeby tak sklady po 4 wagony puscic?
4 autobusy?
>
> Tylko ze tu kolejna specyfika Wroclawia - wszystkie mosty w centrum.
> No - troche przesadzam, ale czesto nie ma jak uciec na bok.
>
> A na razie ... niby sie cieszę, bo mam tramwaj co minute, ale mam tez
> problem samochodem wyjechac z osiedla, bo priorytet tramwaju -
> chce ruszyc, to mu sie zapala zielone, a mnie czerwone ...
No i między innymi dlatego lepiej jakby toto zlikwidowali.
>
>>> Czy jednak da sie bez metra?
>> Wystarczy nie szukać tam pracy.
>
> Gdzie - w centrum, na przeciwnym koncu miasta?
A jaki niby jest cel by wszyscy pracowali w centrum jak nikt tam po nic
nie jeździ? By se w biurze w centrum posiedzieć? A to nie można poza
centrum?
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- droga laweta
- Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- skąd się biorą tacy debile?
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
Najnowsze wątki
- 2024-11-27 Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO
- 2024-11-27 Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO
- 2024-11-28 droga laweta
- 2024-11-28 Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- 2024-11-28 skąd się biorą tacy debile?
- 2024-11-28 JDG i utylizacja sprzetu
- 2024-11-27 Identyfikacja układ SO8 w sterowniku migających światełek choinkowych
- 2024-11-28 Katowice => Technical Artist <=
- 2024-11-28 Katowice => Technical Artist <=
- 2024-11-28 Bydgoszcz => QA Engineer <=
- 2024-11-28 Zielona Góra => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-11-28 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2024-11-27 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-11-27 Zielona Góra => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-27 Warszawa => Senior Java Developer <=