eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJak ograniczyć popyt na Putinowską ropę › Re: Jak ograniczyć popyt na Putinowską ropę
  • Data: 2022-04-21 22:58:40
    Temat: Re: Jak ograniczyć popyt na Putinowską ropę
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Thu, 21 Apr 2022 22:43:53 +0200, ii wrote:
    > W dniu 21.04.2022 o 18:21, J.F pisze:
    >> On Thu, 21 Apr 2022 17:23:38 +0200, ii wrote:
    >>> W dniu 21.04.2022 o 12:18, J.F pisze:
    >>>> On Thu, 21 Apr 2022 11:35:58 +0200, ii wrote:
    >>>>> W dniu 19.04.2022 o 14:11, J.F pisze:
    [...]
    >>>>> No więc mówię, że pojazdy szynowe nie mają sensu. Bo dzisiaj możesz mieć
    >>>>> nieszynowe pojazdy elektryczne. Po co hałas, po co dezorganizacja ruchu.
    >>>>
    >>>> No coz - troche tych tramwajow mamy, i na szerokich ulicach wady są
    >>>> ograniczone. Tylko trzeba troche myslec, albo zadbac na etapie
    >>>> planowania przestrzennego.
    >>>
    >>> Myśleć? Wiesz co się dzieje w domu sąsiadującym z ulicą kiedy po niej
    >>> przejeżdża tramwaj?
    >>
    >> Jak sie pomysli wczesniej, to domy są daleko.
    >
    > 1. To to nie jest miasto.

    Miasto. No moze przesadzilem z tym "daleko" ...

    > 2. Jak jest miejsce na torowisko to tak samo na kolejne pasy dla
    > pojazdów osobistych a nawet parkingi.

    No wlasnie nie ma, bo to jednak miasto.
    A tu minister chce chodnika, aktywisci drogi rowerowej ..

    >>>> We Wroclawiu modne inicjatywy "tramwaj na <wpisac osiedle>".
    >>>> Czego nie bardzo rozumiem, bo o ile potrzebe KM rozumiem,
    >>> To to nie jest dla ludzi, którzy prowadzić samochodu nie umieją?
    >>
    >> To jednak Europa ... dla wszyskich parkingow nie starczy :-)
    >> Na Manhattanie tez nie starcza.
    >
    > Widzisz, u mnie kiedyś były gadki o tramwaju na osiedla, ale nie
    > zdecydowano się co wydaje się całkiem poprawne bo dzisiaj transport
    > masowy zwija się. Ludzie sami jeżdżą. Jakiś margines wsiada do
    > autobusów.

    a gdzie to "u ciebie"?
    Bo u mnie jednak nie margines.

    > Nie wiem gdzie oni wszyscy pracują, ale najwyraźniej nie w
    > centrum skoro woli swoimi.

    >>>> to czemu musi byc tramwaj, a nie moze autobus?
    >>> Nie chodzi czasem o to by nie każdy mógł brać w tym udziału?
    >>
    >> Nie, to inicjatywa oddolna, mieszkancy osiedla chca tramwaj.
    >> Autobusy juz maja.
    >
    > No to u nas też chcieli, ale jw. W obliczu faktów nie jest to do niczego
    > potrzebne. Zwykłe marnotrawstwo.

    U mnie raczej poszlo o "bo to duza inwestycja".
    Ale robią.

    >>>> Tylko sporo wroclawskich autobusow jakos dziwnie wolno jezdzi.
    >>> Pewnie jakby im zrobić osobne "torowiska" to by szybciej jeździły.
    >>
    >> Nie, to o trase chodzi. Jakos dziwnie jeżdżą po okolicy.
    >
    > No to przecież wszędzie tak jeżdżą.

    Nie - tramwaje maja trasy proste, a autobusy pokręcone :-)

    >> No a jak trafią w korek, to stoją.
    > No i jakby miały swoje "torowisko" to by nie stały, ale za to ...
    > kierowcy pojazdów indywidualnych staliby w dłuższych korkach.

    Jak najbardziej, ale ... priotytet KM.

    >>>> Za to jedno muszę przyznac ... powyzej pewnej ilosci mieszkanców ...
    >>>> metro nieuniknione.
    >>>
    >>> Chyba powyżej pewnej gęstości ludzi w mieście.
    >>
    >> Nie, wez sobie bardzo gęste osiedle ... i co - chcesz 1km metra
    >> zrobic?
    >
    > Ojej, to nie pojadą.

    Bo nie muszą.


    >> Mieszkam przy jednej z arterii, powiedzmy że 100 tys ludzi gdzies przy
    >> niej mieszka.
    >> Ilu z nich chce codziennie pojechac? powiedzmy że 30 tys.
    >> Przez 4h szczytu wychodzi mi 125 ludzi na minute ... tramwaj to ledwo
    >> obsluzy. Bedzie dwa razy mniej - spokojnie obsluzy,
    >> bedzie 2x wiecej - na pewno nie obsluzy.
    >> Chyba, zeby tak sklady po 4 wagony puscic?
    >
    > 4 autobusy?

    Jest to moze jakas koncepcja, ale wymaga 4 kierowcow, a tramwaj tylko
    jednego.
    Poza tym 4 autobusy ... przejada na jednej zmianie swiatel?

    >> Tylko ze tu kolejna specyfika Wroclawia - wszystkie mosty w centrum.
    >> No - troche przesadzam, ale czesto nie ma jak uciec na bok.
    >>
    >> A na razie ... niby sie cieszę, bo mam tramwaj co minute, ale mam tez
    >> problem samochodem wyjechac z osiedla, bo priorytet tramwaju -
    >> chce ruszyc, to mu sie zapala zielone, a mnie czerwone ...
    >
    > No i między innymi dlatego lepiej jakby toto zlikwidowali.

    To bym nie mial gdzie zaparkowac.

    Albo i mial - centrum by sie oproznilo :-)

    >>>> Czy jednak da sie bez metra?
    >>> Wystarczy nie szukać tam pracy.
    >>
    >> Gdzie - w centrum, na przeciwnym koncu miasta?
    >
    > A jaki niby jest cel by wszyscy pracowali w centrum jak nikt tam po nic
    > nie jeździ? By se w biurze w centrum posiedzieć? A to nie można poza
    > centrum?

    Mozna, ale jak po zlej stronie, to trzeba przez centrum przejechac.
    I znow korek ... albo zla praca.


    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 22.04.22 23:06 ii
  • 25.04.22 12:48 J.F
  • 25.04.22 18:46 ii

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: