  • Data: 2022-04-25 18:46:45
    Temat: Re: Jak ograniczyć popyt na Putinowską ropę
    Od: ii <i...@o...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 25.04.2022 o 12:48, J.F pisze:

    > A gdzie tam. Ale tak rozporządził.
    > Moze mysli o tym co bedzie, jak wybory przegra,
    > albo jak go juz wypuszczą :-)

    Na taksówkę nie będzie miał? :-)

    > A oni chca tam, gdzie chca jezdzic.

    No to już zajęte. Nikt nie odda dobrowolnie.

    > I slusznie - to najlepiej ograniczy zuzycie ropy :-)

    Asfalt na ścieżki na razie z ropy jest.

    > Autobusy masz, wiec nie takie małe.
    > Sa małe miasteczka ... tam rower najlepszy :-)

    Programu Owca Plus nic nie przebije.

    > A na drogi nie daje?
    >
    > Nie wiem niestety jakie są koszta, ale IMHO - musialbys to na 30, 50
    > czy 100 lat przeliczyc.

    Po co przeliczać coś na 100 lat jak trend i trwałość jest co najwyżej 10
    lat?

    > Bo tu masz "koszt wprowadzenia",

    No nie wiem co to jest. Autobusy już mieli.

    > a zostaja jeszcze koszty
    > eksploatacji, remonty dróg i torowisk, zywot taboru ...

    I czemu myślisz, że coś jest tańsze od autobusów?

    > a nawet pensje
    > kierownikow, choc podejrzewam, ze mogą byc podobne ...

    Wysiadam :-)

    > Zobacz np taki przyklad
    > https://jakdojade.pl/wroclaw/rozklad-jazdy/linia/MPK
    _WROCLAW-126/kierunek/0?d=now

    > Tylko ... jak tramwaj pojedzie prosto, to jak pojadą ludzie z tych
    > "opłotków" ?

    Innym tramwajem?

    > No powiedzmy, ze im nie odmawiam.
    > Ja sam, tam setka ludzi ... tylko czasem, jak stoje długo, to sie
    > zastanawiam czy ich minuta jest warta moich 15 :-(

    Ile samochodów przejeżdża obok autobusu stojącego na przystanku z
    którego wsiada i wysiada tylko część osób?

    > To analiza na jednym kierunku. Arteria ma jeden kierunek :-)
    >
    > Ale owszem, autobusy moglyby jezdzic w rozne strony ...

    Skrzyżowań nie macie?

    > Raczej nie ma tak, zeby na kazdych swiatlach taki rozjazd byl.
    > Wiec 4 prosto :-)

    Co jak nie rozjazd jest na światłach?

    > I banków :-)

    Jeszcze tam są?

    > A szersze centrum to jeszcze wiecej branż.

    Ja głupi, fotel biurowy chciałem kupić w galerii.

    > Ale tak prawde mowiąc ... to chyba sluszna koncepcja, zeby centrum
    > bylo dla rozrywki, i zeby parkingu nie było, bo po co ma ktos na piwo
    > czy wódkę przyjezdzac samochodem :-)

    Tylko dla kogo? Dla turystów!

    > No ale wlasnie - na imprezy czy dla turystów, bo turysta to chcialby
    > gdzies samochod zaparkowac.

    Dlatego wokół centrum z reguły są parkingi.

    > Ale co z drugim koncem miasta?

    Obwodnic nie wymyślili?

    > Mozna.
    > Ale w centrum biur dużo i jest dobry dojazd KM ze wszystkich kierunków
    > :-)

    Ludzie sami sobie robią krzywdę.

    > A co to za miasto?

    Pełno jest takich miast które mają centrum tylko symboliczne.

    > No coz, tak to kiedys było, ze miasta umozliwialy dogodne dojscie do
    > fabryki ... piechotą.

    Jak były małe.