  • 1. Data: 2010-10-13 21:40:51
    Temat: Jak odtwarzać HD i full HD na starym PC?
    Od: r...@p...onet.pl

    Mam dość stary komputer na AMD Athlon XP 1600+ (1,4GHz) i 1 GB RAM-u.
    Grafika: GeForce 6200 - NVIDIA

    Monitor do wymiany, bo to 15" i max rozdzielczośc jaką idzie na nim ustawić to
    1024x768 (przy próbie zwiekszenia jest czarny ekran i "out of range")

    Pliki HD i full HD np .MOV obecnie przy próbie odtwarzania zawieszają sie
    zaraz po wcisnieciu play - dzwiek idzie przerywany, a obraz zatrzymuje sie na
    pierwszej klatce, chyba procesor nie potrafi przerobic rozdzielczosci.

    Czy ma sens (jakość, płynność itp) odtwarzanie plików jedynie z użyciem
    monitora full HD i kamery - połaczonych przez HDMI, a filmy na karcie pamieci
    w tejże kamerze?

    A tak nawiasem:
    Czy jest jakis sposób na wirtualne zwiększenie rozdzielczosci systemowej do HD
    lub full HD by móc ogladac chociaz wycinek, ale płynnie?

  • 2. Data: 2010-10-14 05:38:53
    Temat: Re: Jak odtwarzać HD i full HD na starym PC?
    Od: "Radosny" <radosny@usun_to.top67.pl>

    Użytkownik <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > do HD
    > lub full HD by móc ogladac chociaz wycinek, ale płynnie?

    To nie problem grafiki, to procesor nie wyrabia. Nie ma problemu z
    oglądaniem plików HD w mniejszej rozdzielczości.
    Popróbuj innych kodeków lub odtwarzaczy. VLC player ma eksperymentalny tryb
    wspomagania przez procesor karty graficznej.

    --
    Radosny

  • 3. Data: 2010-10-14 06:48:19
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Thu, 14 Oct 2010 07:38:53 +0200, Radosny napisał(a):

> [...]
    > Popróbuj innych kodeków lub odtwarzaczy. VLC player ma eksperymentalny tryb
    > wspomagania przez procesor karty graficznej.

    Tylko ta karta graficzna nie ma czym wspomóc procesora, więc i to na nic.

    "I felt vaguely uneasy, though I couldn't say why. It did not seem
    all that unusual to be drinking with a White Rabbit, a short guy who
    resembled Bertrand Russell, a grinning Cat, and my old friend Luke
    Raynard, who was singing Irish ballads while a peculiar landscape
    shifted from mural to reality at his back."

  • 4. Data: 2010-10-14 07:45:42
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    To ja sie podlacze, mam podobny problem.

    Szukam jak najbardziej wydajnego odtwarzacza HD -
    chodzi o ogladanie nagranych filmow HD na laptopie IBM T42.
    Niestety tnie sie dosc mocno.

    Moze jest jakis odtwarzacz szybszy od reszty?
    Nie chodzi o ogladanie filmow wysokiej jakosci tylko
    o wstepne "przelecenie" materialu, zeby zrobic notatki.
    Czyli istotniejsze szybkie przewijanie z podgladem,
    moze byc co 5 klatki np.

    J.

  • 5. Data: 2010-10-14 16:33:01
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Wed, 13 Oct 2010 23:40:51 +0200, r...@p...onet.pl
    napisał(a):

> [...]

    > pierwszej klatce, chyba procesor nie potrafi przerobic rozdzielczosci.

    Pytanie zasadnicze, czym odtwarzasz? Jaki program, jaki kodek w
    systemie? Dodatkowo sprawdź kodek, którym został zakodowany film, bo MOV
    to kontener, w środku może być cokolwiek.
    Na Athlonie 1600+ powinny się bezproblemowo odtworzyć filmy HD (Full HD
    raczej już nie) w MPlayerze pod Linuksem (onegdaj można było ściągnąć w
    wersji LiveCD), ew. możesz spróbować VLC.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski

  • 6. Data: 2010-10-14 17:48:09
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Thu, 14 Oct 2010 18:33:01 +0200, Sylwester Zarębski napisał(a):

> [...]
    > raczej już nie) w MPlayerze pod Linuksem (onegdaj można było ściągnąć w
    > wersji LiveCD), ew. możesz spróbować VLC.

    Na 1600+ raczej nie da rady, skoro mój dawny 2600+ nie wystarczał.

    Rozwiązaniem które mogłoby umożliwić nawet odtwarzanie FullHD jest wymiana
    grafiki na jakiegoś Radeona 3650/4650 w wersji AGP i użycie odtwarzacza
    który potrafi dekodować na sprzętowym dekoderze z tych kart (Media Player
    Classic Home Cinema). Osobiście bym się na taki wariant jednak nie
    zdecydował, bo procesor mimo wszystko na dzisiejsze warunki słabiutki, a w
    podobnej cenie można dostać używaną płytę + jakiegoś dwurdzeniowca AMD
    który sobie poradzi programowo z odtwarzaniem, przy okazji w ogóle
    poprawiając działanie innego oprogramowania.

    "Dar jest błogosławieństwem ofiarodawcy"

  • 7. Data: 2010-10-14 20:22:44
    Od: kudel <k...@g...pl>

    On 13 Paź, 22:40, r...@p...onet.pl wrote:
> [...]
    > Czy jest jakis sposób na wirtualne zwiększenie rozdzielczosci systemowej do HD
    > lub full HD by móc ogladac chociaz wycinek, ale płynnie?

    spróbuj Media Player Classic Home Cinema:
    http://mpc-hc.sourceforge.net/

    jeśli to nie zadziała to chyba pozostaje tylko wymiana tego sprzętu...

  • 8. Data: 2010-10-14 21:26:07
    Od: kudel <k...@g...pl>

    aha:
    w Media Player Classic musisz zmienić jedną opcję:
    view->options->playback->output->surface-> zmień na 3d surface

    dzięki temu korzystasz z mocy obliczeniowej karty graficznej

  • 9. Data: 2010-10-14 21:41:14
    Od: Dan_DeeM <d...@i...pl>

    Dnia 14-10-2010 o 22:22:44 kudel <k...@g...pl> napisał(a):

    > spróbuj Media Player Classic Home Cinema:
    > http://mpc-hc.sourceforge.net/
    >
    > jeśli to nie zadziała to chyba pozostaje tylko wymiana tego sprzętu...

    Można jeszcze popróbować KMPlayer. Też sobie ładnie radzi.
    --
    Pozdrawiam.
    Dan_DeeM

  • 10. Data: 2010-10-14 21:55:51
    Od: r...@p...onet.pl

    > Na 1600+ raczej nie da rady, skoro mój dawny 2600+ nie wystarczał.

    W takim razie jaki procek siedzi w tych kieszonkowych kamerkach HD, które
    umożliwiają przecież (co prawda na malutkim LCD, alemozna podłączyc przeciez
    duży monitor) - płynne odtworzenie tego co nagrały, i to nawet full HD?