  • 11. Data: 2012-02-12 18:05:29
    Temat: Re: Jak odpalić rozrusznik?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> wrote in message
    news:jh8ita$fn3$1@inews.gazeta.pl...
    > ten czujnik kabelkiem do ręcznego. czyli ręczny ON=luz. oczywiście czasami
    > ten znak równości nie działał i cytrynka śmiesznie podskakiwała.

    Ręczny wystarczy lekko pociągnąć i czujnik da sygnał że zaciągnięty
    a tak naprawdę hamowania nie masz i nie tylko będzie podskakiwał
    ale auto wyskoczy na chodnik i zabije kogoś :-(

  • 12. Data: 2012-02-12 18:12:59
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 02/12/2012 03:08 PM, kk wrote:
    > Za pozostawienie pracującego silnika
    > podczas postoju na obszarze zabudowanym kara
    > grzywny wynosi 100 złotych; za oddalenie się od pojazdu,
    > gdy silnik jest w ruchu, kara grzywny wynosi 50 złotych.

    Autor wątku pytał o poradę prawną czy o elektrykę?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 13. Data: 2012-02-12 18:33:47
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

> [...]
    > alarm, pęczek kabli. jako zabezpieczenie trzeba było podać napięcie z
    > czujnika położenia skrzyni biegów na luzie. teoretycznie można to
    > wykombinować wykorzystując kontaktron zamocowany w dobrym miejscu i magnes
    > na dzwigni biegów, ale wszyscy których pytałem radzili zastąpić ten
    > czujnik kabelkiem do ręcznego. czyli ręczny ON=luz. oczywiście czasami ten
    > znak równości nie działał i cytrynka śmiesznie podskakiwała.
    > Na pilocie były 3 przyciski, (o ile pamiętam) stacyjka rozrusznik i
    > otwieranie drzwi. sam rozrusznik nie działał. trzeba było najpierw

    Znacznie lepsze (mniej somplikowane ;-) rozwiazanie jest w niniejszej
    ksiązce:

    http://lubimyczytac.pl/ksiazka/76840/czy-powiemy-pre
    zydentowi

    --
    Włodek

  • 14. Data: 2012-02-12 18:45:34
    Od: grzegorz g <g...@g...pl>

    Dnia Sun, 12 Feb 2012 13:37:08 +0000, Adam Wysocki napisał(a):

    > Pacjent to Fiat Siena 1.6. Chcę móc go zdalnie odpalić, a na odpalenie
    > składa się też zakręcenie rozrusznikiem. Z pozoru jest to banalne,

    jest immobiliser? Jeśli jest,to jak przekonasz moduł silnika do
    zezwolenia na rozruch?

  • 15. Data: 2012-02-12 19:14:07
    Od: Lukasz <w...@b...net.pl>

    W dniu 2012-02-12 18:45, grzegorz g pisze:

    > jest immobiliser? Jeśli jest,to jak przekonasz moduł silnika do
    > zezwolenia na rozruch?

    wyłączenie immo w kompie lub pastylka z klucza przy stacyjce?

    Lukasz

  • 16. Data: 2012-02-12 19:36:05
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@n...invalid> napisał w
    wiadomości news:pme.1329053828@news.chmurka.net...
    > Pytanie miało pójść na pl.misc.elektronika, ale crossuję, bo może pms też
    > będzie miało coś do powiedzenia :)

    > Coś wam się jeszcze rzuca w oczy, na co trzeba uważać?

    nie oglądałem tego układu ale zwróciłbym uwagę na conajmniej dwie rzeczy:
    - możliwość szybkiego demontażu układu bez pozostawiania śladów ingerencji -
    przy jakimś wypadku itd ubezpieczyciele mogą się wypiąć na przeróbki z
    użyciem niehomologowanych podzespołów nieopatrzonych odpowiednimi znakami
    (CE, e). Skutkiem takiego wypięcia się możesz zostać pozbawiony możliwości
    otrzymania odszkodowania lub możesz być obciążony odpowiedzialnością za
    spowodowanie wypadku, czyli generalnie ukłąd jako kompaktowy podzespół
    wpinany w jakieś gniazdo które w razie czego "zawsze tu było i nie wiem co
    to jest"
    - niezależne zasilanie układu w czasie rozruchu silnika. W wielu pojazdach
    inne odbiorniki są odcinane od zasilania w czasie rozruchu lub też występuje
    spadek napięcia mogący powodować zakłócenia w pracy jakichś specyficznych
    podzespołów

  • 17. Data: 2012-02-12 20:00:48
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 02/12/2012 06:45 PM, grzegorz g wrote:

    > jest immobiliser? Jeśli jest,to jak przekonasz moduł silnika do
    > zezwolenia na rozruch?

    Przyklei pastylke z kluczyka obok petli ;-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 18. Data: 2012-02-12 20:36:00
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Tomasz Wójtowicz napisał:

    > To, że to jest nie legalne. Jeśli nie masz na ten układ homologacji, to
    > zapomnij o instalowaniu w pojeździe poruszającym się po drogach
    > publicznych. Ewentualne sprawy karne mogą cię bardzo drogo kosztować.

    Chcesz powiedzieć że nie wolno mi zmienić samemu radia w samochodzie?
    Masz jakiś paragraf na który mógłbyś się powołać?

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 19. Data: 2012-02-12 20:58:23
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...active.com>

    W dniu 2012-02-12 20:36, AlexY pisze:

    > Chcesz powiedzieć że nie wolno mi zmienić samemu radia w samochodzie?
    > Masz jakiś paragraf na który mógłbyś się powołać?

    W poprzednim poście myślałem jeszcze, że poważny jesteś, ale wygląda na
    to, że trolujesz.

  • 20. Data: 2012-02-12 21:24:35
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    In pl.misc.elektronika kk <...@...pl> wrote:

    > Za pozostawienie pracującego silnika
    > podczas postoju na obszarze zabudowanym kara
    > grzywny wynosi 100 złotych; za oddalenie się od pojazdu,
    > gdy silnik jest w ruchu, kara grzywny wynosi 50 złotych.

    Jestem tego świadomy ale dziękuję za zwrócenie uwagi :)

    --
    gof