  • Data: 2009-08-22 15:59:43
    Temat: Re: Jak kupowałem aparat...
    Od: Czarek <4...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

    On 22 Sie, 16:26, "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> wrote:

    >[...] np. przy fotografii
    > krajobrazu nie widzę żadnego powodu, aby każde zdjęcie było wykonane zgodnie
    > z zamysłem fotografa. I jeśli ktoś taką fotografię uprawia - nie ma powodu,
    > by po przejściu na technikę cyfrową nagle zwiększył ilość wykonywanych
    > zdjęć. Przy czym - krajobraz to tylko jeden z przykładów - istnieje więcej
    > dziedzin fotografii gdzie świadomemu fotografowi wystarczy jedno zdjęcie - i
    > naciskając spust będzie pewny uzyskania założonego efektu. Nie ma to nic
    > wspólnego ze stosowaną techniką - zależy tylko od tematyki zdjęć jakie
> [...]

    Święte słowa, ale nie zgodzę się z wnioskiem. Zależy to nie tyle od
    tematyki, ale od człowieka, który uległ technice, a więc pośrednio od
    techniki chyba również. Znam wiele osób, które robiły świetne zdjęcia
    techniką klasyczną, a po przejściu na syfrę zaczęli sadzić knoty,
    dodatkowo w niespotykanej wcześniej ilości.