    From: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Jak kupowałem aparat...
    Date: Fri, 21 Aug 2009 11:00:21 +0200
    <h6fbbs$t9j$1@achot.icm.edu.pl> <h6gjc0$9gu$1@inews.gazeta.pl>
    <h6hn1p$mrj$1@inews.gazeta.pl> <h6hr1b$d0n$1@inews.gazeta.pl>
    <h6j0lc$dn3$1@achot.icm.edu.pl> <h6jnpk$c4p$1@inews.gazeta.pl>
    <4a8d7b67$1@news.home.net.pl> <h6k0so$m5f$1@inews.gazeta.pl>
    <4...@n...home.net.pl>

    On 2009-08-21 00:42:09 +0200, "adam"
    <j...@o...maile.com> said:

    > Użytkownik "JA" napisał
    >
    > _Teraz_ to żaden problem.
    > Moje przygody to koniec lat 80. Wtedy nie było tak łatwo i bawiłem się
    > tylko w B&W. O ile pamiętam to zrobienie calego procesu w kolorze było
    > nieco droższe i bardziej skomplikowane niż dzisiaj.
    Było droższe i bardziej skomplikowane od cz-b. Ale tylko w naszym
    pięknym nadwiślańskim kraju i krajach ościennych. Ze względu na
    chroniczny brak materiałów. Końcem lat 80-tych w łazience robiłem zimny
    proces pozytywowy fotoncolor na magnifaxie. Gorące procesy barwne są
    znacznie prostsze i tak naprawdę wymagają tylko dobrego termostatu. A
    już w owych latach były normalnie dostępne dla amatorów (w normalnych
    krajach).
    Gdybyśmy dzisiaj żyli w Korei Północnej. czy na Kubie to ciemnia
    cyfrowa mogła by się okazać podobnie nie dostępna (gdybam) jak gorące
    procesy barwne w PRL-u.

    > Nie pamiętam - to był 1990-91 r. Obleciałem kilka punktów i odesłali
    > mnie na Foksal (kurcze, nawet nie pamietam co tam było, chyba Agencja
    > Fotograficzna ?). W Wawie był chyba jeszcze drugi punkt, który robił
    > TMaxa, poza nimi nic.
    > Pewnie chemia była droga, może w stulitrowych beczkach ; )
    TMaxa można moczyć w każdym wywoływaczu negatywowym. A skład D-76 i
    D-23 są dostępne od nie pamiętam kiedy. Nawet Foton produkował ich
    odpowiedniki. Pewnie w tych dwóch punktach był ktoś kto potrafi czytać
    formułę i samodzielnie zestawić odczynniki i mu się chciało.

    > Niesłusznie zakładasz (tak mi się wydaje), że mam złe zdanie o ludziach
    > robiących na kliszy.
    No tak napisałeś. To co niżej napisałeś dopiero teraz.

    Tu sporu nie ma.

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam