    From: Marek <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Jak kompensować światła nocne?
    Date: Sun, 22 Dec 2013 15:24:23 +0100
    <l8sr5s$bjb$1@node2.news.atman.pl>
    <0...@g...com>
    <l8vfl6$uru$1@node2.news.atman.pl>
    <0...@g...com>
    <l91jpp$rpq$1@node1.news.atman.pl>
    <a...@g...com>
    <l925bm$eft$1@node1.news.atman.pl>
    <f...@g...com>
    <l9420c$ecj$1@node2.news.atman.pl>
    <e...@g...com>

    W dniu 2013-12-21 17:08, XX YY pisze:

    > mozna wprowadzajac do programu obrobczego charakterystyke
    > oswietlenia. to sie robi przez profil aparatu. nalezy sfotografowac
    > tablice testowa w danym swietle. brakujace skladniki zostana
    > odpowiednio wzmocnione.

    A teraz czcionka zadziałała... heh :-)
    Czyli jeśli źródło światła nie daje w ogóle długości fali X (a tak mają
    żarówki sodowe), to mimo to da się odtworzyć przedmiot o kolorze o
    długości fali X??

    > ale to nie o to chodzi. to nie o to chodzi, zeby w swietle sodowym
    > pokazac motyw aby wygladaj tak jak w swietle dziennym przy 5500 K.

    Tak, wiem o tym, lecz miałem z tym kłopot techniczny. Ale ... sobie
    poradziłem. Zobacz, jakie kolory dało się odzyskać pomimo oświetlenia
    sodowego w przeważającej ilości. Zastosowałem DxO zamiast ACR ze względu
    na zdolność tej aplikacji do ochrony nasyconych kolorów. Udało mi się
    wzmocnić słabe składowe widma. Wykonałem landscape aby było widać
    ceglany budynek po prawej.

    http://img809.imageshack.us/img809/5105/x8ty.jpg

    Marek