  • Data: 2013-01-13 02:16:03
    Temat: Re: Jak jest z obiektywami do Canona?
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org> szukaj wiadomości tego autora

    Rzecze Marek:

    > Żadne utrudnienie. RAW będzie 16bitowy ... N-bitowy. Jeśli chcesz to i
    > dla 20 bitów możemy w ten sposób popróbować lecz algorytm będzie
    > dokładnie taki sam. Dopóki sygnał będzie cyfrowy, dopóty ten algorytm
    > będzie żył bo nie stwarza ograniczeń i bardzo precyzyjnie wyraża każdą
    > wartość szarości.

    Dobra, inaczej napiszę.

    Porównujesz JPG z dwóch aparatów. Na jednym jest szarość 30%, na drugim 20%.
    Który oszukuje przy ISO?

    Ale patrzysz do rawów, a tam są identyczne wartości np. 7FFF. To który teraz
    oszukuje?

    A teraz patrzysz na szum w rawach, i ten z szarością 30% ma szum o jasności
    1000, a ten drugi 0800. To realnie który ma LEPSZĄ czułość? Realnie
    najbardziej czuła matrycę ma ten z szarością 20% w JPG i 7FFF w rawie, bo
    taki sam odstęp sygnału od szumu osiąga przy krótszej ekspozycji.

    A teraz bierzesz aparat i ustawiasz ISO 100, dostajesz sygnał 1000 i szum
    0100, potem ISO200 i masz sygnał 2000 i szum 0200 itd. aż do dowolnego ISO.
    Dostałeś trochę bitów pomiędzy, ale na co to ma realnie wpływ? W praktyce na
    nic. Często zamiast kombinować z ISO w złym świetle, po prostu ustawiam
    maksymalny czas, jaki jestem w stanie utrzymać i robię na manualu. A potem
    sobie forsuję ekspozycję przy wywoływaniu. I efekt jest dokładnie taki sam,
    jakbym przy każdym ujęćiu mozolnie podnosił ISO.
    --
    Mateusz Ludwin m...@g...com