  • 11. Data: 2009-03-25 12:43:41
    Temat: Re: Jak fotografowac makiete miasta?
    Od: bakulik at work <i...@n...polska>

    Świat już nigdy nie będzie taki sam, odkąd bakulik at work napisał(a):

    > http://en.wikipedia.org/wiki/Scheimpflug_principle

    Tu
    http://www.fotal.pl/artykul/Fotoporadnik_Pawla_Dumy_
    regula_Scheimpfluga_w_praktyce_doc12324.html
    masz przykład praktyczny.

    Może nie będzie to złudzenie miasta, ale zdjęcie obejmie ostrością całą
    makietę.

    --
    Pozdrawiam, Łukasz Bakuła.
    www.bakulik.com.pl | www.finanseiprawo.pl | GG: 2243156 | Tlen: bakulik

  • 12. Data: 2009-03-25 13:29:42
    Od: "Robert" <r...@u...com.pl>

    Użytkownik "bakulik at work" <i...@n...polska> napisał w wiadomości
> [...]
    fajnie jest dawać takie teoretyczne rady, wogóle nie rozumiejąc, jak to działa w
    praktyce ;-)

    > Tu
    > http://www.fotal.pl/artykul/Fotoporadnik_Pawla_Dumy_
    regula_Scheimpfluga_w_praktyce_doc12324.html
    > masz przykład praktyczny.

    dobrze, że dałes tego linka, bo łatwiej mi będzie pokazac bezuzytecznośc tego,
    co proponujecie ;-)
    autor tekstu pisze: "Pochylenie obiektywu wyniosło 8,2 stopnia." co oznacza, ze
    jest to maksymalne możliwe pochylenie,
    teraz popatrz uwaznie na zdjecie pisaka, pod jakim kątem lezy w stosunku do
    płaszczyzny obrazu??
    ja ten kąt szacuje na 15 stopni, powiedzmy plus minus 5
    czyli odpowiada to sytuacji, że makietę miasta fotografujesz z perspektywy
    lecacego samolotu,
    czyli normalny obiektyw tilt/shift (dość drogi) nie nadaje się do robienia zdjęć
    makiety z perspektywy "ulicy"...
    a dokładniej nadaje się mniej więcej tak samo jak obiektyw bez tilta/shifta,
    nadaje się tylko do korekcji walących sie ścian
    co innego kamera z pokłonami plus właściwy bardzo szerokokatny obiektyw,
    ale kamera musi miec bardzo duże pokłony,
    zobacz sobie, ile takie konstrukcje kosztują
    zamiaru budowania kamery-samoróbki z pokłonami to może nawet nie skomentuje
    ;-)))

    > Może nie będzie to złudzenie miasta, ale zdjęcie obejmie ostrością całą
    > makietę.

    jak mam robić zdjecie makiety z lotu ptaka, to potrafie wyostrzyć cała makietę
    bez cudowania z tiltem/shiftem ;-)))

  • 13. Data: 2009-03-25 13:47:16
    Od: Pawel_W <p...@g...com>

    Jakoś o tym zupełnie zapomniałem - jak duża makieta, to może kompakt,
    w którym możesz ustawić przysłonę - wtedy przysłonę na największą
    możliwą wartość, a kompakta stawiasz na makiecie i robisz zdjęcie jak
    prawdziwego miasta.
    Jeśli natomiast ma to być z lotu ptaka i pod kątem, to kompaktem
    powinieneś zmieścić bez problemu całość w głębi ostrości, co da lepsze
    złudzenie realności.

  • 14. Data: 2009-03-25 13:58:58
    Od: "Latet" <x...@s...pl>

    > Ci, co Cie prosili nie mieli świadomości, że zwrócili sie do niewłaściwej
    > osoby, laika ?
    > Nie możesz odpowiedzieć: Nie umiem.?

    To nie ma znaczenia. Ja za to grosza nie biorę. A makieta nie zając - nie
    ucieknie.
    Jak moje fotki nie będą zadowalające, to sobie poproszą kogoś innego.

    latet

  • 15. Data: 2009-03-25 14:00:53
    Od: "Latet" <x...@s...pl>

> [...]
    > w którym możesz ustawić przysłonę - wtedy przysłonę na największą
    > możliwą wartość, a kompakta stawiasz na makiecie i robisz zdjęcie jak

    Czyli kierunek myslenia w strone "szerokokątne makro"... nie byl taki zly.
    Dzieki,

    latet

  • 16. Data: 2009-03-25 14:06:23
    Od: qunio <p...@g...pl>

    FD wrote:

    > ale Ty muundry kolego jestes uuuuuu.... nie ma to jak blyskac profi
    > podejsciem
    > i zdeptac chlopaka co sie o cokolwiek pyta
    >
    > słowo klucz: "...amatorska..."
    > myslisz, ze beda wynajmowac studio do paru fotek?

    sa tacy co urodzili sie expertami...:)przynajniej za takich sie uwazaja

  • 17. Data: 2009-03-25 14:14:03
    Od: qunio <p...@g...pl>

    Latet wrote:
    > Witam,
    >
    > Poproszono mnie o zrobienie zdjec amatorskiej makiety fragmentu miasta.
    > Makieta jest w skali 1:75, domy maja wydokosc kilkunastu cm.
    > Calosc nie jest duza - jakies 1 x 1,5 m.
    >
    > Jak sie sensownie zabrac za sfotografowanie czegos takiego?
    > Czy nalezy dążyc do takiego efektu, jakby to były zdjęcia prawdziwych,
    > duzych domów?
    > Jasli tak, ta to jak? Szerokokątne makro?
    >
    > Jak to oświetlać? Nie będę miał żadnych lamp studyjnych.

> [...]
    http://www.tiltshiftphotography.net/photoshop-tutori
    al.php

  • 18. Data: 2009-03-25 21:31:57
    Od: "Janek" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Latet" <x...@s...pl> napisał w wiadomości

    > To nie ma znaczenia. Ja za to grosza nie biorę. A makieta nie zając - nie
    > ucieknie.
    > Jak moje fotki nie będą zadowalające, to sobie poproszą kogoś innego.
    >
    > latet

    ok, sorki,
    Podobno w Brzyduli ( taki film ponoć jest), sesje robi lala, co ma
    przypadkiem cyfrowke w torbie (ze slyszenia). No i świadomość w
    społeczeństwie się kształtuje...

  • 19. Data: 2009-03-26 12:25:37
    Od: "Wit\(old\)" <wicio100(cut)@poczta.onet.pl>

> [...]
    > duzych domów?
    > Jasli tak, ta to jak? Szerokokątne makro?
    >
    > Jak to oświetlać? Nie będę miał żadnych lamp studyjnych.

    Spóbuj zrobić cienie.
    Wicioszek