  • 21. Data: 2010-11-01 21:42:07
    Temat: Re: Jak długo tarcze hamulcowe?
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2010-11-01 20:09, Grzegorz Prędki pisze:

    > Sadzisz, ze za 28zl doplaty firma robi z tymi tarczami cos innego niz
    > nawiercenie otworow i zrobienie frezow? Myslisz, ze za taka kase jest to
    > w jakis sposob testowane? Porownaj sobie ceny gladkich i
    > nawiercanych/nacinanych tarcz renomowanych producentow. Widzisz roznice?

    W cenie i owszem. A odnośnie testowania, mają TUV na testowanie
    wszelkich tarcz, to co którąś z serii muszą testować. Sądzisz, że Ci
    lepsi producenci testują dokładnie każdą sztukę? Byś musiał chyba jeden
    rząd wielkości w cenie do tego dopisać.

  • 22. Data: 2010-11-01 21:44:27
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

> [...]
    > wszelkich tarcz, to co którąś z serii muszą testować. Sądzisz, że Ci
    > lepsi producenci testują dokładnie każdą sztukę? Byś musiał chyba jeden

    Nie. Sadze, ze ich modele nawiercane to nie sa zwykle gladkie tarcze
    potraktowane wiertarka.

  • 23. Data: 2010-11-01 21:46:07
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2010-11-01 21:16, DoQ pisze:

    > Ale z takimi tarczami wygladaja jakby mialy przynajmniej 2.0T pod maską ;-)

    Nie, to nie o to chodzi, dla mnie wygląd nie ma znaczenia wielkiego. Mi
    bardziej chodziło o to, aby klocki nie mogły się zeszklić, a 28zł
    różnicy w cenie, to praktycznie nic.
    Ale jakiś rok temu widziałem na własne oczy favoritkę, co miała skrzynię
    i silnik 2.0 od opla. Właściciel mówił, że zdziwienie dresiarzy w BMW,
    jak ich wyprzedza bezcenne.

  • 24. Data: 2010-11-01 21:49:16
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 2010-11-01 21:46, BQB pisze:

    > Nie, to nie o to chodzi, dla mnie wygląd nie ma znaczenia wielkiego. Mi
    > bardziej chodziło o to, aby klocki nie mogły się zeszklić, a 28zł
    > różnicy w cenie, to praktycznie nic.

    Ale żeby je zjarać to musiałbyś pewnie z pare razy zahamować ze 150-0 tą
    Felicją, a z przebiegów jakie robisz na klockach wnioskuję że raczej tak
    nie jeździsz..

    Pozdrawiam
    Paweł
    DoQ --[ES9J4]-- mail: p...@g...com

  • 25. Data: 2010-11-01 22:06:50
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2010-11-01 21:49, DoQ pisze:

    > Ale żeby je zjarać to musiałbyś pewnie z pare razy zahamować ze 150-0 tą
    > Felicją, a z przebiegów jakie robisz na klockach wnioskuję że raczej tak
    > nie jeździsz..

    Bo taka jazda to głupota.

  • 26. Data: 2010-11-01 22:10:38
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 2010-11-01 22:06, BQB pisze:

    > Bo taka jazda to głupota.

    Więc sam widzisz ze nie masz szans zeszklic klocki:)

    Pozdrawiam
    Paweł
    DoQ --[ES9J4]-- mail: p...@g...com

  • 27. Data: 2010-11-01 22:32:09
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-11-01 16:19, Pszemol pisze:

    > Jak długo u Was w autach się trzymają tarcze hamulcowe?

    To zależy od samych tarcz i klocków.

    Miękkie klocki zużywają się szybko, ale za to można przejechać bardzo
    dużo na tych samych tarczach.

    Z kolei przy twardych klockach tarcze trzeba zmieniać co drugą, albo
    nawet za każdą wymianą klocków, za to same klocki będą trwalsze i
    bardziej odporne na temperaturę.

  • 28. Data: 2010-11-01 22:39:04
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    > Sadzisz, ze za 28zl doplaty firma robi z tymi tarczami cos innego niz
    > nawiercenie otworow i zrobienie frezow?

    Bez przesady.
    Nie wiem jak tam w Skodzie, ale np. do CC zwykłe Brembo kosztuje 73zł, a
    nacinana Brembo Max 111zł.
    A to jest już dobra tarcza.

    Niby 38zł różnicy, ale z drugiej strony patrząc to cena ponad 50% wyższa.

  • 29. Data: 2010-11-01 22:41:30
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    W dniu 2010-11-01 22:39, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    > A to jest już dobra tarcza.
    >
    > Niby 38zł różnicy, ale z drugiej strony patrząc to cena ponad 50% wyższa.

    Nacinane, ale nie wiercone.

  • 30. Data: 2010-11-01 23:02:06
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin BQB

    > Jakie to są te znaczne różnice?

    Takie że po kilku tys. Mikoda GT w moim aucie nadawała się do wymiany a
    po 10 tys. do wyrzucenia.

    > W tych tarczach nie ma wywierconych otworów, są tylko nawiercone i to
    > dosłownie kilka mm, dokładnie nie podam, ale raczej nie więcej niż 5

    To widzę, że zmienili technologię, bo jeszcze niedawno były to
    przewiercenia.

    > Jeśli jazda niekapeluszowa, to rozpędzić się i ostro hamować, potem
    > rozpędzić się i ostro hamować itd, to zdecydowanie jeżdżę jak kapelusz
    > :P

    Skoro tak nie jeździsz to w czym Ci przeszkadzają gładkie tarcze? ;)

    --
    ignorance is bliss