  • 11. Data: 2010-11-01 20:02:00
    Temat: Re: Jak długo tarcze hamulcowe?
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 2010-11-01 16:19, Pszemol pisze:

    > Jak długo u Was w autach się trzymają tarcze hamulcowe?

    Tak dlugo jak mocno naciskamy pedał hamulca i jak szybko jeździmy.

    Pozdrawiam
    Paweł
    DoQ --[ES9J4]-- mail: p...@g...com

  • 12. Data: 2010-11-01 20:09:46
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    W dniu 2010-11-01 19:59, BQB pisze:

    > A niby dlaczego mają zacząć pękać? Sądzisz że firma robi tak tarcze aby
    > pękały, bądź były narażone na pękanie?

    Sadzisz, ze za 28zl doplaty firma robi z tymi tarczami cos innego niz
    nawiercenie otworow i zrobienie frezow? Myslisz, ze za taka kase jest to
    w jakis sposob testowane? Porownaj sobie ceny gladkich i
    nawiercanych/nacinanych tarcz renomowanych producentow. Widzisz roznice?

  • 13. Data: 2010-11-01 20:43:20
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin BQB

    > A niby dlaczego mają zacząć pękać?

    Bo w okolicach otworów powstają duże naprężenia materiału ze względu na
    znaczne różnice temperatur.

    > Sądzisz że firma robi tak tarcze aby
    > pękały, bądź były narażone na pękanie?

    Sądzę, że wzięli swoje tanie tarcze i wywiercili w nich otwory. Jeśli
    jeszcze Ci to nie popękało, to pewnie tylko dlatego, ze jeździsz jak
    kapelusz. ;-)

    Zastanawiałeś się, dlaczego renomowani producenci nie wiercą podstawowych
    modeli swoich tarcz?

    --
    ignorance is bliss

  • 14. Data: 2010-11-01 20:59:29
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 2010-11-01 18:53, BQB pisze:

    > Skoda Felicja założone tarcze mikoda frezowane i nawiercane, obecnie na
    > tych przejechane 51kkm i tydzień temu założony nowy komplet klocków, to
    > drugi na tych tarczach.

    Po co ci nawiercane tarcze w felicji?:)

    Pozdrawiam
    Paweł
    DoQ --[ES9J4]-- mail: p...@g...com

  • 15. Data: 2010-11-01 21:04:09
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-11-01 20:59, DoQ pisze:

    > Po co ci nawiercane tarcze w felicji?:)

    Byś się zdziwił, co ludzie potrafią robić w felach z silnikami 1.3.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 16. Data: 2010-11-01 21:06:44
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    W dniu 2010-11-01 21:04, Artur Maśląg pisze:

    > Byś się zdziwił, co ludzie potrafią robić w felach z silnikami 1.3.

    Pewnie wiele, ale wtedy te tarcze nie wytrzymuje ponad 51kkm :)

  • 17. Data: 2010-11-01 21:14:46
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-11-01 21:06, Grzegorz Prędki pisze:

    > Pewnie wiele, ale wtedy te tarcze nie wytrzymuje ponad 51kkm :)

    Pozwolę sobie stwierdzić, że dowolne kombinacje z tym silnikiem
    większego sensu nie mają, a pakowanie do cywilnej feli tarcz
    'frezowane i nawiercane' to zwyczajny bezsens itd.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 18. Data: 2010-11-01 21:16:06
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 2010-11-01 21:14, Artur Maśląg pisze:

    > Pozwolę sobie stwierdzić, że dowolne kombinacje z tym silnikiem
    > większego sensu nie mają, a pakowanie do cywilnej feli tarcz
    > 'frezowane i nawiercane' to zwyczajny bezsens itd.

    Ale z takimi tarczami wygladaja jakby mialy przynajmniej 2.0T pod maską ;-)

    Pozdrawiam
    Paweł
    DoQ --[ES9J4]-- mail: p...@g...com

  • 19. Data: 2010-11-01 21:37:05
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2010-11-01 20:43, to pisze:
    > begin BQB

    > Bo w okolicach otworów powstają duże naprężenia materiału ze względu na
    > znaczne różnice temperatur.

    Jakie to są te znaczne różnice?

    > Sądzę, że wzięli swoje tanie tarcze i wywiercili w nich otwory. Jeśli
    > jeszcze Ci to nie popękało, to pewnie tylko dlatego, ze jeździsz jak
    > kapelusz. ;-)

    W tych tarczach nie ma wywierconych otworów, są tylko nawiercone i to
    dosłownie kilka mm, dokładnie nie podam, ale raczej nie więcej niż 5
    Jeśli jazda niekapeluszowa, to rozpędzić się i ostro hamować, potem
    rozpędzić się i ostro hamować itd, to zdecydowanie jeżdżę jak kapelusz :P

    > Zastanawiałeś się, dlaczego renomowani producenci nie wiercą podstawowych
    > modeli swoich tarcz?

    Nie szukałem innych producentów, tylko dowiedziałem się na forum tego
    auta, że są całkiem przyzwoite do tego auta.

  • 20. Data: 2010-11-01 21:41:49
    Od: Marcin Jan <t...@g...pl>

    W dniu 10-11-01 16:19, Pszemol pisze:
> [...]
    > Hondzie Accord 2004. To jest wersja dwudrzwiowa, z silnikiem
    > 4-cyl, 2.2 litra, moc max 160 koni. Przebieg 99800 mil, prawie 100k.
    > Czyli przejechane jakieś 160 tysięcy km na oryginalnych tarczach.
    >
    > Bezpośredni powód wymiany to że przyszedł czas na klocki, po
    > inspekcji tarcz okazało się że mają dużą korozję i wżery. Wymagały
    > mocnego szlifowania a niestety ich grubość nie pozwalała na to
    > bo po szlifie miałyby grubość mniejszą niż minimalna w/g Hondy.
    >
    > Założyłem więc samemu oryginalne tarcze i klocki hondy...
    > Zobaczymy czy wytrzymają tyle samo co te założone w fabryce :-)

    VW golf V, cca 65 tys km, z fabrycznego montażu. Mnie się coś wydawało
    że za szybko ale ASO powiedziało że to norma. Silnik tdi 105, więc super
    szaleństwa nie ma.
    pozdrawiam
    marcin jan