  • 151. Data: 2010-11-04 13:09:10
    Temat: Re: Jak długo tarcze hamulcowe?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "kml" <A...@g...lp> wrote in message
    news:iatk36$kjn$1@inews.gazeta.pl...

    > Za uszczęśliwienie ludzi jestem gotów zrzec się wynagordzenia.

    Znowu Ci się coś pomyliło... Wynagrodzenie mi się należy
    za trud jaki włożę w robienie zdjęć i publikowanie ich online
    tylko dlatego że mi na słowo nie wierzysz.

  • 152. Data: 2010-11-04 13:10:15
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "kml" <A...@g...lp> wrote in message

    > A ty nie masz kolegów lokalnie, ze siedzisz w polskim usenecie?

    Jestem Polakiem - najwygodniej mi się pisze po polsku.
    Nie widzę tu nic dziwnego, a Ty?

  • 153. Data: 2010-11-04 13:10:48
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "kml" <A...@g...lp> wrote in message

    > Gdzie te foty?

    Nie usłyszałem jeszcze co oferujesz w zamian w roli wynagrodzenia.

  • 154. Data: 2010-11-04 13:12:53
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "to" <t...@a...xyz> wrote in message
> [...]
    > i tarcza powinny być idealnie gładkie i poruszać się w stosunku do siebie
    > idealnie równolegle, a tak oczywiście nie jest. A im słabsze części tym
    > bardziej tak nie jest. Głównie po to się robi np. wielotłoczkowe zaciski
    > żeby dociskały klocek możliwie równomiernie do tarczy, a takie coś w
    > zwykłych autach praktycznie nie występuje. Inne, jeszcze bardziej
    > egzotyczne rozwiązanie to pływające tarcze (zamiast pływających zacisków).
    >
    > W zwykłym aucie są tarcze takiej sobie jakości, klocki takiej sobie
    > jakości i takie sobie pływające, jednotłoczkowe zaciski.

    Co to są "pływające tarcze"? Jak to wtedy działa?

    W swojej 2007 Acurze TL-S mam hamulce Brembo z tzw. "fixed caliper".
    Czy to to?

  • 155. Data: 2010-11-04 13:13:28
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "to" <t...@a...xyz> wrote in message
    > begin Hektor

    > Ogarniasz w ogóle temat dyskusji? Rozmawiamy o zasadności zakładania
    > TANICH tarcz z nacięciami/nawierceniami.

    Albo przewierceniami :-)

  • 156. Data: 2010-11-04 13:14:55
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "kml" <A...@g...lp> wrote in message

    > Twoja głupota na początku mnie denerwowała a teraz śmieszy. Nie wiem jak
    > to jest hondzie z USiA, ale w znakomitej większości samochód dostępnych w
    > europie hamulce nie działają na zasadzie binarnej.

    A kto powiedział że działają na zasadzie binarnej?
    Jak czegoś nie rozumiesz to zapytaj...

    > Już sie nie moge doczekać aż napiszesz, ze bez ABS nie da się jeździć.

    Dlaczego miałbym tak napisać? Dyskutujesz ze swoimi wyobrażeniami o mnie.

  • 157. Data: 2010-11-04 13:19:07
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "to" <t...@a...xyz> wrote in message
    > begin Pszemol

    > Hm... nie widzę związku. ;-)

    Skoro przy standardowych hamulcach jesteś w stanie przy każdej
    prędkości na suchym asfalcie zablokować koła i oderwać je od asfaltu
    to znaczy że siła hamowania, jakość tarcz/klocków jest wystarczająca
    aby uzyskać maksymalną możliwą sprawność hamulców ograniczaną
    w tym przypadku już tylko przyczepnością gumy do asfaltu...
    Masz więc wtedy już do dyspozycji pod swoją nogą całą możliwą
    gamę sił hamowania i nie ma co ulepszać. Co jest w tym niejasne?
    Czyżbyś sugerował że można ulepszyć hamulce i osiągnąć większe
    opóźnienia "g" niż te, które już zrywają przyczepność gumy z asfaltem?

  • 158. Data: 2010-11-04 13:21:55
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "kml" <A...@g...lp> wrote in message
    > Użytkownik "to" <t...@a...xyz> napisał w wiadomości

    > 160->0->160->0 i w cywilnym samochodzie bywa różnie. Zakładam, ze w
    > układzie jest płyn hamulcowy a nie woda.

    Tia... bo sytuacje na drodze wymagają następujących po sobie szybko
    hamowań od 160 do ZERA i potem znowu od 160 do Zera... Fantasta!

  • 159. Data: 2010-11-04 13:23:36
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> wrote in message

    > To zależy od samych tarcz i klocków.
    >
    > Miękkie klocki zużywają się szybko, ale za to można przejechać bardzo dużo
    > na tych samych tarczach.
    >
    > Z kolei przy twardych klockach tarcze trzeba zmieniać co drugą, albo nawet
    > za każdą wymianą klocków, za to same klocki będą trwalsze i bardziej
    > odporne na temperaturę.

    Właściwie to ja nie pytałem od czego zależy trwałość hamulców,
    bo to jest dosyć oczywiste. Pytałem o to, ile konkretnie u Was się
    hamulce trzymają w km. Chciałem się zorientować w ...statystyce...

  • 160. Data: 2010-11-04 13:25:22
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marcin Jan" <t...@g...pl> wrote in message

    > VW golf V, cca 65 tys km, z fabrycznego montażu. Mnie się coś wydawało że
    > za szybko ale ASO powiedziało że to norma. Silnik tdi 105, więc super
    > szaleństwa nie ma.

    Te 65 tyś km to przejechane 80% w mieście
    czy raczej długie trasy/autostrady?
    Bo to wychodzi jakieś 1/3 mojego przebiegu autostradowego
    a silnik słabszy i auto chyba mniejsze/lżejsze niż 2-drzwiowy Accord.