  • 101. Data: 2010-11-03 09:50:40
    Temat: Re: Jak długo tarcze hamulcowe?
    Od: "kml" <A...@g...lp>

    news:4cd12193$0$21011$65785112@news.neostrada.pl...

    > A ja wolę wymieniać jedno i drugie naraz. U mnie zwykle tarcza po zużyciu
    > jakichkolwiek klocków nie nadaje się i tak do użytku. Po za tym cena
    > tarcz i klocków jest zbliżona.

    Berlingo, nowy model, samochód nie ma 40kkm przy zmianie opon sprawdzałem
    tarcze i zarówno przód jak i tył miały zajebisty rant. Właściciel twierdził,
    że sprawdzał i wszyscy narzekają, że TTTM. 40kkm i całośc do wymiany :|
    Klocki wyglądały dużo lepiej niż tarcze.

    > A tak przy okazji to nie do końca trafia do mnie ten podział "miękkie/
    > twarde". Najlepsze są klocki o możliwie wysokim współczynniku tarcia,
    > przy czym do codziennej jazdy istotnej jest też, żeby hamowały dobrze
    > także na zimno.

    Masz rower? Popróbuj miekkich i twardych klocków to zobaczysz różnice :)

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 102. Data: 2010-11-03 09:57:39
    Od: "Hektor" <z...@w...pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał

    > Nacinana tarcza tak hebluje klocki (zwłaszcza cywilne, miękkie), że aż
    > słychać jak huczy przy każdym hamowaniu.
    > A felga od środka jest aż czarna od pyłu po ostrzejszej jeździe.
    >
    > Trwałość klocków przy tarczy nacinanej to tak na oko 1/4 ich trwałości
    > przy tarczy gładkiej.

    Ło matko, ale nie wynika to z faktu nacięć i otworów a z innego rodzaju
    materiałów. Właśnie nadmiar tych pyłów (i gazów) ma być odprowadzany przez
    frezy, a ich obecność to - w pewnym sensie - skutek a nie przyczyna
    szybkiego zużywania klocków.
    Skoro bierzesz udział w rajdach, to chociaż Ty nie powtarzaj tych bzdur o
    frezach które "skuteczniej skrobią" klocki.

    Zbigniew Kordan

  • 103. Data: 2010-11-03 10:31:24
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-11-03 09:57, Hektor pisze:
    > Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał

    > Ło matko, ale nie wynika to z faktu nacięć i otworów a z innego rodzaju
    > materiałów.

    A jakaż to jest różnica w materiale między np. Brembo 08.5085.14 a
    08.5085.75 ?
    W katalogu się nie chwalą.

    > Skoro bierzesz udział w rajdach, to chociaż Ty nie powtarzaj tych bzdur
    > o frezach które "skuteczniej skrobią" klocki.

    No to jeszcze wyjaśnij skąd się bierze dźwięk nawet przy lekkim
    hamowaniu na nacinanej tarczy.

  • 104. Data: 2010-11-03 10:34:12
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-11-03 07:56, MarcinJM pisze:

    > Nie bedzie skrobania, poniewaz nie ma roznicy wymiaru przed i za
    > nacieciem. Nie ma krawedzi tnacej.
    > Dokladnie tak, jakbys ostrze struga (zwanego popularnie heblem) ustawil
    > dokladnie na zero: skrawania nie bedzie.

    Ale dochodzi jeszcze minimalne ugięcie samego klocka.
    Skądś ten dźwięk przy hamowaniu się bierze.

  • 105. Data: 2010-11-03 10:55:36
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Hektor

    > Ło matko, ale nie wynika to z faktu nacięć i otworów a z innego rodzaju
    > materiałów.

    Czyli twierdzisz, ze takie same klocki których używałem z seryjnymi
    tarczami, a potem z Mikodą GT były wykonane z różnych materiałów? Kolejny
    usenetowy teoretyk...

    --
    ignorance is bliss

  • 106. Data: 2010-11-03 11:54:32
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "kml" <A...@g...lp> wrote in message

    > Nie da się odessać oleju przez prowadnicę bagnetu.
    > Prawda. Glazura na tarczach hamulcowych, dobre.

    Twierdzisz, że to niemożliwe na podstawie czego?
    Bo sam nigdy nie widziałeś?

  • 107. Data: 2010-11-03 11:55:41
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "kml" <A...@g...lp> wrote in message

    > Opon. Siwy dym z opon.

    Nie, nie z opon. Nie zablokowałem wcale kół.
    Nie hamowałem nigdy do zera. No ale Ty tam byłeś i wiesz lepiej...
    Tak jak z tą glazurą na tarczach - też wiesz lepiej że mi się przywidziało.

  • 108. Data: 2010-11-03 11:57:47
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "kml" <A...@g...lp> wrote in message
    > Tlumoku, [...]

    Chyba się mocno zapominasz...

  • 109. Data: 2010-11-03 11:59:37
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "MarcinJM" <m...@i...pl> wrote in message

    > Nie bedzie skrobania, poniewaz nie ma roznicy wymiaru przed i za
    > nacieciem. Nie ma krawedzi tnacej.
    > Dokladnie tak, jakbys ostrze struga (zwanego popularnie heblem)
    > ustawil dokladnie na zero: skrawania nie bedzie.

    Wydaje Ci się bo nie zdajesz sobie sprawy z tego jakie występują
    tam siły i naprężenia i jak wpływają na wzajemną pracę i uginanie
    się tych podzespołów... Heblem nie masz szans wywołać podobnych
    efektów co pedałem hamulca hydraulicznego ze wspomaganiem.

  • 110. Data: 2010-11-03 13:14:02
    Od: "kml" <A...@g...lp>

> [...]
    > Nie hamowałem nigdy do zera. No ale Ty tam byłeś i wiesz lepiej...
    > Tak jak z tą glazurą na tarczach - też wiesz lepiej że mi się

    Ja wiem lepiej, że ty wierzysz we wszystko co "widziałeś".

    --
    pozdrawiam
    kml