  • Data: 2013-07-22 19:41:46
    Temat: Re: Jak cwaniacy naci?gaj? ludzi na Allegro
    Od: AlexY <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Piotr Gałka napisał:
    [..]

    > Ale z tezą, że patenty ograniczają rozwój to bym się nie zgodził.
    > Gdyby nie patenty to kto by wyłożył kasę na opracowanie nowych
    > technologii, aby potem oddać to gratis wszystkim ?

    Uczelnie, ich źródło finansowania to oddzielna kwestia.

    > Zakaz opracowywania technologii w prywatnych laboratoriach też raczej
    > nie przyczyni się do rozwoju.

    O zakazie nie wspominałem, nikt nikomu nie powinien niczego zabraniać (w
    granicach rozsądku), ale patentowanie już tak, dlaczego ktoś ma dzierżyć
    patent na napęd samochodu przy użyciu przekładni planetarnej (i go kisi
    nie wprowadzając żadnego pojazdu) skoro ktoś inny całkowicie niezależnie
    też na to wpadł? (i produkuje masowo samochody z nimi). Z kondensatorami
    to świetny przykład, nawet nie wiem komu musiałbym dole odpalić jakbym
    jakieś urządzenie sprzedał bo mogę pójść z torbami.

    > Opracowanie technologii w uczelniach też wymaga pieniędzy. Kraj, który
    > wyłoży na to kasę i odda wyniki innym osłabi się (bo inni tę kasę
    > wydadzą na zbrojenia, a technologię dostaną gratis od tego jednego
    > jelenia).

    Pamiętaj że pieniądze są niematerialne, tak naprawdę ich nie ma...

    Wiem że to o czym piszę to utopia, nie ma szans itd.. ale chyba może mi
    obecny system nie odpowiadać?

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html