  • Data: 2013-07-23 19:10:07
    Temat: Re: Jak cwaniacy naci?gaj? ludzi na Allegro
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik <l...@g...com> napisał w wiadomości
    news:0c8f048d-9f38-48b6-97d5-22971287a722@googlegrou
    ps.com...

    > Moze zostalo tylko zgloszone, co wcale nie musi oznaczac przyznania
    > patentu.

    Czytałem gdzieś o tym, że jedna firma tak robiła od jakiegoś czasu, ale, że
    uproszczenie produkcji poprzez zastosowanie drugiej szpulki zamiast
    przekładki między zwojami na jednej szpulce wydawało im się oczywistym
    rozwiązaniem więc nikt nawet nie pomyślał o patentowaniu tego rozwiązania.
    Inna firma to opatentowała i potem ta pierwsza musiała w sądzie udowadniać,
    że nie ukradła patentu. OIDP w końcu stanęło na tym, że ta pierwsza ma prawo
    stosować ten patent bez żadnych opłat.

    Według mnie problem z patentami jest taki, że banalne, oczywiste rozwiązania
    w żadnym przypadku nie powinny być patentowane, a znalezienie dowodu, że
    ktoś już tak wcześniej robił powinno skutkować natychmiastowym anulowaniem
    patentu. Dla mnie obecna sytuacja jest chora, tylko, że ci, którzy mogliby z
    tym zrobić porządek to z tego żyją.

    Czy coś stoi na przeszkodzie aby patentować liczby pierwsze? Trzeba się dużo
    więcej namęczyć aby je znaleźć niż aby wymyślić większą i mniejszą szpulkę.
    P.G.