  • Data: 2013-07-24 15:29:02
    Temat: Re: Jak cwaniacy naci?gaj? ludzi na Allegro
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości

    >http://www.tuv.com/media/germany/50_trainingandcons
    ulting/pdf/patente/Circular_transportation_facilitat
    ion_device.pdf
    >Facet zrobił to nie tyle dla jaj, co dla pokazania bezsensu nowo
    >wprowadzonej uproszczonej procedury zgłaszania patentu, w której
    >ochrona dawana jest bez merytorycznego rozpatrywania wniosku (ale
    >po wniesieniu opłaty na rzecz urzędu).

    Ja tam nie wiem, ale to mi sie wydaje calkiem rozsadne - ktos cos
    wymylil, sklada wniosek, dostaje szybko patent, placi niewielkie
    pieniadze.
    Jak sie okaze ze ten patent komus przeszkadza, to pisze stosowne
    uzasadnienie i w procedurze uproszczonej patent jest uniewazniany,
    jesli uzasadnienie jest zasadne.
    Po cholere do dzialan miedzy specjalistami mieszac urzednikow ?

    Bo tak jak teraz ... wniosek kosztuje niewiele, ale potem jest jakies
    "badanie patentowe". Ktore kosztuje duzo, i trwa, i trwa, i trwa, cos
    mi chodzi po glowie ze czasem to i 20 lat trwa.
    I patentu nie ma, choc "patent pending" daje juz pewna ochrone.
    A co urzednik moze wiedziec np o produkcji ukladow scalonych czy
    wlasciwosciach olejow, zeby wlasciwie patent ocenic ?

    Choc z drugiej strony ... czasem to az sie prosi aby ci urzednicy
    patentowi byli bardziej asertywni i odrzucali bo "nie stanowi
    istotnego rozwoju techniki".

    >Tak, zgadzam się z tym, że skądinąd pożyteczne i potrzebne prawo
    >patentowe zostało kompletnie ztrollowane przez ustawodawców
    >i zamienione w swoją karykaturę.

    Hm, wydaje mi sie ze w tym prawie to sie wiele nie zmienilo. Jest
    ciagle zasadniczo podobne jak 300 lat temu ... jesli ktos tu trolluje
    to "wynalazcy".

    >Ze smutkiem stwierdzam, że dzisiaj
    >najlepiej by było je po prostu uchylić w całości. Prawo dżungli
    >lepiej by sobie radziło (a najważniejsze: powodowało mniej strat),
    >niż to, co mamy w tej chwili.

    Tzn jak - uklady szlifowane az do zdrapania napisow ?
    Czasy sie troche zmienily, nie ma potrzeby ukrywac napisow.

    Tym niemniej czesc badan daje cenne rezultaty, a jest droga.
    A czesc nawet jak tania - to czy wynalazca nie powinien dostac tantiem
    od wynalaku przynoszacego duze zyski ?

    Tylko jakies zabezpieczenia antymonopolowe w systemie wstawic ..

    J.