  • 11. Data: 2009-04-11 05:51:33
    Temat: Re: Jak bida to moze jakis nowy kolorek...
    Od: robertar <r...@w...pl>

    > A co tam jest restauracyjnego w tej Leice?

    Jest zapewne tak ślicznie wyczerniona, jak jest wybielona :)
    (post jest wszak o kolorkach...)

    pozdrawiam
    Robert

  • 12. Data: 2009-04-11 15:28:38
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    l...@l...localdomain pisze:
    > No tak, przecież dxo nie mierzy szybkości AF!!!1!1~ :>

    DXO mierzy słupki z DXO optics cośtam, czyli polega sam na sobie. Tak
    czy inaczej same słupki to bezsens zupełny, ale co kto woli :)

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 13. Data: 2009-04-12 06:22:39
    Od: robertar <r...@w...pl>

    > Tak
    > czy inaczej same słupki to bezsens zupełny, ale co kto woli :)

    Masz racje. Dlatego poczytałem sobie jeszcze nieco o tym aparacie.

    Na tej podstawie stwierdzam, że aparat ten posiada szereg wad, które
    przedstawiam poniżej.

    - głośna migawka, którą można jednakże, za drobne 1200$ (!!!) wymienić
    na cichszą;

    - mało widoczne w słabym oswietleniu linie określające widziany w
    wizjerze obraz;

    - fatalny dostep do akumulatora i karty pamięci;

    - wysoka prądożerność, pozwalająca na wykonanie liczby zdjęc mniejszej
    niż 500;

    - problemy ze współpracą ze starszymi obiektywami (brak możliwości
    ręcznego wprowadzenia danych o obiektywie);

    -brak bezpośredniego dostępu do takich parametrów jak balans bieli
    czy kompensacja ekspozycji.

    - przy czasach poniżej 1/30 aparat wykonuje dodatkowe zdjęcie, celem
    eliminacji szumów związanych z długim (!) czasem ekspozycji, co
    sprzyja szybszemu wyczerpaniu akumulatora;

    - pierwsza partia aparatów posiadała wady dot. m. in. bandingu, co
    mogło, moim zdaniem swiadczyć o tym, że model ten projektowany był w
    dużym pośpiechu.

    Wszystkie te niedoróbki nie powinny mieć miejsca, jesli marka "Leica"
    ma dalej dzierżyć miano "legendarnej".

    Tak więc - wyszedłem poza słupki i dalej twierdzę, że wersja cyfrowa
    M8 nie budzi we mnie żadnej zazdrości.

    pozdrawiam
    Robert

  • 14. Data: 2009-04-12 11:31:47
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    robertar pisze:
    > Masz racje. Dlatego poczytałem sobie jeszcze nieco o tym aparacie.
    (...)
    > Tak więc - wyszedłem poza słupki i dalej twierdzę, że wersja cyfrowa
    > M8 nie budzi we mnie żadnej zazdrości.

    Jedno krótkie pytanie: miałeś go w rękach chociaż chwilkę? :)
    Bo Twoje porównanie do d40x świadczy o tym, że nie ;)

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 15. Data: 2009-04-12 11:56:37
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <grsjfh$15l$1@inews.gazeta.pl>,
    dominik nabazgrał:
    > Jedno krótkie pytanie: miałeś go w rękach chociaż chwilkę? :)
    > Bo Twoje porównanie do d40x świadczy o tym, że nie ;)

    Zapewne jakby pomacał, to dopiero by się popukał w głowę...

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 16. Data: 2009-04-12 13:27:48
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    l...@l...localdomain pisze:
    > Zapewne jakby pomacał, to dopiero by się popukał w głowę...

    Ja też się pukam w głowę jak można kupić ferrari czy podobne wyścigowe
    auta :) Przecież można jakieśtam punto za tak mały ułamek ceny... :)
    hyhyhy :)

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 17. Data: 2009-04-12 13:54:55
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    dominik pisze:
    > Ja też się pukam w głowę jak można kupić ferrari czy podobne wyścigowe
    > auta :) Przecież można jakieśtam punto za tak mały ułamek ceny... :)
    > hyhyhy :)

    Laski nie lecą na Punto. Laski lecą na Ferrari. A im ładniejsze, tym
    bardziej wymagające i na mały "ogon pawia" nie polecą :P

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Ona mówi, ze chce tu uczynić Magiczne Królestwo, krainę pokoju i
    szczęśliwości, a kiedy kto chce tego dokonać, trzeba uważać na szpiegów

    pawelek_79 poczta.onet.pl

  • 18. Data: 2009-04-12 14:15:18
    Od: robertar <r...@w...pl>

    > Jedno krótkie pytanie: miałeś go w rękach chociaż chwilkę? :)

    Nie miałem w ręku tgo aparatu. Ale czy ja pisałem wcześniej, że swoją
    opinię opieram na własnych doświadczeniach?

    > Bo Twoje porównanie do d40x świadczy o tym, że nie ;)

    Dokonałem porównania z d40x, ponieważ czas premiery oraz wielkość
    matrycy liczona w pikselach obu tych aparatów jest bardzo podobna.

    Kilka lat fotografowałem dalmierzowcem i zapewniam Cię, że potrafię
    odróżnic ten typ aparatu od lustrzanki. Znam też wady i zalety
    stosowania obu rodzajów aparatów.

    > Zapewne jakby pomacał, to dopiero by się popukał w głowę...

    Nie przeczę, że może by się tak i stało...

    ...gdyby nie to, że wcześniej poczytałem o tym body i - niestety -
    wydaje mi się ono przeciętne.

    To, że tym aparatem da się robić dobre zdjęcia ze znakomitymi
    przejściami tonalnymi to, moim zdaniem, wyłącznie zasługa doskonałych
    obiektywów, z których leica zawsze słynęła.

    Pozdrawiam
    Robert

  • 19. Data: 2009-04-12 15:28:55
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <grsq8q$52d$1@inews.gazeta.pl>,
    dominik nabazgrał:

    > Ja też się pukam w głowę jak można kupić ferrari czy podobne wyścigowe
    > auta :) Przecież można jakieśtam punto za tak mały ułamek ceny... :)
    > hyhyhy :)

    Ja to się tam pukam w głowę jak można kupić rower w cenie tegoż
    Punto. A w tym przypadku, to nawet rower w cenie Ferrari.

    A tak swoją drogą: czy Ty znasz z praktyki ostrzenie dalmierzem?

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 20. Data: 2009-04-12 15:30:47
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <9...@t...go
    oglegroups.com>,
    robertar nabazgrał:
    > Kilka lat fotografowałem dalmierzowcem [...]
    >
    > Nie przeczę, że może by się tak i stało...

    A to nie, mi chodziło właśnie o to, że dalmierze są dość specyficzne.

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )