eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaJPEG vs RAW - Dynamic Range | 450D
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 144

  • 31. Data: 2009-09-27 12:33:30
    Temat: Re: JPEG vs RAW - Dynamic Range | 450D
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>


    Użytkownik "januszek" <j...@p...irc.pl> napisał w wiadomości
    news:slrnhbuf73.f15.januszek@gimli.mierzwiak.com...
    > marcin.STIG.saldat napisał(a):
    >
    >> Aaaa... To Ty nalezysz do tych osob, co widza roznice miedzy TIFFem
    >> 8-bit a 16-bit? :D
    Nie, należę do tych osób, które wiedzą nieco o binarnym systemie liczenia i
    przetwarzaniu sygnałów.
    >
    > Może ma 32 bitowy monitor ;P
    Nie, wiem jak 16-bitowego TIFF-a wykorzystać nie widząc tego od razu na
    monitorze. A jeżeli chcesz wiedzieć, to dostępne są w handlu monitory więcej
    niż 8-bitowe. Karty też. Nie pytaj więc, bo się dowiesz, że ktoś ma.
    >
    Widzę różnicę między 8 i 16 bitowyn TIFF, dlatego, że w aparacie jest
    tworzony obraz o liczbie bitów równej ilości bitów przetwornika A/D.
    Czyli 12, 14 lub 16 bitów. W taniutkich aparatach jest to 10 bitów.
    Nie można 12-bitowego obrazu bezstratnie zapisać na 8 bitach. Na 16 można.
    16 bitowy tiff ma szansę pomieścić (dla 10..14 bitowego A/D z nadmiarem)
    wszystkie informacje uzyskane z matrycy - tak jak RAW - z pewną redundancja
    wynikającą z dekodowania koloru.
    JPG jest z definicji 8 bitowy. Ustawiając odpowiednio tablice kompresji
    można JPG uczynić bezstratnym (choć zawsze dostaniemy szumy przetwarzania
    DCT-RDCT). Wówczas zakres tonalny będzie dokładnie taki sam jak w 8-bitowym
    TIFF-ie. Zmieniając tabele - pozostawiamy zakres i wprowadzamy szumy w
    zamian za wielkość pliku.

    p.s. Szum rozumiem tu tak, jak rozumie sie to w DSP.


  • 32. Data: 2009-09-27 12:47:22
    Temat: Re: JPEG vs RAW - Dynamic Range | 450D
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>


    Użytkownik "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> napisał w wiadomości
    news:h9nsi9.1ac.1@teren.hamstera.pl...
    > Rzecze Marcin [3M]:
    >
    >>> A Ty znów przybredzasz. JPG ze swoją stratną kompresją zapisu nie ma z
    >>> tym
    >>> nic wspólnego, Tiff wyglądałby dokładnie tak samo.
    >>>
    >> 16-bitowe - nie.
    >
    > Była mowa o kompresji a nie liczbie bitów.

    Kompresja w JPG polega na ograniczeniu ilości bitów - tyle, że dla
    współczynników DCT. To daje największy "zysk" kompresji.
    Choć rozumiem Twoją uwagę.
    Mnie chodzi o to, że 8-bitowy JPG i TIF ma te same możliwości dot.
    rejestracji rozpiętości i ilości progów kwantyzacji.
    16-bitowy TIFF ma takie same lub większe możliwości niż RAW.


  • 33. Data: 2009-09-27 12:59:16
    Temat: Re: JPEG vs RAW - Dynamic Range | 450D
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Marcin [3M]:

    > Kompresja w JPG polega na ograniczeniu ilości bitów - tyle, że dla
    > współczynników DCT. To daje największy "zysk" kompresji.

    Wiem na czym polega kompresja JPG.

    > Mnie chodzi o to, że 8-bitowy JPG i TIF ma te same możliwości dot.
    > rejestracji rozpiętości i ilości progów kwantyzacji.
    > 16-bitowy TIFF ma takie same lub większe możliwości niż RAW.

    Ale XX YY jak zwykle przywalił głupotę żeby tylko coś napisać.
    --
    Omniscient, omnipotent, omnipresent, without judgment

    Mateusz Ludwin mateuszl [at] gmail [dot] com


  • 34. Data: 2009-09-27 13:43:43
    Temat: Re: JPEG vs RAW - Dynamic Range | 450D
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Marcin Debowski napisal:
    > No dobrze, sporo już wyjaśniono, ale co właściwie leży na przednim
    > siedzeniu?

    Tam cos lezy? Ja widze przyssawke na szybie :)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek


  • 35. Data: 2009-09-27 13:53:50
    Temat: Re: JPEG vs RAW - Dynamic Range | 450D
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-09-27 14:33:30 +0200, "Marcin [3M]" <m...@g...pl> said:

    >>> Aaaa... To Ty nalezysz do tych osob, co widza roznice miedzy TIFFem
    >>> 8-bit a 16-bit? :D
    > Nie, należę do tych osób, które wiedzą nieco o binarnym systemie
    > liczenia i przetwarzaniu sygnałów.

    To fajnie, że masz podkład teoretyczny.


    >> Może ma 32 bitowy monitor ;P
    > Nie, wiem jak 16-bitowego TIFF-a wykorzystać nie widząc tego od razu na
    > monitorze. A jeżeli chcesz wiedzieć, to dostępne są w handlu monitory
    > więcej niż 8-bitowe.

    Pokaż monitor, który _wyświetla_ więcej niż 8 bitów.


    > Karty też.

    Podasz przykłady toru video zdolnego do wyświetlenia więcej niz 8 bitów
    z aplikacji graficznych?


    > Widzę różnicę między 8 i 16 bitowyn TIFF, dlatego, że w aparacie jest
    > tworzony obraz o liczbie bitów równej ilości bitów przetwornika A/D.
    > Czyli 12, 14 lub 16 bitów. W taniutkich aparatach jest to 10 bitów.
    > Nie można 12-bitowego obrazu bezstratnie zapisać na 8 bitach. Na 16 można.

    Niby masz taki porządny podkład z teorii, a mieszasz zakres dynamiki z
    gęstością zapisu danych...


    > 16 bitowy tiff ma szansę pomieścić (dla 10..14 bitowego A/D z
    > nadmiarem) wszystkie informacje uzyskane z matrycy - tak jak RAW - z
    > pewną redundancja wynikającą z dekodowania koloru.

    Pokażesz to na praktycznym przykładzie?


    --
    Pozdrawiam
    de Fresz


  • 36. Data: 2009-09-27 13:54:30
    Temat: Re: JPEG vs RAW - Dynamic Range | 450D
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 26 Sep 2009 18:24:10 +0200, CSM wrote:
    >Ostatnio coś mnię wzięło do robienia RAWów. Ale to co dzisiaj zobaczyłem, po
    >protsy przeszło moje najczarniejsze oczekiwania.
    >1. JPEG wprost z aparatu... trochę podkręcone kolory i ostrość... Popatrzcie
    >na niebo! Coś widzicie? http://members.chello.pl/xt/dr1.jpg
    >
    >2. RAW wprost z aparaty. Konwerter Google Picasa 3.x.
    >http://members.chello.pl/xt/dr2.jpg
    >Widzę niebo!!

    Widzisz niebo, ale nie widzisz drogi :-)
    Chciales zobaczyc niebo, to trzeba bylo skierowac obiektyw w niebo,
    aparat by dobral parametry do nieba :-)

    >To są najbardziej skrajne przypadki. Jeżeli tak jest częściej no na jaki
    >ch*j jest w tym aparacie JPG, który po prostu niszczy rozpiętość tonalną i
    >jak również kontrastowe detale (niebo/cienie)... ?

    Aparat ma .. nie wiem 12, 16 bitow ? a JPG 8.
    Cos sie musi stracic.

    Kiedys sie zdenerwuja, zrobia jpg 16 bitowy.
    A potem bedziesz mial problem, bo monitory i naswietlarki nadal 8
    bitowe i to samo zdjecie mozna ogladac na pare sposobow.

    >Pozdrawiam - zirytowany 450D user...

    A czym sie tu denerwowac - kup wieksza karte :-)

    J.


  • 37. Data: 2009-09-27 14:13:18
    Temat: Re: JPEG vs RAW - Dynamic Range | 450D
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    J.F. pisze:
    >> To są najbardziej skrajne przypadki. Jeżeli tak jest częściej no na
    jaki
    >> ch*j jest w tym aparacie JPG, który po prostu niszczy rozpiętość tonalną i
    >> jak również kontrastowe detale (niebo/cienie)... ?
    >
    > Aparat ma .. nie wiem 12, 16 bitow ? a JPG 8.
    > Cos sie musi stracic.
    >
    > Kiedys sie zdenerwuja, zrobia jpg 16 bitowy.

    Już zrobili. JPEG2000 obsługuje zapis 16bit na kanał.



    --
    Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118
    "It is a proud and lonely thing to be a prince of Amber, incapable of
    trust. I wasn't real fond of it just then, but there I was".


  • 38. Data: 2009-09-27 14:18:01
    Temat: Re: JPEG vs RAW - Dynamic Range | 450D
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    de Fresz pisze:


    >
    >> Karty też.
    >
    > Podasz przykłady toru video zdolnego do wyświetlenia więcej niz 8 bitów
    > z aplikacji graficznych?
    >

    Stareńkie karty graficzne Matrox Parhelia miały (mają) możliwość
    wyświetlania obrazu z precyzją 10 bitów na kanał.



    --
    Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118
    "It is a proud and lonely thing to be a prince of Amber, incapable of
    trust. I wasn't real fond of it just then, but there I was".


  • 39. Data: 2009-09-27 14:22:26
    Temat: Re: JPEG vs RAW - Dynamic Range | 450D
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-09-27 16:18:01 +0200, Andrzej Libiszewski
    <a...@g...USUNTO.pl> said:

    >>> Karty też.
    >>
    >> Podasz przykłady toru video zdolnego do wyświetlenia więcej niz 8 bitów
    >> z aplikacji graficznych?
    >>
    >
    > Stareńkie karty graficzne Matrox Parhelia miały (mają) możliwość
    > wyświetlania obrazu z precyzją 10 bitów na kanał.

    A aplikacje w jakiej rozdzielczości bitowej wysyłają do nich sygnał?

    --
    Pozdrawiam
    de Fresz


  • 40. Data: 2009-09-27 14:32:24
    Temat: Re: JPEG vs RAW - Dynamic Range | 450D
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    de Fresz pisze:
    > On 2009-09-27 16:18:01 +0200, Andrzej Libiszewski
    > <a...@g...USUNTO.pl> said:
    >
    >>>> Karty też.
    >>>
    >>> Podasz przykłady toru video zdolnego do wyświetlenia więcej niz 8
    >>> bitów z aplikacji graficznych?
    >>>
    >>
    >> Stareńkie karty graficzne Matrox Parhelia miały (mają) możliwość
    >> wyświetlania obrazu z precyzją 10 bitów na kanał.
    >
    > A aplikacje w jakiej rozdzielczości bitowej wysyłają do nich sygnał?
    >

    Takiej, na jaką system pozwoli.

    --
    Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118
    "It is a proud and lonely thing to be a prince of Amber, incapable of
    trust. I wasn't real fond of it just then, but there I was".

strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5 ... 10 ... 15


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: