eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaJPEG vs RAW - Dynamic Range | 450DRe: JPEG vs RAW - Dynamic Range | 450D
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: de Fresz <d...@N...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: JPEG vs RAW - Dynamic Range | 450D
    Date: Sun, 27 Sep 2009 15:53:50 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 44
    Message-ID: <h9nqpe$4vt$1@inews.gazeta.pl>
    References: <h9l3tp$vg6$1@node1.news.atman.pl>
    <b...@k...googlegroups.com>
    <h9mhe7$cg$1@inews.gazeta.pl> <h9nb7l$4f9$1@achot.icm.edu.pl>
    <4...@n...home.net.pl> <s...@g...mierzwiak.com>
    <h9nm2u$fdi$1@achot.icm.edu.pl>
    NNTP-Posting-Host: host-150.skynet.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1254059630 5117 194.153.119.150 (27 Sep 2009 13:53:50 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 27 Sep 2009 13:53:50 +0000 (UTC)
    X-User: defresz
    User-Agent: Unison/1.8
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.foto.cyfrowa:827634
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2009-09-27 14:33:30 +0200, "Marcin [3M]" <m...@g...pl> said:

    >>> Aaaa... To Ty nalezysz do tych osob, co widza roznice miedzy TIFFem
    >>> 8-bit a 16-bit? :D
    > Nie, należę do tych osób, które wiedzą nieco o binarnym systemie
    > liczenia i przetwarzaniu sygnałów.

    To fajnie, że masz podkład teoretyczny.


    >> Może ma 32 bitowy monitor ;P
    > Nie, wiem jak 16-bitowego TIFF-a wykorzystać nie widząc tego od razu na
    > monitorze. A jeżeli chcesz wiedzieć, to dostępne są w handlu monitory
    > więcej niż 8-bitowe.

    Pokaż monitor, który _wyświetla_ więcej niż 8 bitów.


    > Karty też.

    Podasz przykłady toru video zdolnego do wyświetlenia więcej niz 8 bitów
    z aplikacji graficznych?


    > Widzę różnicę między 8 i 16 bitowyn TIFF, dlatego, że w aparacie jest
    > tworzony obraz o liczbie bitów równej ilości bitów przetwornika A/D.
    > Czyli 12, 14 lub 16 bitów. W taniutkich aparatach jest to 10 bitów.
    > Nie można 12-bitowego obrazu bezstratnie zapisać na 8 bitach. Na 16 można.

    Niby masz taki porządny podkład z teorii, a mieszasz zakres dynamiki z
    gęstością zapisu danych...


    > 16 bitowy tiff ma szansę pomieścić (dla 10..14 bitowego A/D z
    > nadmiarem) wszystkie informacje uzyskane z matrycy - tak jak RAW - z
    > pewną redundancja wynikającą z dekodowania koloru.

    Pokażesz to na praktycznym przykładzie?


    --
    Pozdrawiam
    de Fresz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: