  • 141. Data: 2009-10-02 19:36:44
    Temat: Re: JPEG vs RAW - Dynamic Range | 450D
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 26 Sep 2009, marcin.STIG.saldat wrote:

    > Jeszcze takiej matrycy w rece ogolu nie wypuscili, zeby w taki sam
    > szczegolowy sposob oddala biale, naslonecznione chmury i zacieniony asfalt.
    > :)

    Na ile EV oceniasz różnicę, o której mówimy?
    IMVHO istotne, czy (na przykładowym zdjęciu) mowa o asfalcie zacienionym
    drzewami czy samochodem :|

    > Jak sie w koncu pojawi, to ludzie zaczna narzekac, ze niekontrastowe
    > zdjecia generuje. :D

    Ależ jak JPG będzie wyciągany tylko "gammą", to będą tak samo
    kontrastowe jak z innych aparatów :)

    pzdr, Gotfryd

  • 142. Data: 2009-10-02 19:56:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 27 Sep 2009, Marcin [3M] wrote:

    > A co do dynamiki - to chyba slr-y fuji miały jakiś jpg o dużej dynamice... Po
    > "wizualizacji" wyglądały na szare.

    s/miały/mają/
    Sugerujesz, że wszystkie się już zepsuły? ;)
    Nie wyglądają na szare, nijak, co najwyżej mało kontrastowe.
    Skompresowanie konstrastu zdecydowanie ma się nijak do nienasycenia :)
    BTW: IMVHO obraz ze skompresowaną dynamiką zdecydowanie wygląda na
    "naturalniejszy" - przecież tak widzę "w naturze", rejestrując dużo
    ponad to, co prezentuje wydruk JPG z "tylko nałożoną gammą".
    I chyba:
    s/slr-y/aparaty/
    (opcjonalnie: SLR-y oraz niektóre hybrydy, te same aparaty co mają SR,
    oraz prawdopodobnie te z EXR), sprawdzę jak dorwę posiadacza S20 (na
    dpreview nie widzę "full review", ciekawostka sama w sobie).
    Prawdopodobnie jest to również pod nazwą "dynamic range" (z wartościami
    200% i 400%) zaimplementowane w kompaktach z EXR, przykładowo:
    http://www.dpreview.com/reviews/FujifilmF200EXR/page
    4.asp
    ...drugi rządek lewy obraz menu LCD.

    pzdr, Gotfryd

  • 143. Data: 2009-10-02 20:18:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 27 Sep 2009, Mikolaj Tutak wrote:

    > * Znaczy po co komu w aparacie JPEG 16-sto bitowy :-]

    Taki "film ISO200" (u kogoś widziałem w sygnaturce :))

    Z kompletem zalet (do oglądania wprost w przeglądarce oraz
    możliwością korekty "dynamiki", bo jest w stanie zapisać
    zakres nie tylko z SR, EXR ale i przyszłego hardware)
    oraz wad (od gwarantowanych narzekań na "zobacz co robi
    z włosami" zaczynając).
    A z filmem ISO200 to jakoś tak szło: "czułość prawie jak
    ISO100, szumy prawie jak ISO400" ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 144. Data: 2009-10-05 21:16:21
    Od: d...@2...pl (Dariusz W.)

    CSM wrote:

> [...]
    >
    >1. JPEG wprost z aparatu... troche podkrecone kolory i ostrosc...
    >Popatrzcie na niebo! Cos widzicie? http://members.chello.pl/xt/dr1.jpg
    >
    >2. RAW wprost z aparaty. Konwerter Google Picasa 3.x.
    >http://members.chello.pl/xt/dr2.jpg
    >Widze niebo!!
    >
    >Ps. Obydwa zdjecia zrobione sa zrobione L + RAW. Czyli z tego samego
    >klapniecia lustra. Zeby nie bylo. :)
    >
    >To sa najbardziej skrajne przypadki. Jezeli tak jest czesciej no na jaki
    >ch*j jest w tym aparacie JPG, który po prostu niszczy rozpietosc tonalna i
    >jak równiez kontrastowe detale (niebo/cienie)... ?

    Po prostu blednie jest tworzony JPG bez nieba po mimo,
    ze jest ono zarejestrowane w RAW-ie ;)

    To powazny.... blad w algorytmie ;)

    W pierwszym etapie zawsze jest w pamieci RAW a pozniej
    soft to przewala odpowiednio pod klienta ;)

    Dariusz W.

    Usun z e-mail znaki x.