    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Inteligentne domy - jak to jest robione?
    <j...@4...com>
    <kt95d3$rkq$1@node1.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <kt9b80$s3n$1@news.task.gda.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <ktbgsc$vdr$1@news.task.gda.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <ktblnu$brc$1@news.task.gda.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <ktbvg3$4a0$1@news.task.gda.pl>
    Date: 31 Jul 2013 22:39:23 GMT

    Pan Marek Borowski napisał:

    > To jest przerwa w pracy tworczej.

    To aż nadto wyraźnie widać. Że przerwa.

    > A ja mam. Moze nie wszystkich ale duzej czesci ktorej nie mam przy lozku.

    Potrafię to zrozumieć. Można mieć różne hobby.

    > Ja Cie nie przekonuje ze jest Ci ona potrzebna. Murzynom w afryce tez
    > poza woda i jakas papka z kukurydzy do zycia wiecej nie jest potrzebne.

    To jakiś dziewiętnastowieczny przesąd.

    > Po prostu przyjmij do wiadomowsci ze sa ludzie ktorzy cenia sobie wygode
    > i to ze pierdolami zajmnie sie automatyka.

    Przyjmuję. Mnie po prostu szkoda czasu na zajmowanie się takimi pierdołami,
    jak "automatyka" domowa.

    > Kolega co pol zycia spedzil na wyjazdach do dziczy tez tak twierdzi,
    > ale jakos nie chcial zamieszkac na stale w ich lepiankach.

    Tam mają kamerdynerów w tych lepiankach?!

    > I dlatego potrzeby jest system inteligenty aby przywidywal
    > zapotrzebowania wlascielela.

    Nawet ja sam nie umiem przewidzieć, czy za godzinę będę miał zapotrzebowanie
    na burbona, kawę z kardamonem, czy też może wodę mineralną. Podobno dobry
    kamerdyner potrafi takie rzeczy wcześniej odgadnąć, ale dziś o dobrego
    trudno.

    > Ten przyklad co podales do tego zbioru sie nie zalicza.

    On przewidywał co innego...

    > ???

    !!!

    > Mylisz pojecia.

    No dobra, "akord", to się mówiło za komuny. Teraz to się jakoś inaczej
    nazywa. Ale mniejsza o to, przyjmijmy, że na tym się nie znam.

    > Moze ty :-P.

    Nie tylko może. Ja to nawet na pewno.

    > Mi uzywanie mozgu sprawia przyjemnosc.

    E tam od razu przyjemność. Mózg nieużywany przez kilkanaście minut, już
    się słabo potem do czegokolwiek nadaje.

    > Owczem trzeba czasem robic przerwy ale najwyraznie mamy zupelnie inne
    > checi na ich spedzania.

    O tym jestem całkowicie przekonany.

    > Obiegasz od tematu piszemy o eliminacji czynnosci ktore sa wymagane
    > jesli chce sie osiagnac dany efekt. I chodzi a zaspokojenie
    > zapotrzebiania na ten efekt bez tych czynnoci.
    > Lapatologiczne: Zrozum chce miec zgaszone swiatlo a nie je gasic, chce
    > wypic herbate a nie ja robic, chce miec czyste naczynia i nie zastawiac
    > sie czy zmywarka jest nastawiona. (precyzujac to chcialbym miec gotowe
    > jedzenie na talerzu ale to jeszcze troche zajmnie). Czy to takie trudne
    > do pojecia ?

    Przede wszystkim trudne do zrealizowania. Ja mam brzydki zwyczaj zostawiania
    pustych szklanek, kieliszków i innych naczyń w najdziwniejszych miejscach
    domu i ogrodu. I co, poradzi sobie z tym jakiś "inteligent domowy"? Nawet
    ten z tych droższych, z hiper wypasioną magistralą? Na to tylko kamerdyner.
    Jednak nie jest do dla mnie aż tak ważki problem, więc sam to szkło co
    jakiś czas zbieram i wtykam do zmywarki. Wcisnąć zaraz potym przycisk, to
    już dla mnie drobiazg. Sprzęty domowe osiągnęły taki poziom "inteligencji",
    jaki im ewolucja wyznaczyła. Moja lodówka na przykład włącza się, gdy ma
    w środku za ciepło i wyłącza, gdy za zimno. Potrafi też zapalać i gasić
    światło akurat wtedy, gdy jest to potrzebne. Taka cwana z niej bestia.
    Ale cwańsza już być nie musi.

    Natomiast udało mi się rozwiązać problem "gotowego jedzenia na talerzu".
    Gdy nie che mi się samemu pichcić (a lubię to robić i potrafię), to dzwonię
    i zaraz mi przywożą.

    > Nigdy tego nie zrozumiesz jak juz napisalem na poczatku. Po prostu dla
    > Ciebie uznanie np. wylaczenie telewizora za meczace/irytujace/strate
    > czasu jest zbyt abstrakcyne. A to jest baza do dalszej dyskucji.

    Wręcz przeciwnie -- włączony telewizor uważam za męczący i irytujący.
    A strata czasu, jaką może powodować, to temat na dalszą dyskusję.

    --
    Jarek