  • Data: 2013-08-01 12:10:18
    Temat: Re: Inteligentne domy - jak to jest robione?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Marek napisał:

    > Faktycznie nie ma żadnego modelu co by dawał radę? Może taki odkurzacz
    > jest używany niezgodnie z przeznaczeniem tj. za rzadko. Najpewniej
    > musi jeździć non stop, gdy ilość kurzu jest niewielka i jest w stanie
    > to zebrać a nie uruchamiany raz na tydzień czy kilka dni...

    Byłem kiedyś w przedwojennej willi, która miała centralny odkurzacz.
    Bardzo dobrze zaprojektowany, nie tylko do podłączania rury ze ssawą
    w każdym pokoju, ale również z rozbudowanym systemem kratek ssących
    zamontowanych pokątnie, a zwłaszcza na schodach. To dawało radę -- bez
    udziału czynnika ludzkiego wsysało gromadzące sie wszędy koty. Tak więc
    użyteczne rozwiązania są, i to znane od dawna. Lepsze, a przynajmniej
    komplementarne do tych jeździdełek, co się plącza pod nogami, a zbiornik
    na kurz mają mikroskopijnej wielkości.

    Oczywiście odkurzanie podłóg, to tylko część czynności, które kiedyś
    były udziałem dziewki służebnej (no i panie, komu to przeszkadzało?)
    -- jeszcze trzeba odkurzyć meble, parapety, a nade wszystko zrobić
    porządek ogólny, czyli poodkładać przedmioty na swoje miejsca.

    Mimo wszystko bardziej skłonny byłbym wydać pieniądze na odkurzacz
    centralny (tam się liczy dobre ssanie, a nie inteligrencja tego osiłka),
    niż na jakiś durnowaty samowłączacz światła w kiblu.

    --
    Jarek