    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <oijos2$kas$1@node1.news.atman.pl> <oilbi6$5ip$1@node1.news.atman.pl>
    <oilgm5$al4$1@node1.news.atman.pl> <oim78u$7np$1@node2.news.atman.pl>
    <ointco$l2v$1@node1.news.atman.pl>
    <3...@4...net>
    <oiquut$m50$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <oir6pd$tl2$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <oird3m$14u$1@node1.news.atman.pl> <s...@t...dom>
    <595219ed$0$5143$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@t...dom>
    <59525dc2$0$644$65785112@news.neostrada.pl>
    <59526686$0$5146$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@t...dom>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    Subject: Re: Indukcyjność cewki długofalowej
    Date: Tue, 27 Jun 2017 21:38:53 +0200

    dyskusyjnych:s...@f...lasek.waw.p
    l...
    Pan Tomasz Szcześniak napisał:

    >Przedwojenne musiały mieć więcej. Przed wojną nawet trawa była
    >zieleńsza.
    >A latarki dłużej świeciły.

    Link przeciez byl

    "Postaram sie umieścić reklamy tych bateryjek z okresu
    międzywojennego. Dziadek mój opowiadał (narzękając na teraźniejsze
    produkty), że "przedwojenna bateria potrafiła przeświecić całą noc",
    co mi wydaje się niemożliwe. Zakładając, że żarówka pobierała prąd
    0,2A i przyjmując 8 godzin świecenia otrzymujemy pojemność 1,6Ah.
    Trochę za dużo, ale nie mam też podstaw aby mu nie wierzyć"

    J.