-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!goblin3!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!u
nt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.PO
STED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <553cf0c4$0$27506$65785112@news.neostrada.pl>
<553f2ec1$0$8389$65785112@news.neostrada.pl>
<553f632b$0$2210$65785112@news.neostrada.pl>
<55407c52$0$2201$65785112@news.neostrada.pl>
<5540a299$0$2205$65785112@news.neostrada.pl>
<55422186$0$27507$65785112@news.neostrada.pl>
<554228c7$0$27523$65785112@news.neostrada.pl>
<55432cf0$0$2197$65785112@news.neostrada.pl>
<X...@1...0.0.1>
<55449b73$0$8367$65785112@news.neostrada.pl>
<X...@1...0.0.1>
<5545f88d$0$8370$65785112@news.neostrada.pl>
<X...@1...0.0.1>
<554778cd$0$27529$65785112@news.neostrada.pl>
<mi8ai9$vet$1@mx1.internetia.pl>
<55489d92$0$8366$65785112@news.neostrada.pl>
<X...@1...0.0.1>
<5548bf18$0$27522$65785112@news.neostrada.pl>
<X...@1...0.0.1>
<Pine.WNT.4.64.1505061720580.2888@quad>
In-Reply-To: <Pine.WNT.4.64.1505061720580.2888@quad>
Subject: Re: Ilu jest takich gumiarzy?
Date: Wed, 6 May 2015 20:08:59 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 93
Message-ID: <554a58c7$0$8373$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.30.251.183
X-Trace: 1430935751 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 8373 83.30.251.183:58912
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2561522
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w wiadomości
On Tue, 5 May 2015, Budzik wrote:
> Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...
>>> Statystyka na razie mowi, ze 90% wypadkow powoduja trzezwi.
>>> Zakazac im jazdy :-)
>>
>> Takie podejscie to nie jest statystyka...
>> Nie mozna oddzielic ilosci wypadków od ilosci uczestników ruchu
>> pijanych /
>> trzeźwych.
> Dlatego mnie bardzo intryguje statystyka, co do której miałem
> przekonanie
>że widziałem ją gdzieś na przełomie tysiącleci - statystyka
>*sprawców*
>wypadku przy zdarzeniach trzeźwy/pijany (nie mylić ze statystykami
>uczestników).
> Wedle mojej pamięci, wyglądała ona (wtedy) podobnie jak przy
>wypadkach z nieustąpienia pierwszeństwa z tymi niewyszkolonymi,
>niecertyfikowanymi i nijak nie znającymi przepisów rowerzystami.
Taka to podaja od lat. Np raport z 2012
"W 2012 roku nietrzeźwi użytkownicy dróg uczestniczyli w 4 467
wypadkach drogowych (12,1% ogółu wypadków), śmierć w nich poniosły 584
osoby (16,4% ogółu zabitych), a 5 305 osób odniosło obrażenia (11,6%
ogółu rannych)."
Ale jak czytac uwaznie dalej, to mozna wyczytac:
"W 2012 roku nietrzeźwi uczestnicy ruchu spowodowali 3 407 wypadków
(9,2% ogółu), w których zginęło 475 osób (13,3%), a rannych zostało 4
071 osób (8,9%).
Najliczniejszą grupę nietrzeźwych sprawców wypadków stanowili
kierujący pojazdami.
Byli oni sprawcami 2 336 wypadków, w których zginęło 306 osób, a
rannych zostało 3 125 osób.
W odniesieniu do ogólnej liczby wypadków spowodowanych przez
kierujących, nietrzeźwi stanowili 7,7%. "
"W grupie nietrzeźwych kierujących największe zagrożenie
bezpieczeństwa stanowili kierujący samochodami osobowymi, którzy
spowodowali 1 742 wypadki (74,6% wypadków spowodowanych przez
nietrzeźwych kierujących). "
Wsrod pojazdow mamy rowery, motorowery, motocykle, ciezarowki,
traktory, autobusy, wiec skupmy sie na tych samochodach osobowych, nie
wrzucajmy wszystkich do jednego worka.
1742 wypadki z 37 tys ogolem to jakies 5%. 242 ofiary smiertelne z
3571 to juz 6.8%.
Ale to nadal nie jest cala prawda. Bo dalej mozna wyczytac, ze
kierowcy samochodow osobowych spowodowali 23265 wypadkow, w ktorych
zginelo 1868 osob.
Co nam daje udzial pijanych 7.5% i 13%.
A wiec
a) zwalczenie wszystkich pijanych kierowcow niewiele poprawi nasza
pozycje wsrod najniebezpieczniejszych drog Europy,
b) co dziesiaty kierowca jest pijany ? Nie chce mi sie wierzyc. A wiec
pijany kierowca jest jednak znacznie bardziej niebezpieczny.
Kiedys cytowalem wyniki jakis masowych kontroli policji, wtedy
pijanych bylo ok 1%, co by sugerowalo ze taki pijany jest ~10x
wiekszym zagrozeniem.
No, to z tym trzeba walczyc. Co nie jest jednoznaczne z ostrym
karaniem za 0.5 promila :-)
Ale to nadal nie jest koniec. Sporo wypadkow to "mlodzi wracali z
dyskoteki, wpadli na drzewo, 4 trupy". A jednoczesnie nie bylo
zagrozenia dla innych uczestnikow ruchu.
Tzn zagrozenie bylo, ale sie nie spelnilo. Choc tam tez kierowca
niekoniecznie byl pijany.
No i ... jest wypadek, policja analizuje, biegly analizuje, prokurator
analizuje.
A jak jeden z uczestnikow jest nietrzezwy, to niby nadal analizuja,
ale w praktyce zostanie znacznie czesciej uznany za winnego i wszytkie
analizy beda na to wskazywac :-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 06.05.15 23:20 LordBluzg(R)
- 06.05.15 23:34 LordBluzg(R)
- 06.05.15 23:53 LordBluzg(R)
- 07.05.15 11:14 Gotfryd Smolik news
- 07.05.15 11:05 Gotfryd Smolik news
- 07.05.15 12:25 dddddddd
- 07.05.15 18:44 LordBluzg(R)
- 07.05.15 19:03 re
- 07.05.15 19:32 dddddddd
- 07.05.15 21:43 re
- 07.05.15 21:55 re
- 07.05.15 23:00 Budzik
- 07.05.15 23:57 re
- 08.05.15 00:04 LordBluzg(R)
- 08.05.15 01:08 LordBluzgR
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 gasik
- 2025-01-04 13. Raport Totaliztyczny: Powszechna Deklaracja Praw Człowieka Nie Chroni Przed Wyzyskiem Ani Przed Eksploatacją
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i