eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyIle paliwa potrzeba dla świateł ;-)Re: Ile paliwa potrzeba dla świateł ;-)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!news.glorb.com!border3.nntp.dca.giganews.com!border1.nntp.dca.giganews.co
    m!nntp.giganews.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostra
    da.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrad
    a.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Wed, 09 Nov 2011 10:37:03 +0100
    From: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (X11/20101027)
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ile paliwa potrzeba dla świateł ;-)
    References: <j99ahm$psj$1@news.task.gda.pl> <j99b7t$2pk$1@node2.news.atman.pl>
    <j99bgd$r02$1@news.task.gda.pl> <j99bl3$44q$1@news.dialog.net.pl>
    <j99d7a$uj7$1@news.task.gda.pl> <j99dtg$2pk$3@node2.news.atman.pl>
    <2...@p...pl> <j99hku$aap$1@node2.news.atman.pl>
    <j99qr3$ps5$1@inews.gazeta.pl> <j9aih2$a4o$1@node2.news.atman.pl>
    <8...@p...pl>
    <Pine.WNT.4.64.1111081254560.500@quad>
    <1...@p...pl> <j9bcsf$qid$1@news.onet.pl>
    In-Reply-To: <j9bcsf$qid$1@news.onet.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Message-ID: <6...@b...softax.pl>
    Lines: 32
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.18.189.42
    X-Trace: 1320831002 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 8450 83.18.189.42:48996
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2412003
    [ ukryj nagłówki ]

    The_EaGle wrote:
    > W dniu 2011-11-08 13:32, RoMan Mandziejewicz pisze:
    >> Hello Gotfryd,
    >>
    >> Tuesday, November 8, 2011, 12:56:34 PM, you wrote:
    >>
    >>>>> A te oswietlenie to masz zasilane paskiem klinowym z silnika?
    >>>>> Alternator
    >>>>> tez ma straty i 1 kW pobrany z silnika to nie jest 1 kW w
    >>>>> elektrycznosci.
    >>>> Straty na pasku i łożyskach itd. występują niezależnie od tego, czy
    >>>> światła są włączone, czy nie.
    >>> Jeśli te straty zawierają składową zależną od obciążęnia (a raczej
    >>> zawierają), to nie ma powodu żeby jej nie zauważać.
    >>
    >> Większość tych strat to są straty stałe.
    >>
    >
    > Obciążenie jakie generuje alternator przy produkcji 150W jest większe
    > niż bez tego obciążenia. Sprawność alternatora to około 80% wiec 180W
    > mocy musi pochłonąć włączenie świateł. Sprawność silnika np 35% a wiec
    > ilość energii która musi się spalić to około 0.5kW

    Z 45kW palonej na jazdę -- czyli ok 1.1% -- przy założonym slapalniu 7.5l
    wychodzi mniej niż 0.09l :)

    pzdr
    \SK
    --
    "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
    --
    http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: