-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!news.glorb.com!border3.nntp.dca.giganews.com!border1.nntp.dca.giganews.co
m!nntp.giganews.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostra
da.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrad
a.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Wed, 09 Nov 2011 10:37:03 +0100
From: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (X11/20101027)
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Ile paliwa potrzeba dla świateł ;-)
References: <j99ahm$psj$1@news.task.gda.pl> <j99b7t$2pk$1@node2.news.atman.pl>
<j99bgd$r02$1@news.task.gda.pl> <j99bl3$44q$1@news.dialog.net.pl>
<j99d7a$uj7$1@news.task.gda.pl> <j99dtg$2pk$3@node2.news.atman.pl>
<2...@p...pl> <j99hku$aap$1@node2.news.atman.pl>
<j99qr3$ps5$1@inews.gazeta.pl> <j9aih2$a4o$1@node2.news.atman.pl>
<8...@p...pl>
<Pine.WNT.4.64.1111081254560.500@quad>
<1...@p...pl> <j9bcsf$qid$1@news.onet.pl>
In-Reply-To: <j9bcsf$qid$1@news.onet.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Message-ID: <6...@b...softax.pl>
Lines: 32
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.18.189.42
X-Trace: 1320831002 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 8450 83.18.189.42:48996
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2412003
[ ukryj nagłówki ]The_EaGle wrote:
> W dniu 2011-11-08 13:32, RoMan Mandziejewicz pisze:
>> Hello Gotfryd,
>>
>> Tuesday, November 8, 2011, 12:56:34 PM, you wrote:
>>
>>>>> A te oswietlenie to masz zasilane paskiem klinowym z silnika?
>>>>> Alternator
>>>>> tez ma straty i 1 kW pobrany z silnika to nie jest 1 kW w
>>>>> elektrycznosci.
>>>> Straty na pasku i łożyskach itd. występują niezależnie od tego, czy
>>>> światła są włączone, czy nie.
>>> Jeśli te straty zawierają składową zależną od obciążęnia (a raczej
>>> zawierają), to nie ma powodu żeby jej nie zauważać.
>>
>> Większość tych strat to są straty stałe.
>>
>
> Obciążenie jakie generuje alternator przy produkcji 150W jest większe
> niż bez tego obciążenia. Sprawność alternatora to około 80% wiec 180W
> mocy musi pochłonąć włączenie świateł. Sprawność silnika np 35% a wiec
> ilość energii która musi się spalić to około 0.5kW
Z 45kW palonej na jazdę -- czyli ok 1.1% -- przy założonym slapalniu 7.5l
wychodzi mniej niż 0.09l :)
pzdr
\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)
Następne wpisy z tego wątku
- 09.11.11 10:33 Sebastian Kaliszewski
- 09.11.11 10:27 Sebastian Kaliszewski
- 09.11.11 10:39 Sebastian Kaliszewski
- 09.11.11 10:31 Jakub Witkowski
- 09.11.11 10:32 Sebastian Kaliszewski
- 09.11.11 10:39 Jakub Witkowski
- 09.11.11 10:41 Jakub Witkowski
- 09.11.11 10:46 Jakub Witkowski
- 09.11.11 10:48 Sebastian Kaliszewski
- 09.11.11 11:00 Jakub Witkowski
- 09.11.11 11:02 AZ
- 09.11.11 11:07 Jakub Witkowski
- 09.11.11 12:00 The_EaGle
- 09.11.11 12:42 J.F
- 09.11.11 12:51 J.F
Najnowsze wątki z tej grupy
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
Najnowsze wątki
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-20 "betamaxy" i inne voip-y dzisiaj
- 2024-11-21 Strach się bać
- 2024-11-21 Koniec smrodów
- 2024-11-20 Krematorium
- 2024-11-20 Taki tam szkolny problem...
- 2024-11-20 LIR2032 a ML2032
- 2024-11-20 SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- 2024-11-21 Środa Wielkopolska => Konsultant SAP <=
- 2024-11-21 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-21 Wrocław => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-21 Kraków => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-21 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=