  • Data: 2011-11-09 12:51:51
    Temat: Re: Ile paliwa potrzeba dla świateł ;-)
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jakub Witkowski" napisał w
    >Raczej w tunelu, zresztą pf126p też. Ponieważ jedenak obrazą jest dla
    >mnie sugestia
    >że moje ssane z palca szacunki odbiegają od rzeczywistości :),
    >sprawdzamy...

    Niestety - nie samo powietrze stawia opory.
    Gdyby tak bylo, to przy 120km/h auto paliloby 1.78 raza wiecej niz
    przy 90km/h.
    A tego nie potwierdza ani praktyka, ani stare katalogi, gdzie to
    podawano.

    Z kolei jak kiedys przeanalizowalem predkosc maksymalna golfa dla
    roznych wersji silnikowych, to mi taka idealna zgodnosc wyszla, ze
    zaczalem podejrzewac iz fabryka tez wyliczyla a nie zmierzyla :-)

    >Co do przekroju czołowego (S): trudno dokładnie policzyć, ale
    >powierzchnia ta
    >jest z grubsza proporcjonalna do powierzchni prostokąta w którą się
    >wpisuje
    >przekrój.

    Cos mi sie kiedys obilo o uszy ze wrecz tak sie liczy - tzn do wzoru
    podstawia wysokosc*szerokosc (bez lusterek ?) a nie rzeczywista
    powierzchnie czolowa. Ktorej policzenie byloby troche trudne, wiec
    caly przemysl samochodowy rzekomo tak wlasnie postepowal. Ale
    potwierdzic nie moge ... moze JAM cos wie ?

    Bo zgrubsza to zapominasz o dole - tam jest przeswit dosc istotny.

    J.