  • Data: 2011-11-09 09:15:47
    Temat: Re: Ile paliwa potrzeba dla świateł ;-)
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> szukaj wiadomości tego autora

    > Dodaj trochę powierzchni kompaktowi i też trochę Cxa, bo 0.3 to on ma
    > na desce kreślarskiej...

    Raczej w tunelu, zresztą pf126p też. Ponieważ jedenak obrazą jest dla mnie sugestia
    że moje ssane z palca szacunki odbiegają od rzeczywistości :), sprawdzamy...

    Megane 0.32, astra 0.32, almera 0.3... średnia ciut powyżej 0,3 ale są też i niższe,
    choc już raczej w klasie średniej: passat 0.27, vectra 0.28, mondeo 0.31

    Ale niech będzie: przyjmijmy nawet słabe 0.34

    Co do przekroju czołowego (S): trudno dokładnie policzyć, ale powierzchnia ta
    jest z grubsza proporcjonalna do powierzchni prostokąta w którą się wpisuje
    przekrój. Szacowanie takie jest zresztą dość niekorzystne dla pf126 bo jest
    on bardziej prostokątny w obrysie niż wiele dość obłych kompaktów. Zatem:
    pf126p: 1.37m x 1.35 = 1.85 m2
    o.astra: 1.75 x 1.41 = 2.46 m2
    audi a3: 1.76 x 1.42 = 2.5 m2
    Stosunek S kompakt/pf125 wynosi więc około 1.35

    Stosunek oporów:
    pf126/kompakt = (1.00 x 0.47)/(1.34 x 0.34) = 1.03

    Opór praktycznie identyczy, czyli strzeliłem idealnie. Co z satysfakcją
    komunikuję (gdyby było odwrotnie, milczałbym skromnie :))