  • 51. Data: 2010-01-31 04:24:34
    Temat: Re: Ile kosztująprzeglądy gwarancyjne w ASO ...
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marcin Luty" <m...@s...gmail.com> wrote in message
    news:hk29ro$9sr$1@mx1.internetia.pl...
    > Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości grup

    > Ale po co mam to robic samemu? Koszt przegladu bez czesci to 120 pln a za
    > nie wymienienie filtra mi nie opuszcza bo to jest kwota ryczaltowa wiec
    > niech sie sami z tym szarpia :-)
    > Mi akurat przeglady wypadaja w srodku lata mniej wiecej wiec moglbym sam
    > to zrobic tylko nie wiem po co mialbym to robic skoro i tak place za
    > przeglad a cena filtra w ASO jest nizsza niz w hurtowni czesci do skody
    > :-)

    A pytałeś ile zapłaciłbyś gdybyś wycenił każdą usługę osobno
    i zrobił tylko te, których sam nie chcesz/nie umiesz zrobić?

  • 52. Data: 2010-01-31 06:46:56
    Od: Janusz <j...@g...pl>

    Pszemol wrote:
    > "Janusz" <j...@g...pl> wrote in message

    > Oczywiście, bo paliwo nie jest w żaden sposób regulowane ani
    > kontrolowane względem jego składu i jakości... Weź mnie nie rozbawiaj.
    > Fabryczne filtry paliwa NIGDY W ŻYCIU nie zapchały się w moich autach.
    > A nie urodziłem się wczoraj i trochę już samochodami jeżdżę po świecie....

    Oczywiscie nalezy rozroznic jakosc paliwa, czyli zawartosc frakcji
    ciezszych lub wodnych :-), ilosc dodatkow myjacych, przeciw stukowych
    etc od fizycznej czystosci tzn braku substancji nierozpuszczalnych jak
    rdza, kurz itp.

    Jezeli zapomniales to przypomne: zadaniem filtra paliwa w samochodzie
    jest zatrzymanie zanieczyszczen nierozpuszczalnych.
    Moge sie mylic, ale takiego filtra ktory by sie nigdy nie zatkal jeszcze
    nie wymyslono.

    Bazowanie opinii o filtrach na sytuacji "a mnie sie nigdy w zyciu nie
    zatkal" jest po prostu smieszne. To tak samo jak twierdzenie, ze nie
    mozna spasc z drabiny bo mnie sie to nigdy w zyciu nie zdarzylo.
    Po prostu uzywales stosunkowo czyste paliwo lub jezeli paliwo bylo
    zanieczyszczone to takiej wielkosci substancjami nierozpuszczalnymi, ze
    producent auta znajac jakosc paliw uznal tego rodzaju zanieczyszczenia
    za nieszkodliwe i tak zaprojektowal membrane filtra ze filtr je
    przepuszczal.

  • 53. Data: 2010-01-31 07:23:35
    Temat: Re: Ile kosztujš przeglšdy gwarancyjne w ASO ...
    Od: Janusz <j...@g...pl>

    J.F. wrote:
    > On Fri, 29 Jan 2010 21:23:56 -0700, Janusz wrote:

    > A jaka byla reakcja ASO w pierwszym roku ?
    > "filtr wymienilismy zgodnie ze zleceniem, ale musi sie pan teraz do
    > nas zglosic na przeglad, bo panu gwarancja wygasnie" ? :-)

    Postraszenie utrata gwarancji to typowa gadka naciagaczy. Mieli by
    problem odmowic mi wymiany przedwczesnie zuzytego ukladu kierownczego
    dlatego, ze nie pozwolilem im wymienic plynu chlodniczego. Staram sie
    stosowac do zalecen producenta omijajac przesadne moim zdanien
    czynnosci. Nie wzial bym ryzyka jazdy na zuzytym pasku rozrzadu ale
    wymiana kzadego innego paska to przesada do czsu az widze ze zaczyna
    pekac. Zreszta wszystko zalezy od sytuacji. Nie ryzykowal bym 1000km
    jazdy na zuzytym pasku ale w okolicy? Najwyzej peknie.

    > No coz, twoje podejscie moze i dobre jest, tylko:
    > -wielu ludziom moze sie nie chciec sprawdzac auta. oddaja na
    > _przeglad_ i licza ze ktos sprawdzil klocki, tarcze, paski i co tam
    > jeszcze. Robocizna kosztuje.

    Tak dlugo jak za ich lenistwo ja nie musze placic to niech robia co im
    wygodnie.

    > -skad wiesz co i kiedy wymienic ? Albo sie zgadzasz z wykazem
    > producenta [jest jeszcze klientowi dawany ?], ktory powinno i ASO
    > stosowac, albo jestes madrzejszy.

    Jak powiedzialem zgadzam sie z producentem z taka uwaga ze sa rzeczy
    ktorych nie mozna lekcewazyc i sa takie ktore mozna na chwile spokojnie
    odlozyc.

    Czasem wydaje sie to oplacalne,
    > czasem moze sie zemscic, jak ci np odpalic nie chce daleko od domu,
    > a producent zaleca wymiane szczotek w rozruszniku co 120kkm.

    Biore swiadomie takie ryzko. Zreszta, rozrusznik to nie tylko szczotki,
    to jeszcze lozyska,uzwojenie, zebatka,bendix,wole wymienic caly
    rozrusznik jak zajdzie taka potrzeba. Oni to lubia,dzisiaj szczotki,
    jutro bendix, pojutrze lozyska a Ty placisz i placisz.

    > Czasem mozna o czyms nie wiedziec, czy jak np w nubirze - napisano ze
    > pasek wymienia sie co 90kkm, a ASO wymienia co 60kkm. Bo ASO juz sie
    > dowiedzialo ze on peka przy 80kkm, i producent czy importer im
    > stosowna informacje rozeslal.

    Dopoki nie pokaza mi czarno na bialym jaka zmiane czestotlwosci wymiany
    producent nakazal to uwazam wczesnejsza wymiane za oszustwo.
    Kiedys mechanik (dobry i doswiadczony) powiedzial mi ze pasek dobrej
    firmy wystarcza na cale "zycie" auta.
    Wymiana co xyz km to tylko zabezpieczenie na wypadek gdy pasek ma jakies
    wady. Zalezy tez w jakim silniku, niektore paski pracuja "ciezej"
    niektore maja lekkie zycie. Zreszta popatrz na zuzyte paski rozrzadu
    ktore "ida" do smietnika. Widzialem kilka i byly w jak nowy kondycji.

  • 54. Data: 2010-01-31 07:28:57
    Od: "Glennbp" <l...@o...pl>

    > "GlennBp" <l...@o...pl> wrote in message

    > Co Ty tam za olej wlales ze taki drogi? 450 zl netto za 5 litrow?
    > Tak wlasnie przeliczam sobie na dolary i 30 dolcow za litr to
    > u nas zaden tyle nie kosztuje... Nawet syntetyk Mobil 1 to jest
    > jakies 25 dolcow za 5 litrow... Ja Cie pier**le ale drozyzna!
    > I do tego jeszcze 22% vatu trzeba doliczyc?????
    >
    > I filtr paliwa za 150zl netto??? Teraz juz wiem czemu zachecaja do wymiany
    > :-)

    Nie bardzo wiem o co ci chodzi, choć całkowicie się z tobą zgadzam. To nie mój
    golf. Link znaleziony w sieci....

  • 55. Data: 2010-01-31 10:37:31
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 30 Jan 2010 23:23:35 -0700, Janusz wrote:

    >Postraszenie utrata gwarancji to typowa gadka naciagaczy. Mieli by
    >problem odmowic mi wymiany przedwczesnie zuzytego ukladu kierownczego
    >dlatego, ze nie pozwolilem im wymienic plynu chlodniczego.

    A kierowniczy wymieniasz zgodnie z zaleceniami ?

    >Nie ryzykowal bym 1000km
    >jazdy na zuzytym pasku ale w okolicy? Najwyzej peknie.

    Ale potem trzeba auto oddac na przeglad przed wakacjami :-)

    >Jak powiedzialem zgadzam sie z producentem z taka uwaga ze sa rzeczy
    >ktorych nie mozna lekcewazyc i sa takie ktore mozna na chwile spokojnie
    >odlozyc.

    Ale pytanie bylo czy znasz pelna liste. Potem sie okaze ze nie
    zmieniles filtra w ukladzie kierowniczym, i przyjdze za maglownice
    zaplacic .

> [...]
    >rozrusznik jak zajdzie taka potrzeba. Oni to lubia,dzisiaj szczotki,
    >jutro bendix, pojutrze lozyska a Ty placisz i placisz.

    Oni to akurat chyba lubia caly rozrusznik, zawsze to klient wiecej
    zaplaci. Ty chyba tez nie mowisz powaznie, bo rozrusznik swoje
    kosztuje.

    A byc moze jak juz auto jest na podnosniku to np sprawdzenie szczotek
    trwa 30 minut, co kosztuje np 50 zl, ale w zamian nie musisz wzywac
    lawety za 200zl ..

    >Dopoki nie pokaza mi czarno na bialym jaka zmiane czestotlwosci wymiany
    > producent nakazal to uwazam wczesnejsza wymiane za oszustwo.

    To nie bylo oszustwo, bo kilka peknietych doswiadczylem :-)
    I oczywiscie pokaza ci czarno na bialym od producenta, bo producent
    nie glupi i woli zmienic pasek zamiast reperowac silnik.
    A przeglady Daewoo mial i tak na wlasny koszt.

    Ale ja o czym innym - pasek ci peknie, naprawa droga, a gwarant sie
    wypiera - jakby pan jezdzil na przeglady, to bysmy panu wymienili dwa
    lata temu i poinformowali ze tak trzeba.

    >Kiedys mechanik (dobry i doswiadczony) powiedzial mi ze pasek dobrej
    >firmy wystarcza na cale "zycie" auta.

    To go spytaj jak dlugo juz jezdzi na jednym i ewentualnie jak czesto
    oglada. A potem zmien mechanika :-)

    >Zreszta popatrz na zuzyte paski rozrzadu
    >ktore "ida" do smietnika. Widzialem kilka i byly w jak nowy kondycji.

    Owszem. Ale ile jeszcze wytrzymaja ?

    J.

  • 56. Data: 2010-01-31 13:03:13
    Od: "Marcin Luty" <m...@g...com>

> [...]
    >
    > A pytałeś ile zapłaciłbyś gdybyś wycenił każdą usługę osobno
    > i zrobił tylko te, których sam nie chcesz/nie umiesz zrobić?

    No ale po co, pytam znow? :-) W sklad przegladu wchodzi miedzy innymi
    wymiana filtra pylkowego - jesli nie bede chcial wymiany to tak czy siak
    zaplace 120 pln. Co innego gdyby auto bylo po gwarancji i nie robilbym wtedy
    w ogole przegladow w ASO to pewnie bym sam sobie wszystko wymienil jak w
    poprzednim aucie - aczkolwiek zaoszczedzilbym jedynie te 120 pln rocznie bo
    jak pisalem wczesniej ceny czesci w skodzie sa smiesznie niskie
    (przynajmniej te eksploatacyjne). A robiac przeglad mam jeszcze ta zalete,
    ze przy sprzedazy auta potencjalny kupiec bedzie mial wglad w historie
    serwisowa auta w aso.
    Wszystko moim zdaniem zalezy od kosztow przegladu i czesci w aso. Akurat
    skoda wypada tu bardzo dobrze moim zdaniem. Za przytoczony powyzej przeglad
    golfa przy 30 kkm zaplacilem w skodzie 440 zl - tam bylo ponad 1800 zl.
    Gdybym mial tyle wydac na przeglad to prawdopodbnie bym wykonal przeglad w
    innej stacji obslugi (zgodnie z nowym prawem mozna to zrobic poza ASO)

    --
    ml

  • 57. Data: 2010-01-31 17:34:37
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > producent auta znajac jakosc paliw uznal tego rodzaju zanieczyszczenia za
    > nieszkodliwe i tak zaprojektowal membrane filtra ze filtr je przepuszczal.

    No właśnie - więc po co dodawać sobie problemów i kupować
    inny filtr, który się zapycha i trzeba go co roku wymieniać???

  • 58. Data: 2010-01-31 17:35:38
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Nie bardzo wiem o co ci chodzi, choć całkowicie się z tobą zgadzam.
    > To nie mój golf. Link znaleziony w sieci....

    No myślałem że Twój i nam powiesz co to za olej i co to za filtr.

  • 59. Data: 2010-01-31 17:40:48
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > No ale po co, pytam znow? :-) W sklad przegladu wchodzi miedzy innymi
    > wymiana filtra pylkowego - jesli nie bede chcial wymiany to tak czy siak
    > zaplace 120 pln.

    No choćby po to, że okazałoby się że w skład przeglądu wchodzi
    olej, filtr oleju, filtr powietrza i kabiny, że samemu zrobisz te rzeczy
    i że tych 120 pln za robociznę nie będziesz musiał płacić...

    > Co innego gdyby auto bylo po gwarancji i nie robilbym wtedy w ogole
    > przegladow w ASO to pewnie bym sam sobie wszystko
    > wymienil jak w poprzednim aucie

    Kto powiedział że w czasie gwarancji "przeglądy" (czyli wymianę
    oleju i filtrów) MUSISZ robić w ASO?? Masz to jakoś tak napisane?

    Acha.

  • 60. Data: 2010-02-02 13:39:16
    Od: jacek2v <j...@g...com>

    On 29 Sty, 23:40, "Pszemol" <P...@P...com> wrote:
> [...]
    > roku do listopada 2009. A Ty ile już filtrów zmieniłeś?
    >
    > Warto siegnac do jakiejs publikacji producenta (nie z ASO!!)
    > i wyczytac tam jak czesto producent (nie serwis) zaleca
    > wymiane filtra paliwa...
    >
    > Zeby sie nie okazalo ze potem wedlug zalecen serwisu, nie fabryki
    > wymieniles na swoj koszt pol samochodu bo sluchasz co Ci mowia
    > w serwisie i godzisz sie na wszystko co zaproponuja...
    >
    > Nie zdziwilbym sie gdyby filtr paliwa oryginalnie zainstalowany
    > w aucie w fabryce byl "dozywotni" a po pierwszej wymianie na
    > jakis rzemieslniczy wynalazek musisz potem wymieniac co roku

    W dokumentacji (producenta) do mojego samochodu, jest
    wyszczególnienie, że zależnie od rejonu świata inaczej się zmienia mi.
    filtry :)
    Nie pamiętam dokładnie danych, a samochód do Subaru Forester 2D.

    Co do kosztów serwisu to dokładnie nie pamiętam, ale chyba tzw. mały
    przegląd to ok 500zł bez oleju, bo olej to kupiłem sobie taki sam jak
    mają w ASO z kwotę ponad 2x mniejszą (~180zł) :)