    From: J.F. <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ile kosztujš przeglšdy gwarancyjne w ASO ...
    Date: Sun, 31 Jan 2010 10:37:31 +0100

    On Sat, 30 Jan 2010 23:23:35 -0700, Janusz wrote:

    >Postraszenie utrata gwarancji to typowa gadka naciagaczy. Mieli by
    >problem odmowic mi wymiany przedwczesnie zuzytego ukladu kierownczego
    >dlatego, ze nie pozwolilem im wymienic plynu chlodniczego.

    A kierowniczy wymieniasz zgodnie z zaleceniami ?

    >Nie ryzykowal bym 1000km
    >jazdy na zuzytym pasku ale w okolicy? Najwyzej peknie.

    Ale potem trzeba auto oddac na przeglad przed wakacjami :-)

    >Jak powiedzialem zgadzam sie z producentem z taka uwaga ze sa rzeczy
    >ktorych nie mozna lekcewazyc i sa takie ktore mozna na chwile spokojnie
    >odlozyc.

    Ale pytanie bylo czy znasz pelna liste. Potem sie okaze ze nie
    zmieniles filtra w ukladzie kierowniczym, i przyjdze za maglownice
    zaplacic .

    >Czasem wydaje sie to oplacalne,
    >
    >Biore swiadomie takie ryzko. Zreszta, rozrusznik to nie tylko szczotki,
    >to jeszcze lozyska,uzwojenie, zebatka,bendix,wole wymienic caly
    >rozrusznik jak zajdzie taka potrzeba. Oni to lubia,dzisiaj szczotki,
    >jutro bendix, pojutrze lozyska a Ty placisz i placisz.

    Oni to akurat chyba lubia caly rozrusznik, zawsze to klient wiecej
    zaplaci. Ty chyba tez nie mowisz powaznie, bo rozrusznik swoje
    kosztuje.

    A byc moze jak juz auto jest na podnosniku to np sprawdzenie szczotek
    trwa 30 minut, co kosztuje np 50 zl, ale w zamian nie musisz wzywac
    lawety za 200zl ..

    >Dopoki nie pokaza mi czarno na bialym jaka zmiane czestotlwosci wymiany
    > producent nakazal to uwazam wczesnejsza wymiane za oszustwo.

    To nie bylo oszustwo, bo kilka peknietych doswiadczylem :-)
    I oczywiscie pokaza ci czarno na bialym od producenta, bo producent
    nie glupi i woli zmienic pasek zamiast reperowac silnik.
    A przeglady Daewoo mial i tak na wlasny koszt.

    Ale ja o czym innym - pasek ci peknie, naprawa droga, a gwarant sie
    wypiera - jakby pan jezdzil na przeglady, to bysmy panu wymienili dwa
    lata temu i poinformowali ze tak trzeba.

    >Kiedys mechanik (dobry i doswiadczony) powiedzial mi ze pasek dobrej
    >firmy wystarcza na cale "zycie" auta.

    To go spytaj jak dlugo juz jezdzi na jednym i ewentualnie jak czesto
    oglada. A potem zmien mechanika :-)

    >Zreszta popatrz na zuzyte paski rozrzadu
    >ktore "ida" do smietnika. Widzialem kilka i byly w jak nowy kondycji.

    Owszem. Ale ile jeszcze wytrzymaja ?

    J.