    From: Janusz <j...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ile kosztująprzeglądy gwarancyjne w ASO ...
    Date: Sat, 30 Jan 2010 22:46:56 -0700

    Pszemol wrote:
    > "Janusz" <j...@g...pl> wrote in message

    > Oczywiście, bo paliwo nie jest w żaden sposób regulowane ani
    > kontrolowane względem jego składu i jakości... Weź mnie nie rozbawiaj.
    > Fabryczne filtry paliwa NIGDY W ŻYCIU nie zapchały się w moich autach.
    > A nie urodziłem się wczoraj i trochę już samochodami jeżdżę po świecie....

    Oczywiscie nalezy rozroznic jakosc paliwa, czyli zawartosc frakcji
    ciezszych lub wodnych :-), ilosc dodatkow myjacych, przeciw stukowych
    etc od fizycznej czystosci tzn braku substancji nierozpuszczalnych jak
    rdza, kurz itp.

    Jezeli zapomniales to przypomne: zadaniem filtra paliwa w samochodzie
    jest zatrzymanie zanieczyszczen nierozpuszczalnych.
    Moge sie mylic, ale takiego filtra ktory by sie nigdy nie zatkal jeszcze
    nie wymyslono.

    Bazowanie opinii o filtrach na sytuacji "a mnie sie nigdy w zyciu nie
    zatkal" jest po prostu smieszne. To tak samo jak twierdzenie, ze nie
    mozna spasc z drabiny bo mnie sie to nigdy w zyciu nie zdarzylo.
    Po prostu uzywales stosunkowo czyste paliwo lub jezeli paliwo bylo
    zanieczyszczone to takiej wielkosci substancjami nierozpuszczalnymi, ze
    producent auta znajac jakosc paliw uznal tego rodzaju zanieczyszczenia
    za nieszkodliwe i tak zaprojektowal membrane filtra ze filtr je
    przepuszczal.