    From: Janusz <j...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ile kosztujš przeglšdy gwarancyjne w ASO ...
    Date: Sat, 30 Jan 2010 23:23:35 -0700

    J.F. wrote:
    > On Fri, 29 Jan 2010 21:23:56 -0700, Janusz wrote:

    > A jaka byla reakcja ASO w pierwszym roku ?
    > "filtr wymienilismy zgodnie ze zleceniem, ale musi sie pan teraz do
    > nas zglosic na przeglad, bo panu gwarancja wygasnie" ? :-)

    Postraszenie utrata gwarancji to typowa gadka naciagaczy. Mieli by
    problem odmowic mi wymiany przedwczesnie zuzytego ukladu kierownczego
    dlatego, ze nie pozwolilem im wymienic plynu chlodniczego. Staram sie
    stosowac do zalecen producenta omijajac przesadne moim zdanien
    czynnosci. Nie wzial bym ryzyka jazdy na zuzytym pasku rozrzadu ale
    wymiana kzadego innego paska to przesada do czsu az widze ze zaczyna
    pekac. Zreszta wszystko zalezy od sytuacji. Nie ryzykowal bym 1000km
    jazdy na zuzytym pasku ale w okolicy? Najwyzej peknie.

    > No coz, twoje podejscie moze i dobre jest, tylko:
    > -wielu ludziom moze sie nie chciec sprawdzac auta. oddaja na
    > _przeglad_ i licza ze ktos sprawdzil klocki, tarcze, paski i co tam
    > jeszcze. Robocizna kosztuje.

    Tak dlugo jak za ich lenistwo ja nie musze placic to niech robia co im
    wygodnie.

    > -skad wiesz co i kiedy wymienic ? Albo sie zgadzasz z wykazem
    > producenta [jest jeszcze klientowi dawany ?], ktory powinno i ASO
    > stosowac, albo jestes madrzejszy.

    Jak powiedzialem zgadzam sie z producentem z taka uwaga ze sa rzeczy
    ktorych nie mozna lekcewazyc i sa takie ktore mozna na chwile spokojnie
    odlozyc.

    Czasem wydaje sie to oplacalne,
    > czasem moze sie zemscic, jak ci np odpalic nie chce daleko od domu,
    > a producent zaleca wymiane szczotek w rozruszniku co 120kkm.

    Biore swiadomie takie ryzko. Zreszta, rozrusznik to nie tylko szczotki,
    to jeszcze lozyska,uzwojenie, zebatka,bendix,wole wymienic caly
    rozrusznik jak zajdzie taka potrzeba. Oni to lubia,dzisiaj szczotki,
    jutro bendix, pojutrze lozyska a Ty placisz i placisz.

    > Czasem mozna o czyms nie wiedziec, czy jak np w nubirze - napisano ze
    > pasek wymienia sie co 90kkm, a ASO wymienia co 60kkm. Bo ASO juz sie
    > dowiedzialo ze on peka przy 80kkm, i producent czy importer im
    > stosowna informacje rozeslal.

    Dopoki nie pokaza mi czarno na bialym jaka zmiane czestotlwosci wymiany
    producent nakazal to uwazam wczesnejsza wymiane za oszustwo.
    Kiedys mechanik (dobry i doswiadczony) powiedzial mi ze pasek dobrej
    firmy wystarcza na cale "zycie" auta.
    Wymiana co xyz km to tylko zabezpieczenie na wypadek gdy pasek ma jakies
    wady. Zalezy tez w jakim silniku, niektore paski pracuja "ciezej"
    niektore maja lekkie zycie. Zreszta popatrz na zuzyte paski rozrzadu
    ktore "ida" do smietnika. Widzialem kilka i byly w jak nowy kondycji.