    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Tue, 21 Jan 2020 23:53:20 -0800 (PST)
    <c...@g...com>
    <4...@g...com>
    <d...@g...com>
    <6...@g...com>
    <c...@g...com>
    <d...@g...com>
    <5e27375e$0$17341$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Idą promocje
    From: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 21 stycznia 2020 18:39:47 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:

    > Weź Kris już przestań. Iguan 50 razy napisał, że prąd z OZE jest tańszy;
    > napisał, że siedzi w tej branży. A Ty cały czas swoje.

    Ja nigdzie nie napisałe ze z OZE jest droższy
    ALe rachunek dla przeciętnego mieszkańca rośnie.
    Jest mowa o Australi
    Wpisz w google "ceny energii w Ausrtrali"
    Tu np
    https://swiatoze.pl/ceny-pradu-moga-najblizszych-lat
    ach-spasc-stale/
    masz ze w ostatnich latach wzrosły bo elektrownie węglowe zamknęli.
    Ale teraz będą spadać ale nie będą stabilne "jeżeli rząd nie ustali odpowiednich
    dopłat za inwestowanie w dostarczaną energię"

    > Miej choć trochę otwarty umysł. Sytuacja z OZE jest dynamiczna. 5 lat
    > temu było inaczej niż jest teraz, za 5 lat będzie jeszcze inaczej.

    Zapewne będzie inaczej- coraz więcej elektrowni gazowych planują w Australii
    otwierać.
    W Niemczech węglowych, u nas w sumie niewiadomi co
    Popatrz na nasz przydopmowe OZE i jego koszt
    Panele FV żeby zapewnić w 100% Twoje czy moje roczne zapotrzebowanie na energie to na
    dzisiaj kosztują min te 25tys-40tys(5-9kWp). Dolne widełki jeśli prądem nie grzejesz
    górne jeśli grzejesz. Za te 25tys-40tys na dzisiaj u nas kupisz energii "z kabla" na
    10 lat. Oczywiście 5tys dotacji rządowej i ew kolejne kilka tys odliczone od podatku
    spowodują ze będzie to 8lat min zapewne. Czy więc te nasze przydomowe OZE na dzisiaj
    to tanie czy drogie oceń sam. Pod warunkiem ze przy prosumencie nie zaczną szadzący
    grzebać czy jakiś innych opłat nie wymyślą.
    I pokryją zapotrzebowanie w 100% pod warunkiem że do prosumenta się podłączysz lub
    zainwestujesz kolejny worek kasy w magazyn energii.

    > A ten w kółko powtarzany argument, że 'Niemce' budują elektrownie
    > 'nie-OZE' - ano budują, bo samo OZE przecież nie wystarczy. Z tym każdy
    > się zgadza.

    Ano własnie
    U nas jacyś politycy tez mogą w końcu wpaść na pomysł(czy pod naciskiem UE) zamykania
    elektrowni węglowych. Pomysł ekologicznie pewnie dobry ekonomicznie niekoniecznie.
    I ceny energii wtedy skokowo pójdą w górę jak chociażby w Australii