  • 41. Data: 2009-09-21 16:29:51
    Temat: Re: I co na to zwolennicy Full Frame?
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 21 Sep., 16:46, Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
    wrote:

    > Ale powyżej jest nie tylko o wycinaniu, ale i oglądaniu. Ktoś może
    > chcieć sprawdzić, jaki zegarek miała ciocia na imieninach i czy wujcio
    > faktycznie ma grzybicę na paznokciu. Żona może uznać, że akurat
    > na tym ujęciu wyszła szczególnie korzystnie, i poprosić o odbitkę
    > ze swą podobizną, ale bez cioci i okropnego wujka u boku.
    >
    > --
    > Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    >     z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    > gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

    Henry argumnetuje tak:

    chce miec matryce o b duzej rozdzielczosci gdyz moge wykorzystac jej
    czesc - to jest klu wypowiedzi Henrego.

    A ja odpwiadam : matryca o b.duzej rozdzielczosci ma sens jesli
    wykorzystujesz ja w calosci .

    Matryca o duzej rozdzielczosci po to zeby wykorzystac jej czesc nie
    jest matryca o duzej rozdzielczosci.

    Tyle. Kropka - cos sie nie zgadza?

  • 42. Data: 2009-09-21 19:28:41
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    XX YY wrote:
    > rozdzielczosc np 180 mpx ma tylko jedna praktyczna konsekwencje
    > pozwala na robienie wiekszych powiekszen / wydrukow na tej samej
    > rozdzielczosci WZGLEDNEJ niz z aparatow o mniejszej rozdzielczosci
    > bezwzglednej.
    > Jak czesto potrzebujemy/robimy powiekszenia rzedu 1*1,5 m.?
    >
    > Ja nie zrobilem ani jednego w zyciu o tej wielkosci - i dlatego takie
    > infoirmacje mnie nie podniecaja.

    a jakie największe powiekszenia w życiu zrobiłeś i ile...

  • 43. Data: 2009-09-21 20:48:08
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Marek Dyjor wrote:

    > a jakie największe powiekszenia w życiu zrobiłeś i ile...

    Pewnie 9x13cm - 36 sztuk :-]

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 44. Data: 2009-09-21 22:55:04
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    XX YY pisze:

    > Matryca o duzej rozdzielczosci po to zeby wykorzystac jej czesc nie
    > jest matryca o duzej rozdzielczosci.
    >

    > Tyle. Kropka - cos sie nie zgadza?

    To, że matryca o dużej rozdzielczości wykorzystana jedynie w części
    nadal pozostaje matrycą o dużej rozdzielczości, jedynie nie w pełni
    wykorzystanej :P

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 45. Data: 2009-09-22 05:11:49
    Od: "Radosny" <radosny@usun_to.top67.pl>

    > Czyli masz skaner 180Mpix - a nie aparat. ;-)

    Nie. Skaner mam 880Mpix, bo jest formatu A4 ;-)))

    --
    Radosny

  • 46. Data: 2009-09-23 15:18:08
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Mon, 21 Sep 2009 06:28:51 -0700 (PDT), XX YY napisał(a):

    > jesli wycinasz czesc obrazu to znaczy ze nie wykorzystujesz jego
    > rozdzielczosci / rozdzielczosci matrycy.

    A muszę? Mogę wybrać czy użyć cropa czy dłuższej ogniskowej. Z
    małą matrycą nie mogę wybierać.
    W LF też często robię na pół klatki nie wykorzystując całego
    materiału - opłaca mi się bardziej niż kupować jeszcze jeden
    obiektyw tele.

    Inna rzecz że robię widoczki i w momencie robienia zdjęcia nie zawsze
    mam czas zastanawiać się który fragment potem będę chciał obejrzeć
    dokładniej i robić fefnaście zbliżeń na wypadek gdybym się chciał
    przyjrzeć czemuś lepiej. Nie mam takiej fajnej przeglądarki która
    by to płynnie integrowała (MS chyba coś takiego kombinował).

    Henry