  • 1. Data: 2009-09-19 16:19:22
    Temat: przesiadka z nikona d70 na.... moze pentaxa k10 d? albo...?
    Od: "piotr" <p...@w...pl>

    Mam starego nikona d70, ktory jest juz w coraz gorszym stanie. Zastanawiam
    sie, czy kupic inny model ze stajni nikona, czy moze jednak zmienic zupelnie
    firme? Poniewaz nie mam kolekcji szkiel, wiec ewentualna zmiana nie bedzie
    jakos specjalnie bolesna.

    Chcialbym zamienic na jakis troche starszy model ze wzgledow finansowych (z
    drugiej reki). Z nikonow myslalem o d80, ale nie przecze, ze kreca mnie tez
    pentaxy.

    To co najbardziej podoba mi sie w Pentaxach, to:

    - duzy jasny wizjer dobrej jakosci,
    - duza zgodnosc akcesoriow wstecz i mozliwosc robienia fot ze starymi
    obiektywami (nikon z manualami nie mierzy swiatla, a dodatkowo niektore nowe
    nikony nie maja silnika af w body, nikon co chwile cos wymysla by stara
    lampa czy obiektyw nie dzialaly z nowym body),
    - okropnie kusi stabilizacja obrazu i to z kazdym obiektywem, rowniez stalka
    (nawet jesli super sie nie sprawuje, to powiedzmy 2 przeslony zysku to juz
    cos jest),
    - ponoc calkiem niezle oprogramowanie dolaczone do obrobki raw w aparacie
    (prawda to?)

    Mam wrazenie, ze z Pentaxow najlepszy bylby k 10d...

    Patrzylem tez na sony, tutaj podoba mi sie ruchomy wyswietlacz i mozliwosc
    robienia fot w live wiew, oczywiscie jako dodatek od swieta, ale czasem
    chetnie cyknalbym fote z jakiejs dziwne perspektywy, a rzucanie sie na
    kolana z nikonem tak srednio mi sie podoba.

    Chcialbym tez aby matryca nie miala jakos strasznie duzo pikseli, bo pozniej
    pojawia sie problem z obrobka duzych plikow, ich przechowywaniem itd. wiec
    jakies 10 megapikseli to maks.

    Jaki aparat byscie mogli polecic i co sadzicie o ewentualnym przejsciu do
    stajni pentaxa z nikona d70?

    --------
    www.pbase.com/piotrstankiewicz

  • 2. Data: 2009-09-19 18:00:46
    Od: "Pan Piskorz" <p...@b...pl>

    > Chcialbym tez aby matryca nie miala jakos strasznie duzo pikseli, bo
    > pozniej pojawia sie problem z obrobka duzych plikow, ich przechowywaniem
    > itd. wiec jakies 10 megapikseli to maks.

    jeśli przełkniesz 14 megapixeli to polecam samsunga GX-20,
    za tą cenę to jest mistrzostwo świata,
    dostępny teraz w cenie 2222 brutto wraz z kitem
    P.

  • 3. Data: 2009-09-19 18:14:54
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "piotr" <p...@w...pl> napisał:

    >[...]
    > Jaki aparat byscie mogli polecic i co sadzicie o ewentualnym przejsciu do
    > stajni pentaxa z nikona d70?
    >[...]

    Jeśli nie zależy Ci na szybkości AF (szczególnie w gorszych warunakch
    oświetleniowych) to z całej reszty cech zapewne będziesz zadowolony. O
    niektóre szkał do Pentaxa jest trudniej niż do Nikona, ale skoro do D70
    kolekcji szkieł sobie nie zgromadziłeś, to i do Pentaxa zapewne ogromnej
    kolekcji optyki potrzebować nie będziesz.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 4. Data: 2009-09-19 19:16:16
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Pan Piskorz" <p...@b...pl> napisał:

    > jeśli przełkniesz 14 megapixeli to polecam samsunga GX-20,
    > za tą cenę to jest mistrzostwo świata,
    > dostępny teraz w cenie 2222 brutto wraz z kitem
    > [...]

    Za takie pieniądze to faktycznie bardzo dobry wybór - zakładając, że sprzęt
    jest nowy, z fakturą i gwarancją.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 5. Data: 2009-09-19 20:17:41
    Od: "lux" <b...@a...de>

    a czy Pentax (może Ricoh...) ma stałkę z zakresu 17-28 mm ze światłem do
    f/2,0? chodzi mi raczej o manuale, które współpracują z K-7 itp.

    lux

  • 6. Data: 2009-09-20 06:43:15
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "lux" <b...@a...de> napisał:

    > a czy Pentax (może Ricoh...) ma stałkę z zakresu 17-28 mm ze światłem do
    > f/2,0? chodzi mi raczej o manuale, które współpracują z K-7 itp.

    Pentax produkował obiektywy o ogniskowych 24 i 28mm o takiej jasności. Z
    obecnej produkcji najszerszą bardzo jasną stałką jest SMC-FA31f1.8AL ED
    Limited, ale lepiej usiadź na stołku zanim sprawdzisz cenę (fakt, ze jakość
    cenie odpowiada). Pełny wykaz obiektywów produkowanych pzrtez Pentaxa z
    bagnetem K i pochodnymi masz pod adrtesem
    www.bdimitrov.de/kmp/lenses/index.html.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 7. Data: 2009-09-20 08:47:50
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Marek Wyszomirski napisał(a):

    > Za takie pieniądze to faktycznie bardzo dobry wybór - zakładając, że sprzęt
    > jest nowy, z fakturą i gwarancją.

    Tak jak mowisz - sprzedaje je Fotojoker ;)

    j.

  • 8. Data: 2009-09-20 21:02:58
    Od: "foto" <p...@w...pl>

    > jeśli przełkniesz 14 megapixeli to polecam samsunga GX-20,
    > za tą cenę to jest mistrzostwo świata,
    > dostępny teraz w cenie 2222 brutto wraz z kitem

    hmm, jakos te 14 mega niezbyt mnie zachwyca

    czy do samsunga jest dolaczony jakis porzadny soft do obrobki raw? czy
    umozliwia rowniez obrobke hurtowa grupy raw'ow wg podanego wzorca albo wg
    danych obrobki zapisanych w kazdym pliku?

    czy moze korzystales z softu nikona (nikon capture) i jak on sie ma do softu
    samsunga? rownie dobry?

    czy rzeczywiscie przejscie z nikona d70 na samsunga gx-20 warte jest tego
    wydatku finansowego?

    --------
    www.pbase.com/piotrstankiewicz

  • 9. Data: 2009-09-20 21:04:24
    Od: "foto" <p...@w...pl>

> [...]
    > kolekcji szkieł sobie nie zgromadziłeś, to i do Pentaxa zapewne ogromnej
    > kolekcji optyki potrzebować nie będziesz.

    pentax k10d albo 20d rzeczywiscie ma duzo slabszy autofokus od nikona d70?
    ten w nikonie dzialal tak sobie, choc specjalnego porowaniania nie mam

  • 10. Data: 2009-09-20 21:05:18
    Od: "foto" <p...@w...pl>

    > Tak jak mowisz - sprzedaje je Fotojoker ;)

    wybralem sie dzis do fotojokera chcac go obmacac i nici, niby jest, ale sie
    sprzedal :( moze sporobuje w innym punkcie....

    --------
    www.pbase.com/piotrstankiewicz