  • 31. Data: 2009-09-20 20:37:14
    Temat: Re: I co na to zwolennicy Full Frame?
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-09-20 15:30:02 +0200, JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> said:

    > Prawda. Ale bez przesady, gdybym zrobił w piwnicy, coś co by
    > przyzwoicie wyglądało, to na hamerykańskim rynku, 200 szt, bym sprzedał.

    Dokładnie - nawet dość przeciętna Mamiya ma wzięcie, a sądzę że Pentax
    będzie raczej celował w low-end/środek segmentu dupek, nie najwyższą
    półkę.

    > Jak de Fresz napisał. Coś ktoś przekręcił.

    Nie wiem czy pamięć nie płata mi figla, ale właśnie sobie
    przypomniałem, że w którymś momencie czytałem gdzieś o ograniczonej
    liczbie Pentaxów, jakie miałyby schodzić na początku z taśmy
    produkcyjnej, i faktycznie było coś o debiucie w Japonii - zakładając
    że to jednak nie skleroza, to wtedy miałoby sens.

    de Fresz

  • 32. Data: 2009-09-21 09:12:16
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Sun, 20 Sep 2009 00:26:01 -0700 (PDT), XX YY napisał(a):

    > aparat o rozdzielczosci 100 mpx mam od lat , mam tez o rozdzielczosci
    > 200 mpx

    Chyba nie piszesz o analogach?

    > jesli chodzi o liczbe pixeli , i gdyby to bylo kryterium rzeczywiscie
    > jedynym lub najwazniejszym determinujacym jakosc obrazu to kazdy z
    > nas ma taki wysokorozdzielczy aparat w domu - a nazywy sie on
    > panorama.

    Ty to potrafisz walnąć argumenty bez sensu... Jak by ludzie rozmawiali
    o pojemności bagażników to byś też powiedział że po co Ci 100 litrów,
    jak ty możesz przewieźć 1000 litrów - tylko musisz pojechać tam
    i z powrotem 200 razy. Albo jakbyś w ogóle twierdził że po co komu
    samochody skoro każdy ma nogi...

    Henry

  • 33. Data: 2009-09-21 09:13:16
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Sun, 20 Sep 2009 11:28:00 +0200, Radosny napisał(a):

    > Co w tym dziwnego? Ja mam Sinara 4x5" i skaner bebnowy 3000dpi. Wychodzi
    > 180Mpix, ale bez filtra Bayera :-)

    Czyli masz skaner 180Mpix - a nie aparat. ;-)

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 34. Data: 2009-09-21 09:30:17
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 21 Sep., 11:12, "Henry(k)"
    <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> wrote:

> [...]
    > jak ty możesz przewieźć 1000 litrów - tylko musisz pojechać tam
    > i z powrotem 200 razy. Albo jakbyś w ogóle twierdził że po co komu

    bez sensu dla tych ktorzy nie maja zdolnosci kojarzenia.

    jesli zobaczysz na podane zdjecie to doskonale mozna dopatrzec sie
    sensu albo inaczej mowiac skutkow.

    przyklad z bagaznikiem:

    jesli tylko raz bede musial przewiezc 1000 litrow to zrobie pare
    kursow z mniejsza pojemnoscia.
    a jesli bede musial to robic ciagle to wowczas sie zastanowie nad
    zakupem.

    Chyba nie powiesz ze kupie samochod ze wzgledu na wielkii bagaznik ,
    jesli tylko raz go bede potrzebowal

    to jest dopiero bez sensu!

    rozdzielczosc np 180 mpx ma tylko jedna praktyczna konsekwencje
    pozwala na robienie wiekszych powiekszen / wydrukow na tej samej
    rozdzielczosci WZGLEDNEJ niz z aparatow o mniejszej rozdzielczosci
    bezwzglednej.
    Jak czesto potrzebujemy/robimy powiekszenia rzedu 1*1,5 m.?

    Ja nie zrobilem ani jednego w zyciu o tej wielkosci - i dlatego takie
    infoirmacje mnie nie podniecaja.

    Za 10 lat bedziemy mieli info o pojemnosci matryc 1 G ( zreszta takie
    sa stosowane w nauce dzisiaj ) i tez sie nie podniece.

    A jesli bede musial takie zdejcie zrobic to zanim uznam zakup za
    niezbedny zastanowie sie czy nie da sie uzyskac zdejcia o tej
    rozdzielczosci w inny sposob.
    Najczesciej sie uda.

  • 35. Data: 2009-09-21 10:54:01
    Od: Kombajn Bizon <k...@b...ru>

    Miękka klucha XX YY napisał tak:
    > Jak czesto potrzebujemy/robimy powiekszenia rzedu 1*1,5 m.?
    >
    > Ja nie zrobilem ani jednego w zyciu o tej wielkosci - i dlatego takie
    > infoirmacje mnie nie podniecaja.

    I to jest teza, ktora dodam sobie do zakladek i bede czesto i chetnie
    cytowal, bo doskonale obrazuje Twoja mentalnosc.

    Na tej zasadzie moge powiedziec, ze zupelnie bezuzyteczne sa aparaty z
    poklonami, poniewaz nigdy w zyciu nie mialem potrzeby takiego uzyc.

    --
    W tablicę kluczyk raz i dwa
    I spalin kłąb i silnik gra...

  • 36. Data: 2009-09-21 12:44:40
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 21 Sep., 12:54, Kombajn Bizon <k...@b...ru> wrote:

> [...]
    >
    > Na tej zasadzie moge powiedziec, ze zupelnie bezuzyteczne sa aparaty z
    > poklonami, poniewaz nigdy w zyciu nie mialem potrzeby takiego uzyc.

    na tej zasadzie moge powtorzyc to co napisalem w pierwszym poscie :
    mnie nie powalaja takie informacje.
    na monitorze zobaczysz w tej samej rozdzielczosci obraz robiony
    kamera 180 MPX jak i 4 MPX

    podalem przyklad jak wyglada zdjecie robione na 93 MPX - ktos nawet
    napisal ze jest brzydkie.

    to nie jest kwestia mojej mentalnosci tylko obiektywnych przeslanek
    technicznych.

    wzrost rozdzielczosci pozwala tylko w praktyce na jedno - robienie
    wiekszych powiekszen dla ustalonej rozdzielczosci wzglednej.
    ma tez w praktyce amatorskiej szereg wad - jak koniecznosc zwiekszenia
    mocy obliczeniowej komputerow , powolna obrobka olbrzymiej ilosci
    danych.

    Ja nie twierdze ze taki rozwoj jest niepotrzebny.
    potwierdze - to mnie nie powala , gdyz odkad dowiedzialem sie ze sa
    stosowane matryce rzedu 1 GB w nauce ( i oczywiscie kosztuje majatek)
    to mi informacja o 80 MB czy ilus tam pentaxie lata kolo ucha.

    Nastepny aparat kupie gdy beda na rynku w cenie ok 25% pensji
    miesiecznej aparaty 30 MPX - do tego czasu bede sie poslugiwal 15
    MPX , ktore najczessciej z koniecznosci powiekszenia wirtualnego
    krazka rozproszenia ( czytaj ukrycia nieostroscu ukladu AF) i tak
    redukuje w dol do 50-70% na potrzeby obserwacji na monitorze.

    Mentalnie jestem spoko - wszyscy mnie lubia , z wyjatkiem paru
    posiadaczy aparatow fotograficznych , ktorym wydaje sie , ze jesli
    potrafia na ich temat wogole cos napisac to chwycili P Boga za nogi.

  • 37. Data: 2009-09-21 12:57:28
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Mon, 21 Sep 2009 02:30:17 -0700 (PDT), XX YY napisał(a):

    > Jak czesto potrzebujemy/robimy powiekszenia rzedu 1*1,5 m.?

    Bardzo często powiększam zdjęcia na monitorze żeby obejrzeć jakieś
    szczegóły. Bardzo często też mam potrzebę z dużego zdjęcia wyciąć mały
    kawałek. Jeżeli są możliwości to zawsze znajdzie się też potrzeba.

    Henry

  • 38. Data: 2009-09-21 13:28:51
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 21 Sep., 14:57, "Henry(k)"
> [...]
    > szczegóły. Bardzo często też mam potrzebę z dużego zdjęcia wyciąć mały
    > kawałek. Jeżeli są możliwości to zawsze znajdzie się też potrzeba.

    no widzisz i juz jestesmy w domu.

    jesli wycinasz czesc obrazu to znaczy ze nie wykorzystujesz jego
    rozdzielczosci / rozdzielczosci matrycy.
    wystarczy wiedziec ze dostaniesz duzo lepsza rozdzielczosc z kompakta
    jesli zblizysz sie zommem na konieczna najmniejsza mozliwa odelglosc
    niz bedziesz kropowal.
    Majac do dyspozycji zooma np 10 krotniego blizszego w kompakcie 10 mpx
    zeby dostac porownywalny wynik po skropowaniu musialbys dysponowac
    matryca 10 *10*10 = 1000 mpx i obiektywem o o10 krotnie wyzszej
    rozdzielczosci liniowej od tego w kompakcie.

    przypominam sobie przed ok robilismy takie porownanie tutaj zdjec z
    hybrydy panasonika i ktos mial dslr -kubek na podlodze. przy tej
    samej skali odwzorowania panasonik pobil na glowe dslr a ,
    jakosciowo .
    obraz z dslr byl kropowany z panasonika zblizony zoomem.

  • 39. Data: 2009-09-21 14:46:51
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    XX YY pisze:

    > no widzisz i juz jestesmy w domu.
    >
    > jesli wycinasz czesc obrazu to znaczy ze nie wykorzystujesz jego
    > rozdzielczosci / rozdzielczosci matrycy.

    Ale powyżej jest nie tylko o wycinaniu, ale i oglądaniu. Ktoś może
    chcieć sprawdzić, jaki zegarek miała ciocia na imieninach i czy wujcio
    faktycznie ma grzybicę na paznokciu. Żona może uznać, że akurat
    na tym ujęciu wyszła szczególnie korzystnie, i poprosić o odbitkę
    ze swą podobizną, ale bez cioci i okropnego wujka u boku.

  • 40. Data: 2009-09-21 15:17:34
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-09-21 15:28:51 +0200, XX YY <f...@g...com> said:

> [...]
    > jakosciowo .
    > obraz z dslr byl kropowany z panasonika zblizony zoomem.

    Więc to nie była ta sama skala odwzorowania. Ale rozumiem o co Ci
    chodzi i nie zaprzeczę.
    Skala odwzorowania to krotność zmniejszenia/powiększenia obiektu na
    ekran/matrycę/kliszę.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam