    From: marek augustynski <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Hydra - reka z 30 palcami i modeleczka
    Date: Wed, 18 Jan 2012 04:46:05 -0800 (PST)

    > Fajne wytlumaczenie; nawiazanie do filmu ma naprawde sens I zdecydowanie
    > ulatwi zrobic zdjecie ktore sie ma podobac, lub planowalismy zrobic.
    > Czyli wyglada na to ze jest to zdjecie zrobione w momencie ,,Fotograficznym,, z
    > dobrym sztucznym wygladem/usmiechem ktory podoba sie przecietnemu ogladaczowi.
    > Taki Justin Biber. I radzisz robic pomiedzy zeby przecietnemu ogladaczowi sie
    > nie podobalo.

    Ja radze ,,pomiedzy,,, zebys ty wiedzial. Widzowie sa dluzsza
    historia, dla nas niespecjalnie w tym momencie wazna.

    > Szczerze powiedziawszy cos w tym jest, I chyba wiem do czego zmierzasz.
    > Przyklad: Na zdjeciach znacznie bardziej wole dzieci placzace lub
    > ,,nieszczesliwe,, gdyz wywoluja u mnie bardzo duze emocje, ale czy nie jest to
    > ,,skretem,, w druga strone? Takim przegieciem, pojscie na latwizne w druga
    > strone? Zamiast spostrzeganiem\wylapywaniem delikatych subtelnosci?

    No pewnie, ze fotografowanie placzu lub nieszczescia jest sekretem w
    druga strone. Precyzuje moja wczesniejsza wypowiedz. Wyobraz sobie, ze
    robisz kilka zdjec pod rzad usmiechajacemu sie dziecku. Gdybys
    rozpisal caly ten czas na czynniki pierwsze np robiac film, a nie
    zdjecia, otrzymalbys... ,,delikatne subtelnosci,,

    A teraz zapomnij o czym mowimy. Nie chodzi ani o konkretny wyraz
    twarzy ani o fizyczne rozkladanie czegokolwiek na czynniki pierwsze.
    Zdjecia wykonane ,,pomiedzy,, sa inne niż wszystko to co
    jest ,,fotograficzne,,. Uznajmy, ze obecnosc osoby przed obiektywem
    jest jak wdech i wydech, wdech i wydech, wdech nie jest smiechem, a
    wydech rozpacza, wdech jest tylko poza, a wydech jej brakiem.

    marek