    From: " Sebastian Z." <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Hydra - reka z 30 palcami i modeleczka
    Date: Wed, 18 Jan 2012 06:13:15 +0000 (UTC)

    marek augustynski <m...@g...com> napisał(a):

    > Tam gdzie go nie czuc. Fotografujesz czlowieka, a nie kat. Nawiazuje
    > tylko, bo chce o czym innym.
    >
    > Wyobraz sobie, ze robisz kilka zdjec pod rzad. Gdybys rozpisal caly
    > ten czas na czynniki pierwsze np robiac film, a nie zdjecia,
    > otrzymalbys momenty ,,fotograficzne,, i te pomiedzy.
    > "Fotograficzne,, s=B1 ,,odpowiednie do wykonania zdjecia,, i ich
    > najczesciej szukamy, uznajac za wartosciowe. Probujesz w nie trafic,
    > czasem pudlujesz. Sa to po prostu pozy, napiecia, odpowiadajace tobie
    > jako fotografowi.
> [...]

    Fajne wytlumaczenie; nawiazanie do filmu ma naprawde sens I zdecydowanie
    ulatwi zrobic zdjecie ktore sie ma podobac, lub planowalismy zrobic.
    Czyli wyglada na to ze jest to zdjecie zrobione w momencie
    &#8220;Fotograficznym&#8221; z
    dobrym sztucznym wygladem/usmiechem ktory podoba sie przecietnemu ogladaczowi.
    Taki Justin Biber. I radzisz robic pomiedzy zeby przecietnemu ogladaczowi sie
    nie podobalo.

    Szczerze powiedziawszy cos w tym jest, I chyba wiem do czego zmierzasz.
    Przyklad: Na zdjeciach znacznie bardziej wole dzieci placzace lub
    &#8220;nieszczesliwe&#8221; gdyz wywoluja u mnie bardzo duze emocje, ale czy nie jest
    &#8220;skretem&#8221; w druga strone? Takim przegieciem, pojscie na latwizne w druga
    strone? Zamiast spostrzeganiem\wylapywaniem delikatych subtelnosci?

    Najfajniesze jest to ze twoj komentaz pozytywnie zacheca do experymentowania a
    chyba wlasnie o to w tym wszystkim chodzi.